I Jagódki

Grupa I „Jagódki”

Praca zdalna

Tak „Jagódki” pracują i odpoczywają w domu…

Nie zapominamy o aktywności fizycznej…

„JAGÓDKI” ONLINE

KWIECIEŃ

Zapraszam wszystkie „Jagódki” do codziennych zajęć w ramach pracy zdalnej. 

„Drogie dzieci mamy dla Was zadanie domowe – codziennie przypominajcie rodzicom o oddanie głosu na pracę plastyczną naszego przedszkola.

Głosować można pod linkiem rossmann.pl/czysciochowe-przedszkole/przedszkole-nr-3-w-radzionkowie,16469

Krąg tematyczny: Na wsi zawsze jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło

Piątek 16.04. „GIMNASTYKA WIEJSKICH ZWIERZĄT”

Podczas dzisiejszych zabaw ruchowych proponuję Wam, abyście zamienili się w wiejskie zwierzątka.

Poniżej znajdują się karty ze zwierzętami, które będziecie naśladować. Poproście rodziców, aby przeczytali Wam krótkie teksty znajdujące się pod każdym zwierzątkiem – to instrukcje, dzięki którym dokładnie wykonacie ćwiczenia. Poszczególne zwierzątka możecie naśladować kilka razy. Możecie także naśladować dźwięki,jakie wydają te zwierzęta. Zaproście również do wspólnej zabawy wszystkich domowników.

3, 2, 1…  START!

 

*Tarzaj się jak świnka w błotkuturlanie się po dywanie.

*„Konik na biegunach” leżenie na brzuchu, rękami złap się za stopy i utwórz „kołyskę”, poruszaj się w przód i w tył.

*„Piórkowy wdech i wydech” ćwiczenie oddechowe wciągnij nosem głęboko powietrze, a wypuszczając powietrze dmuchaj w piórko trzymane na ręce.

2. Niesforna kura

Drogie Jagódki! Przedstawiam wam piosenkę pt.: „Gdacze kura: ko, ko, ko.

Zaproście do wspólnego słuchania i śpiewania piosenki całą rodzinę, a następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

*Gdzie i kiedy kura gdacze?

*Czy innym zwierzętom podoba się zachowanie kury?

*Kto przyjechał do kury?

*Czy kura została ukarana za swoje zachowanie?

3. Karta pracy

Wyklejcie poniższy obrazek plasteliną

Kurka

4. Zabawy z literkami

 

Karty pracy- uklłdanie literek

5. Niespodzianka- ćwiczenia logopedyczne

Miłej zabawy!

 

Czwartek 15.04. Na wiosennej łące

 

                                    

 

 

 

Drodzy Rodzice, kochane Dzieci!

    Od kilku dni przebywamy na wsi. Niestety nie w sposób realny, ale na zdalnych zajęciach. To jednak nie zmienia faktu, że o wsi wiemy coraz więcej. Poznaliśmy już zwierzęta mieszkające na wsi, zaprzyjaźniliśmy się z krówką, ćwiczyliśmy na wsi matematykę… Dzisiaj zapraszam Was na łąkę!

1.Wprowadzenie

    Drogie dzieci, przyjrzyjcie się poniższemu zdjęciu łąki. Zdjęcie wykonała pani fotograf we wsi Dudki. Co możecie zaobserwować na zdjęciu? Czy widzicie jakieś zwierzęta? Jakiego koloru jest najwięcej? Czy podoba Wam się to miejsce?

łąka zdjecie pdf

2. Rozmowa na temat łąki

    Moi kochani, łąka jest szczególnym miejscem na wsi, które każdego urzeka swoją urodą. Łąka jest miejscem, gdzie rosną byliny, czyli rośliny zielne oraz trawy. Czy wiesz, że łąka jest nie tylko piękna, ale również ważna? Zapraszam do obejrzenia krótkiego filmiku, który wyjaśnia, co nam daje łąka. Oglądajcie uważnie!

3. Mali mieszkańcy łąki

    Drogie dzieci, na filmie pani wytłumaczyła, że łąk nie wolno wypalać, ponieważ są one mieszkaniem wielu małych zwierząt. Choć wiele z nich jest tak niewielka, że trudno dostrzec je gołym okiem, to każde z nich chce czuć się na łące bezpiecznie, tak jak każde dziecko jest bezpieczne w domu. Zobaczcie więc na zdjęciu poniżej, jakie zwierzęta mieszkają na łące:

zwierzeta pdf

4. Litera Ł

    Kochane dzieci, dużo dzisiaj mówimy o łące. Dlatego też chciałabym zapoznać Was dziś z literą Ł. Czy przypomina Wam jakąś inną literę? Macie rację! Litera Ł jest bardzo podobna do L, tylko ma jeszcze kreseczkę. Zobaczcie jak wygląda litera Ł drukowana i pisana, mała oraz wielka.

5. Karta pracy

    Moi drodzy, litera ł ukryła się nie tylko na łące, ale można ją spotkać również w innych wyrazach, takich jak łódź, łóżko, łazienka, kiełbasa, kanał i wielu innych. Zapraszam Was teraz do wykonania karty pracy. Waszym zadaniem będzie pokolorować literę Ł oraz obrazki. Wszystkie elementy na rysunku to wyrazy, które zaczynają się na literę Ł. Do dzieła!

ł karta word

6. Niespodzianka – wiersz

    Moi drodzy, zapraszam Was do posłuchania wiersza o łące. Wsłuchajcie się w tekst, ponieważ pięknie opisuje łąkę i to, co na niej rośnie.

7. Improwizacja plastyczna do muzyki

    Kochane dzieci, na koniec zapraszam Was do wysłuchania pięknego utworu „Poranek”. Przygotujcie sobie kartę oraz kredki i spróbujcie narysować piękną łąkę podczas słuchania.

https://www.youtube.com/watch?v=bgmm4e9ARw4

    Czy udało się stworzyć obraz łąki? Jesteśmy bardzo ciekawe Waszych prac! Prześlijcie je koniecznie do wychowawcy, aby i inni mogli podziwiać Wasz talent!

Do zobaczenia Jagódki!

ŚRODA 14.04. Matematyka na wsi

Drodzy Rodzice i Dzieci!

W tym tygodniu rozmawiamy o życiu na wsi. Dowiedzieliśmy się już, jakie zwierzęta żyją na wsi, o tym, jak ważna jest krowa, ponieważ daje mleko, które spożywa wielu ludzi. Dzisiaj dalej będziemy gościć na wiejskim podwórku oraz doskonalić matematyczne zdolności. Zapraszam!

  1. Wprowadzenie – liczenie do 10

Kochane dzieci, na początku przeczytam Wam wierszyk, który przypomni Wam liczenie do 10. Przygotujcie sobie paluszki i pokazujcie liczbę, o której będę czytała. Gotowi? To zaczynamy!

          2. Puzzle matematyczne

          Drogie dzieci, zobaczcie na obrazek poniżej. Co się na nim znajduje? Tak, to traktor, krowa, trzy świnki oraz stodoła. Waszym zadaniem będzie pociąć obrazek według linii, pomieszać, a potem ułożyć we właściwej kolejności tak, aby zgadzał się obrazek i liczby we właściwej kolejności. Dzięki temu zadaniu poćwiczycie również Wasze rączki w wycinaniu. Nożyczki przygotowane? No to ruszamy!

puzzle matematyczne pdf

puzzle matematyczne

Udało się Wam ułożyć obrazek? Jestem z Was dumna!

          3. Piosenka

      Drogie dzieci, w nagrodę za Waszą pracę posłuchajmy razem wesołej piosenki o wsi.

Czy poznajecie zwierzęta, które występowały w filmie? Nie wiem jak Wam, ale mnie zachciało się pojechać na wieś… Pięknie tam jest, prawda?

        4. Karta pracy

        Moi drodzy, jestem przekonana, że liczenie do 10 macie świetnie opanowane. Dlatego też zapraszam Was do wykonania karty pracy. Waszym zadaniem będzie policzyć, ile zwierząt danego gatunku biega po farmie i narysowanie takiej liczby kropek w odpowiedniej kratce. Zachęcam również do pokolorowania. Do dzieła!

karta pracy pdf

Karta pracy 

      5. Pytania do karty

Kochane dzieci, przyjrzyjcie się Waszej uzupełnionej karcie pracy i spróbujcie odpowiedzieć na moje pytania:

  1. Ile na rysunku widzisz kur
  2. Ile jest krów?
  3. Ile jest indyków?
  4. Ile jest świnek?
  5. Których zwierząt jest najwięcej?
  6. Których zwierząt jest najmniej?
  7. Których zwierząt jest tyle samo?

Kochane dzieci, poproście Rodziców, aby sprawdzili Wasze odpowiedzi.

       6. Na zakończenie

Moi drodzy, na zakończenie zapraszam Was do posłuchania piosenki o starym Donaldzie, który miał farmę. Tym razem po angielsku.

Kochane Dzieci i Rodzice! Zapraszamy Was do robienia zdjęć podczas zdalnych zajęć i przesyłania do wychowawcy. Bardzo się stęskniłyśmy za wszystkimi Jagódkami i będzie nam niezmiernie miło Was zobaczyć 😊

Do zobaczenia jutro!

WTOREK 13.04 – „Pożyteczne zwierzęta”

Witajcie Jagódki. Dzisiaj zaczniemy zajęcia od masażyku. Pomasujcie się razem z rodzicami. Słuchamy uważnie i rysujemy wzory na plackach

A teraz krótka gimnastyka buzi i języka. Zakręćcie kołem i wykonajcie ćwiczenie pokazane przez misia:

Zadanie 1.

Wysłuchajcie wierszyka „Skąd mamy mleko?” Aby utrwalić wiadomości pomoże wam w tym piosenka „Krówka mu”.

Na zielonej łące leży czarna krowa.

Trawy się najadła, przed słońcem się chowa.

 Leży najedzona i tak myśli sobie:

Z tej zielonej trawy białe mleko zrobię.

Z mleka będą sery, masło i śmietana.

Chcą je kupić ludzie od samego rana.

Wiedzą, że są zdrowe, smaczne i sycące,

przecież są od krowy co chodzi po łące.

 

Rozmowa na temat wiersza.

– Gdzie leży czarna krowa?

– Co zjadła krowa?

– Jaki produkt spożywczy mamy od krowy?

– Co produkuje się z mleka?

Krówki

Produkty mleczne

Zadanie2.

Co nam dają zwierzęta?”

Drodzy Rodzice. Zapytajcie dzieci czy wiedza, jakie korzyści ma człowiek z hodowli zwierząt? Np. kura – jajka; gęś – jajka, pierze; owca – mięso, wełna, mleko; krowa – mięso, mleko; pszczoły – miód, wosk.

„Mleko pochodzi od krowy”.

Otocz pętlą produkty, które są wyprodukowane z mleka.

Produkty z mleka

Zadanie 3.

Zapraszam was teraz do posłuchania piosenki o zwierzętach na farmie.

Zaproście do wspólnego słuchania całą rodzinę, a następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

  • Które zwierzę robi „chrum, chrum”?
  • Czy w piosence wystąpiła gęś?
  • Jakie odgłosy wydawały kozy?
  • Które zwierzę robi „pi, pi”?
  • Jakie zwierzęta wystąpiły w piosence?

Zadanie 4.

Na zakończenie zapraszam Was do wykonania pracy plastycznej

KRÓWKA Z PAPIEROWEGO TALERZYKA

Do wykonania dzisiejszej pracy będziecie potrzebować:

  • papierowy talerzyk
  • czarną farbę i pędzelek
  • kolorowe karty (w kolorze różowym i jasnobrązowym) –jeśli nie macie takich kolorowych kartek możecie śmiało pokolorować szablon mazakami lub kredkami
  • markery
  • nożyczki
  • klej

Poniżej przedstawiam wam filmik, na którym ukazane jest krok po kroku jak wykonać krowę z papierowego talerzyka

https://pl.pinterest.com/pin/692850723911581548/

Miłej zabawy!

 

PONIEDZIAŁEK 12.04 – Co słychać na wiejskim podwórku?”

Witajcie kochane przedszkolaki, w tym tygodniu zapraszam Was do wiejskiej zagrody. Przypomnimy sobie, jakie zwierzęta można tam spotkać. Zapraszam wszystkich do wspólnej zabawy! Zerknijcie tutaj i spróbujcie rozpoznać zwierzęta mieszkające na wsi. 

Zadanie 1.

Przygotowałam dla Was także ilustracje zwierząt mieszkających w zagrodzie wiejskiej. Pokażcie i nazwijcie  znane  zwierzęta, spróbujcie coś o nich opowiedzieć np. jak wyglądają, jaki odgłos wydają itp.

Podzielcie nazwy zwierząt na sylaby

       Koń

   Krowa

         Koza

             Gęś

              Kura

           Kogut 

    Gęś

 

Zadanie 2.

Posłuchajcie opowiadania

Anulka pojechała z mamą i tatą na wieś, żeby odwiedzić babcię i dziadka . Mieszka tam też kuzyn Anulki Jarek, który chodzi już do szkoły . –Choć, Anulko, pokażę ci nasze prosiaczki –powiedział Jarek . –Mamy ich aż dwanaście! Wziął dziewczynkę za rękę . A za nimi, hop, hop, hop, podskakiwał szczeniaczek Miłek i piskliwie poszczekiwał: hau, hau, hau . Po drodze zatrzymali się przy kurniku i Jarek dał Anulce ziarna, żeby wysypała kurom . Ko, ko, ko gdakały zadowolone i pazurkami drapały ziemię, jakby tam były schowane jakieś smakołyki . A kogut: kukuryku, kukuryku, piał tak głośno, że aż cała okolica go słyszała . –Kwoka z kurczętami dostaną od babci specjalne jedzenie, tak, tak –tłumaczył Jarek . Drzwi do chlewa, w którym mieszkały świnki, były bardzo ciężkie, więc Anulka pomagała Jarkowi je otworzyć . A w środku? Co tam było pochrząkiwania i chrumkania: chrum, chrum, chrum . Mama świnka właśnie karmiła swoje prosięta . Jakie były śliczne! –Wychodzimy –szepnął Jarek . –Żeby świnek nie denerwować . A potem poszli do obory . Anulka dobrze wie, że w oborze mieszkają krowy . Krowa Mela na ich widok zamuczała muuu, odganiając ogonem muchy . –Jak myślisz, co ona mówi? –zapytała dziewczynka . –Może chwali się swoim synkiem, małym cielaczkiem –odpowiedział Jarek z uśmiechem . A cielaczek stał obok mamy krowy i lekko trącał ją łebkiem, jakby o coś prosił . –Pewnie chce się napić mleczka –domyśliła się Anulka . Nagle zauważyli, że nie ma z nimi Miłka . Gdzie mógł się podziać? Szukali w oborze, ale szczeniaczka nie znaleźli . Po chwili usłyszeli gęganie i zagniewany głos babci . –Miłku, ty łobuzie, nie wolno gonić gęsi! Dzieci wybiegły z obory . Babcia trzymała Miłka na rękach, który bardzo zadowolony próbował polizać ją w policzek . Jedna gęś gęgała: gę, gę, gę, syczała, wyciągała szyję i trzepotała skrzydłami . Złościła się na Miłka, że wystraszył jej gąsięta: gę, gę, gę . –Och, babciu! –westchnęła Anulka. –Tutaj jest tak pięknie i ciekawie jak w bajce . Dziadek wyglądał przez okno i usłyszał, co powiedziała wnuczka . Bardzo go to ucieszyło . –Wiesz co, Anulko, zaraz zaprowadzę cię w jeszcze jedno miejsce jak z bajki . Za domem babci i dziadka była polna droga . Poszli tą drogą, aż doszli do pastwiska . A tam pasły się konie . Podskakiwały, biegały, tarzały się w trawie, ihaha, ihaha, takie były szczęśliwe . A najszczęśliwsza była mama klacz, która nie odstępowała swojego źrebaka na krok . –Na noc zaprowadzamy konie do stajni –tłumaczył dziadek . –Jak będę duża –postanowiła Anulka –to też zamieszkam na wsi, a ty mnie wszystkiego nauczysz, dziadziusiu . I babcia też . I Jarek też . –No to postanowione! –odpowiedział Jarek i cała trójka podała sobie ręce .

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

– Jakie zwierzęta widziała Anulka na wsi?

– Gdzie mieszkały świnki, a gdzie krowa Mela?

– Dlaczego pies Miłek oddalił się od dzieci?

– Czy Anulce podobało się na wsi? Jak myślicie, dlaczego?

Zadanie 3.

„Odgłosy wiejskich zwierząt”- sprawdźmy, czy wiecie, jakie odgłosy wydają zwierzęta wiejskie.

Zadanie 4.

Posłuchaj piosenki

Zadanie 5.

Na zakończenie- wykonajcie zadanie- pokoloruj obrazki. W każdym kwadracie narysuj tyle kropek, ile zwierząt danego gatunku biega po farmie.

Pokoloruj obrazki- farma

Dla chętnych

POŁĄCZ TAKIE SAME ZWIERZĘTA

Miłej zabawy !

PIĄTEK 9.04 Z wizytą u lekarza

Drodzy Rodzice, kochane Dzieci !

W tym tygodniu rozmawiamy o zdrowiu. Podczas poprzednich zajęć dowiedzieliśmy się już w jaki sposób dbać o nasze noski oraz co to jest zdrowe odżywanie. Dzisiaj wybierzemy się w odwiedziny do eksperta od zdrowia. Czyli do kogo? Zaraz się przekonacie! Posłuchajcie zagadki.

  1. Wprowadzenie – zagadka

 Choremu zawsze pomaga,

Zajrzy do gardła, do ucha.

Zanim przepisze lekarstwa,

Każdego dokładnie osłucha.

Czy już wiecie o kim mowa? Oczywiście! To lekarz!

 

 

 

 

 

 

 

Pani doktor bada dziecko

     2. Rozmowa na temat lekarza

Moi kochani, czy wiecie kim jest lekarz? To osoba, która leczy ludzi, którzy są chorzy. Do lekarza udajemy się, kiedy źle się czujemy lub coś nam dolega. Do lekarza zwracamy się „panie doktorze” lub „pani doktor”. Czy trzeba bać się lekarza? Oczywiście, że nie! Lekarz jest ekspertem od zdrowia i robi wszystko, żeby nam pomóc! Czasami musi przepisać zastrzyki lub badanie krwi, ale zawsze robi to dla naszego dobra. A czy wiecie, jak nazywa się pani, która pomaga lekarzowi? Tak, to pielęgniarka! Natomiast pan, który wykonuje taki zawód to pielęgniarz.

Od lewej strony: pielęgniarka, pacjent, lekarz

     3. Piosenka

Drogie dzieci, posłuchajmy razem wesołej piosenki o wizycie u lekarza

    4. Specjalizacje lekarskie – wiersz

Kochane dzieci, każdy lekarz jest specjalistą w jakiejś dziedzinie, to znaczy, że pomaga wyleczyć konkretne choroby. Lekarz, który jest ekspertem od dzieci to pediatra i właśnie do niego chodzicie z rodzicami, gdy jesteście chorzy. Chcecie poznać innych lekarzy? Zapraszam Was więc do wysłuchania wiersza, który dla Was przeczytam:

    5. Co znajdziemy w gabinecie lekarskim? – prezentacja

Kochane dzieci, zapraszam Was teraz do gabinetu lekarskiego. Zobaczymy, co możemy w nim znaleźć. Przyjrzyjcie się dokładnie obrazkom i zastanówcie się, czy widzieliście już takie rzeczy u swojego lekarza?

Prezentacja W gabinecie lekarskim

     6. Karta pracy

Drogie dzieci, przygotowałam dla Was matematyczną kartę pracy, która przedstawia elementy gabinetu lekarskiego, o których rozmawialiśmy przed chwilą. Czy pamiętacie wszystkie nazwy? Waszym zadaniem będzie policzyć każdy element i pokolorować taką samą ilość kratek na dole. Do dzieła!

karta pracy matematyka gabinet lekarski

Karta pracy u lekarza

Których elementów jest najwięcej? Których elementów jest najmniej? Których elementów jest tyle samo?

       7. Na zakończenie

Kochane dzieci, pamiętajcie, że nie wolno Wam samodzielnie brać żadnych leków! To bardzo niebezpieczne. Lekarstwa można przyjmować tylko pod opieką rodziców lub opiekunów, nigdy nie zabieramy ich samemu.

Drogie dzieci, wiem, że wiele przedszkolaków nie lubi chodzić do dentysty, czyli lekarza, który leczy ząbki. Przyznam się Wam, że i ja nie lubię chodzić do stomatologa… Wiem jednak, że czasem trzeba, żeby moje zęby były zdrowe i nie wypadały! Zapraszam Was do obejrzenia filmiku, który pokazuje, że wizyta u dentysty może być przyjemna i nie taka straszna!

Do zobaczenia w przyszłym tygodniu! 😊

 

CZWARTEK 08.04.2021- Żyj zdrowo i kolorowo

1. Ćwiczenia i zabawy artykulacyjne Porządki pana Języczka.

Usprawnianie narządów artykulacyjnych.

Pan Języczek obudził się z samego rana. Otworzył szeroko drzwi do swojego domku. (dzieci szeroko otwierają usta) Wyjrzał na zewnątrz (wysuwają język do przodu) i rozejrzał się w prawo i w lewo (poruszają językiem w prawo i w lewo), aby zobaczyć, jaka jest pogoda. Sprawdził, czy na dachu jego domku nie obluzowały się żadne dachówki (oblizują górną wargę) i czy schody, które niedawno naprawiał, są w dalszym ciągu w porządku (oblizują dolną wargę). Wszystko było dobrze. Chciał zamknąć drzwi, ale coś je blokowało. Otwierał je kilkakrotnie (zbliżają wargi do siebie i rozciągają na boki). W końcu mu się udało. Drzwi zatrzęsły się (parskają – wykonują wibracyjne ruchy warg). Pan Języczek postanowił posprzątać w swoim domku, ponieważ mieli go odwiedzić przyjaciele. Powycierał kurze na szafie (masują językiem górne dziąsła pod wargą – usta mają zamknięte), powybierał śmieci spod łóżka (masują dziąsła na dole, za zębami – usta mają lekko otwarte), zebrał pajęczyny z sufitu (masują podniebienie – usta mają otwarte) i pozamiatał całe mieszkanie (szybko ruszają językiem w buzi w różnych kierunkach – usta mają otwarte). Otworzył okno, aby przewietrzyć (nabierają powietrza, przetaczają je z jednego policzka do drugiego). Pan Języczek bardzo się zmęczył tymi porządkami. Położył się więc na swoim łóżeczku, aby odpocząć (układają język za dolnymi zębami) i już po chwili z jego domku dochodziło ciche chrapanie (naśladują chrapanie). Ciiiiiii! (długo powtarzają słowo, na wydechu). Nie przeszkadzajmy mu!!!

2. Jarzynowa gimnastyka – na dobry początek dnia i dla poprawy humoru spróbujcie wykonać kilka ćwiczeń wg załączonego poniżej filmiku:

3. Wysłuchanie wiersza Dla każdego coś zdrowego Stanisława Kraszewskiego

Jeśli chcesz się żywić zdrowo,
jadaj zawsze kolorowo!
Jedz owoce i jarzyny,
to najlepsze witaminy!
Jedz razowce z grubym ziarnem,
zdrowe jest pieczywo czarne!
Na kanapkę, prócz wędliny,
połóż listek zieleniny!
I kapusta, i sałata,
w witaminy jest bogata!
Oprócz klusek i kotleta

niech się z jarzyn składa dieta!
Jedz surówki i sałatki,
będziesz za to piękny, gładki!
Gotowane lub duszone
zawsze zdrowsze, niż smażone!
Mleko, jogurt, ser, maślanka –
to jest twoja wyliczanka!
Chude mięso, drób i ryba
to najlepsze białko chyba!
Sok warzywny , owocowy,
kolorowy jest i zdrowy!
Kto je tłusto i obficie,
ten sam sobie skraca życie!
Bób, fasola, groszek, soja –
to potrawa będzie twoja!
Sosy lepsze są niż tłuszcze,
niech się w tłuszczu nic nie pluszcze!
Zostaw smalec, dodaj olej,
niech na olej będzie kolej!
Dobra także jest oliwa,
bo dla zdrowia sprawiedliwa!

Rozmowa z dziećmi na temat zdrowego odżywiania

  • Co powinniśmy jeść, byśmy byli zdrowi?(warzywa, owoce)
  • Dlaczego trzeba jeść dużo warzyw i owoców?(zawierają witaminy)
  • Co można przyrządzać z warzyw i owoców? (sok, surówki, sałatki)
  • Jakie jeszcze inne produkty wpływają korzystnie na nasze zdrowie? (nabiał)
  • Dlaczego w codziennym jadłospisie powinny znaleźć się produkty mleczne?(są zdrowe, zawierają białko)
  • A czy są produkty, których jedzenie wpływa niekorzystnie na nasze zdrowie?(tak)
  • Jakie to produkty?(tłuste mięso, tłuszcze zwierzęce, słodycze, napoje gazowane)
  • W jaki jeszcze inny sposób niż zdrowe odżywianie możemy zadbać o swoje zdrowie. (ruch, higiena osobista)

Omówienie piramidy żywieniowej

4. Zabawa muzyczno-ruchowa Głowa, ramiona…
Dzieci powtarzają tekst, wolno a następnie szybko z pokazywaniem poszczególnych części ciała

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

5. Praca plastyczna Zdrowy posiłek

Przygotujmy zdrowy posiłek. Pamiętajmy o zasadzie zdrowego odżywiania!

Potrzebne będą talerzyki jednorazowe lub wycięte koła z papieru, obrazki produktów, które należy pokolorować i wyciąć.

Zdrowy posiłek

 

 

Dla chętnych

Ćwiczenie graficzne
Karty pracy z sylwetami warzyw i owoców. Zadaniem dzieci jest pisanie po śladzie i pokolorowanie obrazków według własnego pomysłu.

Owoce

 

Miłej zabawy!

ŚRODA 07.04 – KATAR

Gimnastyka poranna: 

Część teoretyczna:

  • Nos służy do wąchania. Kiedy jest zatkany, czujemy mniej zapachów.
  • Nos na co dzień wytwarza śluz, który m. in. służy do filtrowania powietrza. Gdy jesteśmy chorzy, nos produkuje więcej wydzieliny.
  • Do czyszczenia nosa używamy chusteczki. Zatykamy jedną dziurkę i wydmuchujemy powietrze przez nos. Zużytą chusteczkę wyrzucamy.
  • Nie powinno się powstrzymywać kichania. Kichać należy w chusteczkę lub zgięcie łokcia.
  • Dłubanie w nosie źle wygląda i może powodować krwawienie.Wiemy, jak ważną rolę w kształtowaniu dobrych nawyków odgrywa opiekun.
    Zachęcamy Cię do powtarzania wraz z dzieckiem wiadomości w domu.

Zadanie 1.

page3image914896Wiatraczek – wykonanie, krok po kroku

POTRZEBNE BĘDĄ:
• patyk • mocny klej • kółeczko z papieru• kartka z bloku technicznego • pinezka • nożyczki

 

Pamiętajcie !

Drożny nos to lepsza możliwość oddychania pełną piersią.
Nos trzeba oczyszczać z nadmiernej wydzieliny za pomocą chusteczek.

Zadanie 2.

 Posłuchaj wiersza J. Brzechwy pt. „Katar” i odpowiedz na pytanie: „Co można zrobić żeby być zdrowym i nie złapać wiosennego przeziębienia?”

Katar 
Jan Brzechwa 
 

Oto bajka się zaczyna:

Miała katar Katarzyna,

nos chusteczką wycierała,

bo co chwilę – psik! – kichała.

 

Wkrótce zaraziła dziadka. 

Później mamę, wujka Władka, 

ojca, brata i babunię

i malutką białą sunię.

 

Potem to już było z górki.

Kichał sąsiad, jego córki,

panna z dołu, student z boku. 

Krótko mówiąc, wszyscy w bloku.

 

Po nich zaczął kichać lekarz, 

strażak, burmistrz i aptekarz, 

sprzedawczyni i (uwierzcie!) 

pozostali ludzie w mieście.

 

Każdy sposób miał na katar. 

Ktoś po leki ciągle latał; 

pewna pani z jednym panem, 

jedli tylko bułki z chrzanem.

 

Byli tacy, którzy rano

smarowali nos śmietaną. 

Inni pili sok, kakao,

ale nic nie pomagało.

 

Kaśka tydzień poczekała

i, o dziwo, wyzdrowiała!

Niczym nosa nie leczyła.

I tak bajka się skończyła. 

 

 

 

 

 

 

 

ŚRODA – 31.03. – ZAJĄCZEK WIELKANOCNY 

Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci!

Na wczorajszych zajęciach dowiedzieliśmy się dużo na temat jajek: wiemy już, że wykluwają się z nich kury, a potem same je znoszą. Mogliśmy również sprawdzić, jak zbudowane jest jajo. Wiemy też, że jajko jest bardzo ważnym elementem świąt wielkanocnych, symbolizuje nowe życie, a jako pisanka i kraszanka gości w koszyczku – święconce.  

  1. Wprowadzenie do tematu – zagadka

Czy wiecie jakie zwierzątko jest bardzo ważnym elementem świąt Wielkiej Nocy? Podpowiem Wam, że jest sympatyczny i dzieci go bardzo lubią! Oto wierszyk, który o nim mówi:

Bardzo sympatyczny symbol wielkanocny

co ma długie uszy i jest bardzo skoczny

Czy już wiecie, o kim mówię? Oczywiście! To zajączek wielkanocny!

  1. Bajka o zajączku

Zapraszam Was do posłuchania bajki o zajączku wielkanocnym, którą dla Was przeczytam:

  1. Rozmowa na temat bajki

Kochane dzieci, dzięki opowiadaniu o wielkanocnym zajączku wiemy już, że zgodnie z tradycją, jego rolą podczas świąt wielkanocnych jest roznoszenie pisanek. Zdradzę Wam, że zajączek roznosi również słodycze i prezenty, które dostaje się w Niedzielę Wielkanocną. Oczywiście my również możemy być pomocnikami zajączka i zrobić piękne pisanki!

  1. Karta pracy

Drogie dzieci, zapraszam Was do wykonania karty pracy.

karta pracy

Na karcie znajdują się cztery zbiory: pisanki z palmami, koszyczki wielkanocne, pisanki z kółeczkami oraz zajączki. Waszym zadaniem będzie policzyć ile jest elementów w każdym zbiorze i narysować tyle kresek w kwadraciku obok. Których elementów jest najwięcej? A których najmniej? Kiedy już policzycie, pokolorujcie pięknie wszystkie elementy. Udało się? Gratulacje!

  1. Zabawa ruchowa – improwizacja

Kochane dzieci, czas na zabawę! Za chwilę zamienimy się w … zajączki wielkanocne!

Przygotujcie sobie trochę miejsca w pokoju i włączcie utwórz „Wiosna” Vivaldiego.

A teraz wyobraźcie sobie, że jesteście zajączkami. Ostrożnie kicajcie w takt muzyki. A może uda Wam się wykonać naprawdę wysoki skok? Do dzieła!

  1. Zajączek wielkanocny – praca plastyczna (dla chętnych)

Drogie dzieci, wiemy już, jakie zadanie spełnia zajączek wielkanocny oraz sami umiemy się zachowywać tak jak on. Świetnie! Ale, czy nie chcielibyście mieć swojego własnego zajączka w domu? Ja bym chciała! Jeżeli Wy też, zapraszam Was do zrobienia zajączka wielkanocnego. Będziemy potrzebowali:

– małą skarpetkę

– ryż

– sznurek

– marker

– nożyczki

– wstążkę

Życzę Wam powodzenia i dobre zabawy!

 

WTOREK – 30.03. – PISANKI, KRASZANKI

Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci!

Zapraszam „Jagódki” do zabawy z pisankami.

1. .„Skąd się bierze kura?” –  oglądanie obrazka

2. Zabawa badawcza- „Jak zbudowane jest jajko”.

Rozbicie jajka oglądane zawartości; nazywanie części jajka: białko, żółtko, skorupka, zarodek. Kurczątka wykluwają się z jajek, w których są zarodki.

3. Zabawa przy piosence „Kokoszka” muz. T.Mayzner.

4. „Pisanki – dopasowywanki”- zabawa matematyczna. Dopasowywanie połówek jajka.

(Rodzic drukuje kartę, rozcina kartoniki z jajkami wg linii, miesza rozcięte szablony. Zadaniem dziecka jest dopasować do siebie połówki.

DOPASUJ_POLOWKI_JAJEK.doc

5. „Kury i ich jajka” – ćwiczenia liczbowe  – wskazywanie i nazywanie elementów na rysunku, doskonalenie umiejętności przeliczania elementów liczebnikami głównymi, porządkowymi; ustalanie kolejności wydarzeń w historyjce obrazkowej

 PLANSZA-KURCZAKI.doc

6. „Kurczaczek” – zabawa plastyczna. Wypełnianie  wydrukowanego konturu kurczaczka dowolną technika (wyklejanka plasteliną lub kawałkami bibuły, kolorowanie kredkami , palowanie palcem umaczanym w farbie.

Po wyschnięciu wycinamy kurczaczka.

Wyschniętego i wyciętego kurczaczka  naklejamy na kolorowy arkusz papieru (na środku kartki)

Dla chętnych – kolorowanka

7. „Kolorowe jajeczko”

PISANKA-KOLOROWANKA(1).doc

Miłej zabawy!

PONIEDZIAŁEK – 29.03. – WIELKANOC

Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci!

 Święta Wielkiej Nocy zbliżają się wielkimi krokami. Na pewno w tym tygodniu w Waszych domach zapanuje świąteczny nastrój. Postaramy się, aby dzieci poznały namiastkę świątecznych symboli. Zaangażujcie swoje pociechy do pomocy przy świątecznych porządkach, przedszkolak nie umyje okien, ale doskonale poradzi sobie przy sprzątaniu swojej półki czy szuflady z zabawkami. Warto poświęcić swój czas na wspólne przygotowanie pisanek. Ozdabianie jajek przyczyni się do rozwoju sprawności manualnej malucha oraz kreatywności.

  1. Przygotujcie sobie dzisiaj potrzebne materiały: kartki wielkanocne, kolorowe sylwety pisanek , pocięte kartki świąteczne, rurki do napojów, nagranie skocznej melodii, kuleczki z waty.

-Posłuchajcie piosenki   na powitanie

– Kochane dzieciaczki pooglądajcie kartki o tematyce świątecznej, powiedzcie  rodzicom,  co znajduje się na tych ilustracjach

-A teraz czas na ćwiczenia….oddechowe- spróbujcie dmuchać   przez rurki do napojów na kuleczki z waty tak, aby się turlały

– Zabawa rytmiczno-ruchowa- Powrót na swoje miejsce; Wybierzcie sobie dowolne miejsce w domu. Gdy usłyszycie nagranie skocznej melodii, poruszajcie się w dowolny sposób.Podczas przerwy w grze wróćcie na swoje miejsce.

2. Posłuchajcie wiersza J. Koczanowskiej,,Wielkanoc”

W wielkanocnym koszyczku

Przystrojonym pięknie,

kłóciły się pisanki

o najlepsze miejsce.

Każda chciała spoczywać

Tuż obok rzeżuchy

Zielonej i puszystej

Jak miękkie poduchy

Wtem do akcji wkroczył

Cukrowy baranek,

Zjadł zieloną rzeżuchę,

Przerwał spór pisanek.

  • Rozmowa na temat wiersza.
  • Co robiły pisanki w koszyczku wielkanocnym?
  • O co się kłóciły?
  • Jak skończył się spór?

Poproście rodziców, aby opowiedzieli wam o zwyczajach wielkanocnych- robieniu pisanek, święcenia pokarmów, wysiewu zboża i rzeżuchy.

Wskażcie  elementy tradycji wielkanocnych (pisanka, koszyk, babka wielkanocna itp.) na planszy

PLANSZA_WIELKANOC.doc

3. Ćwiczenia graficzno-ruchowe

Dzieci za rodzicem kreślą w powietrzu kształt dużego jajka, mówiąc przy tym rymowankę: 

Jajeczko, jajeczko będziesz pisaneczką.

4. Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej- poskładajcie w całość pocięte kartki świąteczne.

      

5.  Praca plastyczna:

Poproście rodziców, aby pomogli Wam wyciąć szablon baranka wielkanocnego. Następnie złóżcie koło na pół i przyklejcie głowę i kopytka baranka. Aby baranek był mięciutki i puszysty wyklejcie go watą. 

202004052120081644805548

 

Miłej zabawy!

 

Fotorelacja 

Dbamy o czyste powietrze

Pomagamy zwierzętom ze schroniska 

Chronimy się przed wirusami

Przez cały tydzień „Jagódki” uczyły się jak się bronić przed wirusami i jak dbać o swoje zdrowie. Ćwiczyliśmy prawidłowe mycie rąk.Pomogła nam w tym piosenka” Moda na czyste ręce”. Do wspólnego śpiewania zaprosiliśmy panią Justynę oraz panią dyrektor.  Rozmawialiśmy na temat  zasad zdrowego odżywiania oraz o tym jak ważny jest sport i ruch na świeżym powietrzu.

Tłusty czwartek

BAL KARNAWAŁOWY W GRUPIE JAGÓDKI

Nasze prace – galeria

 

Zamek z figur geometrycznych

Babcia i Dziadek

Aniołek

Choinka

Wagoniki z węglem

Poznajemy literę H

Litera F

 

Wielkość czcionki
Kontrast