I Jagódki

Grupa I „Jagódki”

„JAGÓDKI” ONLINE

KWIECIEŃ

Kochane Jagódki ! Nasze przygotowania do świąt dobiegły końca. Zgodnie z obietnicą, czeka na Was poniżej niespodzianka. Nasze przedstawienie jest gotowe.
Jestem z Was bardzo dumna !!!
Pragniemy w imieniu własnym oraz całego Personelu Przedszkola nr 3 w Radzionkowie złożyć życzenia: Zdrowych, Wesołych i Rodzinnych Świąt Wielkanocnych , smacznego jajka oraz Mokrego Dyngusa !

Zapraszam wszystkie „Jagódki” do codziennych zajęć w ramach pracy zdalnej. 

PIĄTEK 9.04 Z wizytą u lekarza

Drodzy Rodzice, kochane Dzieci !

W tym tygodniu rozmawiamy o zdrowiu. Podczas poprzednich zajęć dowiedzieliśmy się już w jaki sposób dbać o nasze noski oraz co to jest zdrowe odżywanie. Dzisiaj wybierzemy się w odwiedziny do eksperta od zdrowia. Czyli do kogo? Zaraz się przekonacie! Posłuchajcie zagadki.

  1. Wprowadzenie – zagadka

 Choremu zawsze pomaga,

Zajrzy do gardła, do ucha.

Zanim przepisze lekarstwa,

Każdego dokładnie osłucha.

Czy już wiecie o kim mowa? Oczywiście! To lekarz!

 

 

 

 

 

 

 

Pani doktor bada dziecko

     2. Rozmowa na temat lekarza

Moi kochani, czy wiecie kim jest lekarz? To osoba, która leczy ludzi, którzy są chorzy. Do lekarza udajemy się, kiedy źle się czujemy lub coś nam dolega. Do lekarza zwracamy się „panie doktorze” lub „pani doktor”. Czy trzeba bać się lekarza? Oczywiście, że nie! Lekarz jest ekspertem od zdrowia i robi wszystko, żeby nam pomóc! Czasami musi przepisać zastrzyki lub badanie krwi, ale zawsze robi to dla naszego dobra. A czy wiecie, jak nazywa się pani, która pomaga lekarzowi? Tak, to pielęgniarka! Natomiast pan, który wykonuje taki zawód to pielęgniarz.

Od lewej strony: pielęgniarka, pacjent, lekarz

     3. Piosenka

Drogie dzieci, posłuchajmy razem wesołej piosenki o wizycie u lekarza

    4. Specjalizacje lekarskie – wiersz

Kochane dzieci, każdy lekarz jest specjalistą w jakiejś dziedzinie, to znaczy, że pomaga wyleczyć konkretne choroby. Lekarz, który jest ekspertem od dzieci to pediatra i właśnie do niego chodzicie z rodzicami, gdy jesteście chorzy. Chcecie poznać innych lekarzy? Zapraszam Was więc do wysłuchania wiersza, który dla Was przeczytam:

    5. Co znajdziemy w gabinecie lekarskim? – prezentacja

Kochane dzieci, zapraszam Was teraz do gabinetu lekarskiego. Zobaczymy, co możemy w nim znaleźć. Przyjrzyjcie się dokładnie obrazkom i zastanówcie się, czy widzieliście już takie rzeczy u swojego lekarza?

Prezentacja W gabinecie lekarskim

     6. Karta pracy

Drogie dzieci, przygotowałam dla Was matematyczną kartę pracy, która przedstawia elementy gabinetu lekarskiego, o których rozmawialiśmy przed chwilą. Czy pamiętacie wszystkie nazwy? Waszym zadaniem będzie policzyć każdy element i pokolorować taką samą ilość kratek na dole. Do dzieła!

karta pracy matematyka gabinet lekarski

Karta pracy u lekarza

Których elementów jest najwięcej? Których elementów jest najmniej? Których elementów jest tyle samo?

       7. Na zakończenie

Kochane dzieci, pamiętajcie, że nie wolno Wam samodzielnie brać żadnych leków! To bardzo niebezpieczne. Lekarstwa można przyjmować tylko pod opieką rodziców lub opiekunów, nigdy nie zabieramy ich samemu.

Drogie dzieci, wiem, że wiele przedszkolaków nie lubi chodzić do dentysty, czyli lekarza, który leczy ząbki. Przyznam się Wam, że i ja nie lubię chodzić do stomatologa… Wiem jednak, że czasem trzeba, żeby moje zęby były zdrowe i nie wypadały! Zapraszam Was do obejrzenia filmiku, który pokazuje, że wizyta u dentysty może być przyjemna i nie taka straszna!

Do zobaczenia w przyszłym tygodniu! 😊

 

CZWARTEK 08.04.2021- Żyj zdrowo i kolorowo

1. Ćwiczenia i zabawy artykulacyjne Porządki pana Języczka.

Usprawnianie narządów artykulacyjnych.

Pan Języczek obudził się z samego rana. Otworzył szeroko drzwi do swojego domku. (dzieci szeroko otwierają usta) Wyjrzał na zewnątrz (wysuwają język do przodu) i rozejrzał się w prawo i w lewo (poruszają językiem w prawo i w lewo), aby zobaczyć, jaka jest pogoda. Sprawdził, czy na dachu jego domku nie obluzowały się żadne dachówki (oblizują górną wargę) i czy schody, które niedawno naprawiał, są w dalszym ciągu w porządku (oblizują dolną wargę). Wszystko było dobrze. Chciał zamknąć drzwi, ale coś je blokowało. Otwierał je kilkakrotnie (zbliżają wargi do siebie i rozciągają na boki). W końcu mu się udało. Drzwi zatrzęsły się (parskają – wykonują wibracyjne ruchy warg). Pan Języczek postanowił posprzątać w swoim domku, ponieważ mieli go odwiedzić przyjaciele. Powycierał kurze na szafie (masują językiem górne dziąsła pod wargą – usta mają zamknięte), powybierał śmieci spod łóżka (masują dziąsła na dole, za zębami – usta mają lekko otwarte), zebrał pajęczyny z sufitu (masują podniebienie – usta mają otwarte) i pozamiatał całe mieszkanie (szybko ruszają językiem w buzi w różnych kierunkach – usta mają otwarte). Otworzył okno, aby przewietrzyć (nabierają powietrza, przetaczają je z jednego policzka do drugiego). Pan Języczek bardzo się zmęczył tymi porządkami. Położył się więc na swoim łóżeczku, aby odpocząć (układają język za dolnymi zębami) i już po chwili z jego domku dochodziło ciche chrapanie (naśladują chrapanie). Ciiiiiii! (długo powtarzają słowo, na wydechu). Nie przeszkadzajmy mu!!!

2. Jarzynowa gimnastyka – na dobry początek dnia i dla poprawy humoru spróbujcie wykonać kilka ćwiczeń wg załączonego poniżej filmiku:

3. Wysłuchanie wiersza Dla każdego coś zdrowego Stanisława Kraszewskiego

Jeśli chcesz się żywić zdrowo,
jadaj zawsze kolorowo!
Jedz owoce i jarzyny,
to najlepsze witaminy!
Jedz razowce z grubym ziarnem,
zdrowe jest pieczywo czarne!
Na kanapkę, prócz wędliny,
połóż listek zieleniny!
I kapusta, i sałata,
w witaminy jest bogata!
Oprócz klusek i kotleta

niech się z jarzyn składa dieta!
Jedz surówki i sałatki,
będziesz za to piękny, gładki!
Gotowane lub duszone
zawsze zdrowsze, niż smażone!
Mleko, jogurt, ser, maślanka –
to jest twoja wyliczanka!
Chude mięso, drób i ryba
to najlepsze białko chyba!
Sok warzywny , owocowy,
kolorowy jest i zdrowy!
Kto je tłusto i obficie,
ten sam sobie skraca życie!
Bób, fasola, groszek, soja –
to potrawa będzie twoja!
Sosy lepsze są niż tłuszcze,
niech się w tłuszczu nic nie pluszcze!
Zostaw smalec, dodaj olej,
niech na olej będzie kolej!
Dobra także jest oliwa,
bo dla zdrowia sprawiedliwa!

Rozmowa z dziećmi na temat zdrowego odżywiania

  • Co powinniśmy jeść, byśmy byli zdrowi?(warzywa, owoce)
  • Dlaczego trzeba jeść dużo warzyw i owoców?(zawierają witaminy)
  • Co można przyrządzać z warzyw i owoców? (sok, surówki, sałatki)
  • Jakie jeszcze inne produkty wpływają korzystnie na nasze zdrowie? (nabiał)
  • Dlaczego w codziennym jadłospisie powinny znaleźć się produkty mleczne?(są zdrowe, zawierają białko)
  • A czy są produkty, których jedzenie wpływa niekorzystnie na nasze zdrowie?(tak)
  • Jakie to produkty?(tłuste mięso, tłuszcze zwierzęce, słodycze, napoje gazowane)
  • W jaki jeszcze inny sposób niż zdrowe odżywianie możemy zadbać o swoje zdrowie. (ruch, higiena osobista)

Omówienie piramidy żywieniowej

4. Zabawa muzyczno-ruchowa Głowa, ramiona…
Dzieci powtarzają tekst, wolno a następnie szybko z pokazywaniem poszczególnych części ciała

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

5. Praca plastyczna Zdrowy posiłek

Przygotujmy zdrowy posiłek. Pamiętajmy o zasadzie zdrowego odżywiania!

Potrzebne będą talerzyki jednorazowe lub wycięte koła z papieru, obrazki produktów, które należy pokolorować i wyciąć.

Zdrowy posiłek

 

 

Dla chętnych

Ćwiczenie graficzne
Karty pracy z sylwetami warzyw i owoców. Zadaniem dzieci jest pisanie po śladzie i pokolorowanie obrazków według własnego pomysłu.

Owoce

 

Miłej zabawy!

ŚRODA 07.04 – KATAR

Gimnastyka poranna: 

Część teoretyczna:

  • Nos służy do wąchania. Kiedy jest zatkany, czujemy mniej zapachów.
  • Nos na co dzień wytwarza śluz, który m. in. służy do filtrowania powietrza. Gdy jesteśmy chorzy, nos produkuje więcej wydzieliny.
  • Do czyszczenia nosa używamy chusteczki. Zatykamy jedną dziurkę i wydmuchujemy powietrze przez nos. Zużytą chusteczkę wyrzucamy.
  • Nie powinno się powstrzymywać kichania. Kichać należy w chusteczkę lub zgięcie łokcia.
  • Dłubanie w nosie źle wygląda i może powodować krwawienie.Wiemy, jak ważną rolę w kształtowaniu dobrych nawyków odgrywa opiekun.
    Zachęcamy Cię do powtarzania wraz z dzieckiem wiadomości w domu.

Zadanie 1.

page3image914896Wiatraczek – wykonanie, krok po kroku

POTRZEBNE BĘDĄ:
• patyk • mocny klej • kółeczko z papieru• kartka z bloku technicznego • pinezka • nożyczki

 

Pamiętajcie !

Drożny nos to lepsza możliwość oddychania pełną piersią.
Nos trzeba oczyszczać z nadmiernej wydzieliny za pomocą chusteczek.

Zadanie 2.

 Posłuchaj wiersza J. Brzechwy pt. „Katar” i odpowiedz na pytanie: „Co można zrobić żeby być zdrowym i nie złapać wiosennego przeziębienia?”

Katar 
Jan Brzechwa 
 

Oto bajka się zaczyna:

Miała katar Katarzyna,

nos chusteczką wycierała,

bo co chwilę – psik! – kichała.

 

Wkrótce zaraziła dziadka. 

Później mamę, wujka Władka, 

ojca, brata i babunię

i malutką białą sunię.

 

Potem to już było z górki.

Kichał sąsiad, jego córki,

panna z dołu, student z boku. 

Krótko mówiąc, wszyscy w bloku.

 

Po nich zaczął kichać lekarz, 

strażak, burmistrz i aptekarz, 

sprzedawczyni i (uwierzcie!) 

pozostali ludzie w mieście.

 

Każdy sposób miał na katar. 

Ktoś po leki ciągle latał; 

pewna pani z jednym panem, 

jedli tylko bułki z chrzanem.

 

Byli tacy, którzy rano

smarowali nos śmietaną. 

Inni pili sok, kakao,

ale nic nie pomagało.

 

Kaśka tydzień poczekała

i, o dziwo, wyzdrowiała!

Niczym nosa nie leczyła.

I tak bajka się skończyła. 

 

 

 

 

 

 

 

ŚRODA – 31.03. – ZAJĄCZEK WIELKANOCNY 

Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci!

Na wczorajszych zajęciach dowiedzieliśmy się dużo na temat jajek: wiemy już, że wykluwają się z nich kury, a potem same je znoszą. Mogliśmy również sprawdzić, jak zbudowane jest jajo. Wiemy też, że jajko jest bardzo ważnym elementem świąt wielkanocnych, symbolizuje nowe życie, a jako pisanka i kraszanka gości w koszyczku – święconce.  

  1. Wprowadzenie do tematu – zagadka

Czy wiecie jakie zwierzątko jest bardzo ważnym elementem świąt Wielkiej Nocy? Podpowiem Wam, że jest sympatyczny i dzieci go bardzo lubią! Oto wierszyk, który o nim mówi:

Bardzo sympatyczny symbol wielkanocny

co ma długie uszy i jest bardzo skoczny

Czy już wiecie, o kim mówię? Oczywiście! To zajączek wielkanocny!

  1. Bajka o zajączku

Zapraszam Was do posłuchania bajki o zajączku wielkanocnym, którą dla Was przeczytam:

  1. Rozmowa na temat bajki

Kochane dzieci, dzięki opowiadaniu o wielkanocnym zajączku wiemy już, że zgodnie z tradycją, jego rolą podczas świąt wielkanocnych jest roznoszenie pisanek. Zdradzę Wam, że zajączek roznosi również słodycze i prezenty, które dostaje się w Niedzielę Wielkanocną. Oczywiście my również możemy być pomocnikami zajączka i zrobić piękne pisanki!

  1. Karta pracy

Drogie dzieci, zapraszam Was do wykonania karty pracy.

karta pracy

Na karcie znajdują się cztery zbiory: pisanki z palmami, koszyczki wielkanocne, pisanki z kółeczkami oraz zajączki. Waszym zadaniem będzie policzyć ile jest elementów w każdym zbiorze i narysować tyle kresek w kwadraciku obok. Których elementów jest najwięcej? A których najmniej? Kiedy już policzycie, pokolorujcie pięknie wszystkie elementy. Udało się? Gratulacje!

  1. Zabawa ruchowa – improwizacja

Kochane dzieci, czas na zabawę! Za chwilę zamienimy się w … zajączki wielkanocne!

Przygotujcie sobie trochę miejsca w pokoju i włączcie utwórz „Wiosna” Vivaldiego.

A teraz wyobraźcie sobie, że jesteście zajączkami. Ostrożnie kicajcie w takt muzyki. A może uda Wam się wykonać naprawdę wysoki skok? Do dzieła!

  1. Zajączek wielkanocny – praca plastyczna (dla chętnych)

Drogie dzieci, wiemy już, jakie zadanie spełnia zajączek wielkanocny oraz sami umiemy się zachowywać tak jak on. Świetnie! Ale, czy nie chcielibyście mieć swojego własnego zajączka w domu? Ja bym chciała! Jeżeli Wy też, zapraszam Was do zrobienia zajączka wielkanocnego. Będziemy potrzebowali:

– małą skarpetkę

– ryż

– sznurek

– marker

– nożyczki

– wstążkę

Życzę Wam powodzenia i dobre zabawy!

 

WTOREK – 30.03. – PISANKI, KRASZANKI

Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci!

Zapraszam „Jagódki” do zabawy z pisankami.

1. .„Skąd się bierze kura?” –  oglądanie obrazka

2. Zabawa badawcza- „Jak zbudowane jest jajko”.

Rozbicie jajka oglądane zawartości; nazywanie części jajka: białko, żółtko, skorupka, zarodek. Kurczątka wykluwają się z jajek, w których są zarodki.

3. Zabawa przy piosence „Kokoszka” muz. T.Mayzner.

4. „Pisanki – dopasowywanki”- zabawa matematyczna. Dopasowywanie połówek jajka.

(Rodzic drukuje kartę, rozcina kartoniki z jajkami wg linii, miesza rozcięte szablony. Zadaniem dziecka jest dopasować do siebie połówki.

DOPASUJ_POLOWKI_JAJEK.doc

5. „Kury i ich jajka” – ćwiczenia liczbowe  – wskazywanie i nazywanie elementów na rysunku, doskonalenie umiejętności przeliczania elementów liczebnikami głównymi, porządkowymi; ustalanie kolejności wydarzeń w historyjce obrazkowej

 PLANSZA-KURCZAKI.doc

6. „Kurczaczek” – zabawa plastyczna. Wypełnianie  wydrukowanego konturu kurczaczka dowolną technika (wyklejanka plasteliną lub kawałkami bibuły, kolorowanie kredkami , palowanie palcem umaczanym w farbie.

Po wyschnięciu wycinamy kurczaczka.

Wyschniętego i wyciętego kurczaczka  naklejamy na kolorowy arkusz papieru (na środku kartki)

Dla chętnych – kolorowanka

7. „Kolorowe jajeczko”

PISANKA-KOLOROWANKA(1).doc

Miłej zabawy!

PONIEDZIAŁEK – 29.03. – WIELKANOC

Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci!

 Święta Wielkiej Nocy zbliżają się wielkimi krokami. Na pewno w tym tygodniu w Waszych domach zapanuje świąteczny nastrój. Postaramy się, aby dzieci poznały namiastkę świątecznych symboli. Zaangażujcie swoje pociechy do pomocy przy świątecznych porządkach, przedszkolak nie umyje okien, ale doskonale poradzi sobie przy sprzątaniu swojej półki czy szuflady z zabawkami. Warto poświęcić swój czas na wspólne przygotowanie pisanek. Ozdabianie jajek przyczyni się do rozwoju sprawności manualnej malucha oraz kreatywności.

  1. Przygotujcie sobie dzisiaj potrzebne materiały: kartki wielkanocne, kolorowe sylwety pisanek , pocięte kartki świąteczne, rurki do napojów, nagranie skocznej melodii, kuleczki z waty.

-Posłuchajcie piosenki   na powitanie

– Kochane dzieciaczki pooglądajcie kartki o tematyce świątecznej, powiedzcie  rodzicom,  co znajduje się na tych ilustracjach

-A teraz czas na ćwiczenia….oddechowe- spróbujcie dmuchać   przez rurki do napojów na kuleczki z waty tak, aby się turlały

– Zabawa rytmiczno-ruchowa- Powrót na swoje miejsce; Wybierzcie sobie dowolne miejsce w domu. Gdy usłyszycie nagranie skocznej melodii, poruszajcie się w dowolny sposób.Podczas przerwy w grze wróćcie na swoje miejsce.

2. Posłuchajcie wiersza J. Koczanowskiej,,Wielkanoc”

W wielkanocnym koszyczku

Przystrojonym pięknie,

kłóciły się pisanki

o najlepsze miejsce.

Każda chciała spoczywać

Tuż obok rzeżuchy

Zielonej i puszystej

Jak miękkie poduchy

Wtem do akcji wkroczył

Cukrowy baranek,

Zjadł zieloną rzeżuchę,

Przerwał spór pisanek.

  • Rozmowa na temat wiersza.
  • Co robiły pisanki w koszyczku wielkanocnym?
  • O co się kłóciły?
  • Jak skończył się spór?

Poproście rodziców, aby opowiedzieli wam o zwyczajach wielkanocnych- robieniu pisanek, święcenia pokarmów, wysiewu zboża i rzeżuchy.

Wskażcie  elementy tradycji wielkanocnych (pisanka, koszyk, babka wielkanocna itp.) na planszy

PLANSZA_WIELKANOC.doc

3. Ćwiczenia graficzno-ruchowe

Dzieci za rodzicem kreślą w powietrzu kształt dużego jajka, mówiąc przy tym rymowankę: 

Jajeczko, jajeczko będziesz pisaneczką.

4. Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej- poskładajcie w całość pocięte kartki świąteczne.

      

5.  Praca plastyczna:

Poproście rodziców, aby pomogli Wam wyciąć szablon baranka wielkanocnego. Następnie złóżcie koło na pół i przyklejcie głowę i kopytka baranka. Aby baranek był mięciutki i puszysty wyklejcie go watą. 

202004052120081644805548

 

Miłej zabawy!

 

Fotorelacja 

Dbamy o czyste powietrze

Pomagamy zwierzętom ze schroniska 

Chronimy się przed wirusami

Przez cały tydzień „Jagódki” uczyły się jak się bronić przed wirusami i jak dbać o swoje zdrowie. Ćwiczyliśmy prawidłowe mycie rąk.Pomogła nam w tym piosenka” Moda na czyste ręce”. Do wspólnego śpiewania zaprosiliśmy panią Justynę oraz panią dyrektor.  Rozmawialiśmy na temat  zasad zdrowego odżywiania oraz o tym jak ważny jest sport i ruch na świeżym powietrzu.

Tłusty czwartek

BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE JAGÓDKI

Nasze prace – galeria

 

Zamek z figur geometrycznych

Babcia i Dziadek

Aniołek

Choinka

Wagoniki z węglem

Poznajemy literę H

Litera F

 

Wielkość czcionki
Kontrast