II Żabki

GRUPA II „ŻABKI”

dzieci 3-4 letnie

Jestem małą żabką i mieszkam w tym stawie,

lubię łapać muszki i skakać po trawie.

Umiem świetnie pływać i trochę nurkować, 

lubię też na liściu sobie leniuchować.

 

 

CZERWIEC

Tematyka kompleksowa:

1.Sport to zdrowie!

  • rozwijanie motoryki małej
  • rozwijanie świadomości własnego ciała
  • kształtowanie odporności emocjonalnej w sytuacjach porażki lub zwycięstwa
  • wdrażanie do rozumienia emocji swoich oraz innych dzieci
  • uświadomienie dzieciom znaczenia aktywności ruchowej dla zdrowia każdego człowieka
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa o nazwy sportów letnich
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania ze względu na podaną cechę
  • rozwijanie sprawności fizycznej

2. Z Końca świata czy zza ściany, to przyjaciel nasz kochany

  • Stwarzanie okazji do dostrzegania odmienności i autonomii drugiego człowieka;
  • Doskonalenie tańców, piosenek poznanych podczas zajęć rytmicznych;
  • Budzenie zainteresowania literaturą dla dzieci przez recytowanie wierszy i czytanie opowiadań;
  • Rozwijanie umiejętności ruchowych, cech motorycznych przez zabawy oraz ćwiczenia organizowane i spontaniczne.

3. Ćoś się skrada, coś szeleści, dżungla sto tajemnic mieści

  • Rozwijanie mowy i myślenia w toku zabaw i zajęć, kształcenie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa
  • Rozwijanie postawy badawczej i umiejętności obserwacji oraz budzenie dziecięcej ciekawości w poznawaniu środowiska przyrodniczo-społecznego;
  • Tworzenie okazji do podziwiania otaczającego świata przyrody, tego najbliższego i odległego – egzotycznego;
  • Prowadzenie ćwiczeń ortofonicznych rozwijających mięśnie narządów mowy;
  • Umożliwienie doświadczeń w mówieniu na zadany temat i byciu słuchanym;

4. Góry, morze, wieś, jezioro, gdzie rodzice nas zabiorą?

  • Rozwijanie umiejętności ruchowych, cech motorycznych przez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz samorzutne;
  • Dostarczenie dzieciom wiedzy o przyrodzie i środowisku społecznym, typach krajobrazów itp.;
  • Stwarzanie sytuacji do bezpośredniego kontaktu z przyrodą jako źródłem marzeń, przeżyć i doznań;
  • Rozwijanie mowy i myślenia przez samodzielne wypowiedzi na temat zbliżających się wakacji – mówienie o swoich marzeniach ;
  • Aranżowanie sytuacji sprzyjających nawiązywaniu życzliwych kontaktów z ludźmi.
  • odkrywanie piękna i złożoności środowiska przyrodniczego
  • rozwijanie umiejętności szeregowania, przeliczania i klasyfikowania przedmiotów
  • zapoznanie ze zwierzętami i roślinami żyjącymi na łące
  • poznanie nazw kilku owoców
  • zachęcanie do zdrowego odżywiania się, do spożywania różnorodnych owoców

 

W tym miesiącu zaśpiewamy:

Wakacje z rowerem

1. Najwspanialej powiem szczerze

Podróżować na rowerze

Gdy wakacji czas nastaje

Wcale z nim się nie rozstaję

Nie rozstaję

 

Ref: Swym rowerem ruszam w drogę

Znam przepisy już drogowe

Powiem więcej znam dokładnie

Tak, że mnie z nich nikt nie zagnie

 

2. Już zakładam dętki nowe

Sprawny musi być mój rower

Sprawdzam jeszcze dzwonek, lampki

Jak najmocniej wiążę trampki

Wiążę trampki

 

Ref: Swym rowerem ruszam w drogę

Znam przepisy już drogowe

Powiem więcej znam dokładnie

Tak, że mnie z nich nikt nie zagnie

 

3. Ochraniacze mam na nóżkach

Osłonięta kaskiem główka

Są odblaski na plecaku

A w bidonie smaczny napój

Smaczny napój

 

Ref: Swym rowerem ruszam w drogę

Znam przepisy już drogowe

Powiem więcej znam dokładnie

Tak, że mnie z nich nikt nie zagnie

 

Nasze prace – galeria

BIEDRONKI I MOTYLE

POLAK MAŁY

 

W MARCU JAK W GARNCU 

157763405_459382392077088_7709204382194340064_n

 

ZŁOTA KORONA 

korona

 

 

Fotorelacja 

DZIEŃ DZIECKA

EKOLOGICZNA MISJA TRWA 

 

 

ŻEBY ZDROWYM BYĆ TRZEBA RĘCE CZĘSTO MYĆ !

WIZYTA PANI ZE SCHRONISKA 

KOLOROWY ŚWIAT  

 

PROJEKT SMOG

PROJEKT- Kubusiowi Przyjaciele Natury

 

TŁUSTY CZWARTEK

BAL PRZEBIERAŃCÓW

 

WIGILIA 

WIZYTA ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA

STROIMY CHOINKĘ 

ZIARENKA DLA PTASZKA – PRZELICZAMY 

 

 

CO PŁYWA, A CO TONIE? – EKSPERYMENT 

SYMBOLE POLSKI

POTRAFIMY ZŁOŻYĆ SAMOLOT Z PAPIERU

DARY JESIENI 

ZABAWA Z MISIEM

A JA DESZCZU SIĘ NIE BOJĘ 

YouTube video

ŚLIWKA, JABŁKO I GRUSZKA

WIEM JAK DBAĆ O HIGIENĘ

MALI ARTYŚCI

NASZE DRZEWO – „Skrzacik”

CZERWONE– STOP  ZIELONE IDĘ 

KORZYSTAMY Z PIĘKNEJ POGODY

SKACZEMY !

MÓJ DOM

KOLOROWE KREDKI

PIERWSZE DNI W PRZEDSZKOLU

Wielkość czcionki
Kontrast