I Jagódki

Grupa I „Jagódki”

PAŹDZIERNIK

Tematyka kompleksowa

1.Jak dobrze być razem

OBSZAR FIZYCZNY

  • rozwijanie wrażliwości zmysłowej
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych oraz gimnastycznych
  • kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała
  • kształtowanie prawidłowych chwytów dłoni
  • doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • budowanie kompetencji w zakresie komunikowania potrzeby ruchu i odpoczynku

OBSZAR EMOCJONALNY

  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
  • kształtowanie umiejętności szanowania emocji swoich oraz innych osób
  • kształtowanie umiejętności panowania nad nieprzyjemną emocją podczas przegranej
  • uwrażliwienie na piękno otoczenia przyrodniczego
  • kształtowanie zdolności empatii

OBSZAR SPOŁECZNY

  • umacnianie więzi między dziećmi w grupie
  • doskonalenie umiejętności współpracy z rówieśnikami podczas wspólnych zabaw i prac zespołowych
  • wdrażanie do przestrzegania zasad i norm obowiązujących w grupie rówieśniczej
  • wdrażanie do samooceny oraz oceny zachowań i postaw innych
  • wprowadzenie w świat wartości moralnych, takich jak: dobro, szacunek, tolerancja, otwartość
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych

OBSZAR POZNAWCZY

  • rozwijanie wrażliwości zmysłowej
  • wdrażanie do racjonalnego korzystania z mediów (telewizja, komputer), w sposób korzystny dla zdrowia i relacji międzyludzkich
  • rozwijanie zainteresowań książką, czytelnictwem
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „e”, „E”
  • doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej oraz wzrokowej wyrazów
  • kształtowanie pojęcia liczby „trzy”, poznanie cyfry 3
  • stosowanie zapisów cyfrowych liczb 1–3
  • doskonalenie umiejętności porównywania liczności zbiorów poprzez szacowanie na „oko”, łączenie w pary i przeliczanie
  • rozwijanie kreatywności i aktywności twórczej: ruchowej, plastycznej, muzycznej

2. W koronach drzew

OBSZAR FIZYCZNY

  • kształtowanie zwinności, zręczności i szybkości
  • kształtowanie umiejętności spontanicznego poruszania się w rytm muzyki
  • doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania prac konstrukcyjnych, plastycznych, manipulacyjnych

OBSZAR EMOCJONALNY

  • rozwijanie umiejętności mówienia o swoich odczuciach
  • kształtowanie postawy proekologicznej
  • uwrażliwianie na piękno i różnorodność krajobrazu leśnego

OBSZAR SPOŁECZNY

  • rozwijanie samodzielności oraz budowanie poczucia sprawstwa w przygotowaniu materiałów do zajęć
  • wdrażanie do odpowiedzialnego wypełniania zadań
  • wdrażanie do podjęcia współpracy oraz zdrowej rywalizacji w parach i w zespołach

OBSZAR POZNAWCZY

  • rozwijanie słownictwa związanego z tematyką i uściślenie pojęć
  • rozwijanie zainteresowań czytelniczych przez wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „l” „L”
  • rozwijanie umiejętności dokonywania syntezy i analizy sylabowej i głoskowej
  • doskonalenie umiejętności liczenia na konkretach
  • doskonalenie umiejętności dokonywania pomiarów
  • rozwijanie umiejętności budowania i konstruowania z wykorzystaniem różnych materiałów
  • kształtowanie umiejętności układania rytmów
  • zapoznanie z kolejnością pór roku, miesięcy i dni
  • rozwijanie słuchu i wyobraźni muzycznej poprzez eksperymenty z dźwiękiem, wyrażanie zjawisk pozamuzycznych – odgłosy lasu
  • zapoznanie z wybranymi gatunkami drzew oraz ptaków
  • doskonalenie umiejętności obserwowania przyrody jesienią i dzielenie się swoimi spostrzeżeniami oraz przeżyciami
  • wdrażanie do samodzielnej aktywności poznawczej: albumy, książki przyrodnicze itp.

3. Jesienne kołysanki

OBSZAR FIZYCZNY

  • kształtowanie zwinności, zręczności i szybkości
  • kształtowanie umiejętności spontanicznego poruszania się w rytm muzyki
  • doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania prac konstrukcyjnych, plastycznych, manipulacyjnych

OBSZAR EMOCJONALNY

  • rozwijanie umiejętności mówienia o swoich odczuciach
  • kształtowanie postawy proekologicznej
  • uwrażliwianie na piękno i różnorodność krajobrazu leśnego

OBSZAR SPOŁECZNY

  • rozwijanie samodzielności oraz budowanie poczucia sprawstwa w przygotowaniu materiałów do zajęć
  • wdrażanie do odpowiedzialnego wypełniania zadań
  • wdrażanie do podjęcia współpracy oraz zdrowej rywalizacji w parach i w zespołach

OBSZAR POZNAWCZY

  • rozwijanie słownictwa związanego z tematyką i uściślenie pojęć
  • rozwijanie zainteresowań czytelniczych przez wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „l” „L”
  • rozwijanie umiejętności dokonywania syntezy i analizy sylabowej i głoskowej
  • doskonalenie umiejętności liczenia na konkretach
  • doskonalenie umiejętności dokonywania pomiarów
  • rozwijanie umiejętności budowania i konstruowania z wykorzystaniem różnych materiałów
  • kształtowanie umiejętności układania rytmów
  • zapoznanie z kolejnością pór roku, miesięcy i dni
  • rozwijanie słuchu i wyobraźni muzycznej poprzez eksperymenty z dźwiękiem, wyrażanie zjawisk pozamuzycznych – odgłosy lasu
  • zapoznanie z wybranymi gatunkami drzew oraz ptaków
  • doskonalenie umiejętności obserwowania przyrody jesienią i dzielenie się swoimi spostrzeżeniami oraz przeżyciami
  • wdrażanie do samodzielnej aktywności poznawczej: albumy, książki przyrodnicze itp.

4. Kraina bezpieczeństwa

OBSZAR FIZYCZNY

  • zachęcanie do uczestnictwa w zabawach ruchowych zorganizowanych przez nauczyciela i samodzielnie w grupie rówieśniczej
  • kształtowanie nawyku wykonywania czynności samoobsługowych, w tym czynności precyzyjnych – wiązania sznurówek, posługiwania się nożem i widelcem

OBSZAR EMOCJONALNY

  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć własnych i uczuć osób w otoczeniu
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych
  • rozbudzanie świadomości, że uczucia przyjemne i nieprzyjemne odczuwają wszyscy ludzie
  • kształtowanie nawyku szukania wsparcia w sytuacji trudnej
  • wdrażanie do podejmowania wysiłku w sytuacji napięć

OBSZAR SPOŁECZNY

  • dostrzeganie konieczności znajomości swojego adresu zamieszkania
  • uświadomienie różnic między osobą znaną/bliską a nieznajomą
  • budowanie pozytywnej atmosfery w grupie
  • integrowanie się podczas planowania, przygotowywania i przeżywania wspólnej pracy i zabawy
  • rozwijanie umiejętności przewidywania skutków swoich działań
  • rozwijanie umiejętności oceny postępowania swojego i innych

OBSZAR POZNAWCZY

  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem przez wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania
  • doskonalenie techniki czytania przez czytanie prostych sylab
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „d” „D”
  • uświadomienie związku między sytuacjami a ich konsekwencjami
  • utrwalenie znajomości europejskiego numeru alarmowego 112
  • kształtowanie pojęcia liczby cztery, poznanie cyfry 4
  • doskonalenie umiejętności stosowania liczebników głównych i porządkowych
  • doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie
  • wzbudzenie rozumienia konieczności przestrzegania zasad ruchu drogowego przez pieszych
  • wzbogacanie słownictwa związanego z tematyką i uściślenie pojęć

W tym miesiącu zaśpiewamy:

MALOWAŁA JESIEŃ

Malowała jesień w parku wszystkie liście,
Na czerwono, na brązowo, żółto i złociście.
La, la, la, la, la, la, la, la, la, la,
Na czerwono, na brązowo, żółto i złociście.

Przyleciała sroczka i usiadła z boku,
Przyglądała się, jak jesień barwi wszystko wokół.
La, la, la, la, la, la, la, la, la, la,
Przyglądała się, jak jesień barwi wszystko wokół.

Wietrzyk to zobaczył i pędzi po lesie,
Kolorowe liście zrywa i ze sobą niesie.
La, la, la, la, la, la, la, la, la, la,
Kolorowe liście zrywa i ze sobą niesie.

 

FOTORELACJA

Ścieżka sensoryczna

Poznajemy strukturę kory drzew poprzez dotyk

 

Bukiety z jesiennych liści

Dzień chłopaka

Dzień Przedszkolaka

Poznajemy literę O

 Na świeżym powietrzu

Kasztanowe kompozycje

 

Wspomnienia z wakacji ukryte w okularach

 

 

 

 

 

 

 

Wielkość czcionki
Kontrast