II Żabki

GRUPA II „ŻABKI”

dzieci 3-4 letnie

Jestem małą żabką i mieszkam w tym stawie,

lubię łapać muszki i skakać po trawie.

Umiem świetnie pływać i trochę nurkować, 

lubię też na liściu sobie leniuchować.

 

„ŻABKI” ONLINE

Zapraszam wszystkie „Żabki” do codziennych zajęć w ramach pracy zdalnej. 

„Drogie dzieci mamy dla Was zadanie domowe – codziennie przypominajcie rodzicom o oddanie głosu na pracę plastyczną naszego przedszkola. Głosować można pod linkiem rossmann.pl/czysciochowe-przedszkole/przedszkole-nr-3-w-radzionkowie,16469

A „Żabki” pracują tak..

Krąg tematyczny: Na wsi zawsze jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło

 

PIĄTEK 16.04. – Praca rolnika.

Zadanie 1, Opowieść ruchowa „Weekend na wsi” z elementami artykulacyjnymi.

• Jazda pociągiem:

Jedziemy dziś do gospodarstwa rolnego pociągiem ciuch, ciuch, ciuch – naśladowanie odgłosów. Przekonamy się, jak wygląda życie na wsi.

• Koniki:

Jedziemy na konikach do pana rolnika (odgłos kląskania).

• Praca rolnika:

Najpierw rolnik sieje zboże (siejeje, siejeje, siejeje),

deszcz pada na pole (kap, kap,kap),

potem zboże rośnie i dojrzewa, a wietrzyk śpiewa (szszszsz).

Słońce grzeje całe lato (uf, uf,uf),

nastała pora zbiorów, już na pole wjeżdża kombajn (wrrrr, wrrrrrrr, wrrrrrr). Kombajn przesypuje ziarno na wozy (szszszszsz),

rolnik wiezie ziarno ciągnikiem do młynarza (wrrrr, wrrrrr, wrrrr)

• Młyn:

Młynarz w młynie zmiele ziarnka (szerokie otwieranie ust i kręcenie szczęką), z ziaren powstanie mąka. Aaaa– psik! Wpadła do nosków!

Mąka jest gotowa, do piekarni jedziemy samochodem(brum, brum, brum). Nocą, kiedy dzieci śpią (sen – chrapanie),

piekarz piecze z mąki chleb i bułki (naśladowanie ruchu rękoma wyrabiania ciasta).

• Piekarnia:

Z samego rana samochody (brum, brum) z piekarni ruszają do sklepów, by dostarczyć pieczywo.

Uwaga, jeszcze gorące (parzy – dmuchanie),

ale jak pięknie pachnie (wąchanie – głęboki wdech i wyd

• Ćwiczenie oddechowe: studzimy gorącą bułeczkę.

Zadanie 2. Co robi rolnik?

Zanim człowiek wynalazł chleb, musiał nauczyć się uprawy zbóż. Pierwsi ludzie zaczęli uprawiać ziemię, a więc stali się rolnikami około 10 – 12 tysięcy lat temu. Początki rolnictwa oznaczają siew i zbiór ziaren zbóż. Towarzyszyły temu pierwsze próby wypieku chleba. Chleb jest bowiem produktem ze zmielonego zboża.

Na pewno wiecie jaka maszyna pomaga rolnikowi!

Tak, traktor – jest maszyną wielofunkcyjną. Po podłączeniu do niego innych urządzeń można go wykorzystywać przy różnych pracach.

Wykonajcie proszę prace plastyczną dowolną techniką. Możecie wykleić plasteliną lub pomalować farbami poniższy wzór traktorka.:) 

traktor

Zadanie 3 . Założenie własnej uprawy warzyw w domu. Potrzebne: doniczki, ziemia, wybrane warzywa (burak, marchew, cebula, ziemniak). Do hodowli fasoli potrzebne: słoik, gaza, gumka recepturka, ziarna fasoli.

Po zasadzeniu warzyw ustawcie doniczki w słonecznym miejscu i pamiętajcie o podlewaniu roślin wodą

CZWARTEK 15.04. – Pachnący chleb.

Codziennie zajadamy się smacznym chlebem, bułeczkami czy drożdżówkami z marmoladą. Jednak mało kto wie, jak długa droga dzieli ziarenko od bochenka.Najpierw rolnik sieje zboże,potem deszczyk je podlewa, potem rośnie i na polu dojrzewa, Słonce grzeje całe lato, złote kłosy w nim się mienią, a z tych kłosów,z tego ziarnachlebek będziesz jeść jesienią. Młynarz we młynie ziarenka zmiele, z ziaren tych mąka powstanie, a z mąki piekarz nocą w piekarni, upiecze chleb na śniadanie. Chleb i bułki mogą mieć różne kształty i rodzaje.

 

Zadanie 1. Spróbuj sam opowiedzieć jak postaje chleb. Następnie ułóż obrazki w odpowiedniej kolejności.

karta pracy-Jak powstaje chleb?

Zadanie 2 .Zabawa z elementem równowagi „Marsz z woreczkiem na głowie”.

Wsypujemy trochę mąki do woreczka śniadaniowego. Zawiązujemy mocno worek i kładziemy dziecku na głowę. Jego zadaniem jest marsz po pokoju, tak aby worek nie spadł z głowy.

Zadanie 3. Pieczemy chleb

Zachęcam Was abyście spróbowali upiec chleb lub bułeczki z rodzicami w domu. Nie jest to trudne, chodź wymaga nieco pracy. Do przygotowania ciasta trzeba użyć drożdży (lub zakwasu) i zadbać, by dobrze wyrosło. Pochwalcie się koniecznie gotowymi wypiekami. 

Składniki:

  • 500 g mąki pszennej
  • 7 g drożdży suchych
  • dwie łyżeczki cukru
  • dwie płaskie łyżeczki soli
  • 4 łyżki otrębów owsianych
  • 400 ml (dwie szklanki) ciepłej wody
  • nieco tłuszczu i bułki tartej do wysmarowania formy

Zadanie 4. Ćwiczenie logopedyczne. Aby usprawnić aparat mowy, Waszym zadaniem będzie dzisiaj zjedzenie kanapki ze skórką. 🙂

 

ŚRODA 14.04. – Skąd się bierze mleko ?

„Skąd się bierze mleko w sklepie?” Wiosną, latem i jesienią, na wiejskiej łące, którą nazywamy pastwiskiem, pasą się krowy. W ich wymionach powstaje mleko. Na noc krowy wracają do obory. Codziennie rano i wieczorem gospodarz przystępuje do dojenia krów. Kiedyś robił to ręcznie i nie było to łatwe zadanie. Dzisiaj ma elektryczne dojarki, które ułatwiają mu pracę. Ściągają mleko z wymion krowy i rurkami odprowadzają je do przygotowanych wcześniej dużych pojemników. Pojemniki z mlekiem jadą do mleczarni. Tam odbywa się pewien tajemniczy proces. PASTERYZACJA. Gdy się ten proces zakończy, mleko jest rozlewane do takich opakowań, w których możemy je potem kupować. W mleczarni po obróbce mleka powstają też inne produkty / kefiry jogurty sery. Teraz następuje załadunek mleka i transport do sklepów. Tam sprzedawca ustawia mleko na półkach, gdzie każdy kupujący może je łatwo znaleźć.

Zadanie 1 „Mleczne pyszności”– warsztaty kulinarne wykorzystujące jedzenie otrzymywane od zwierząt.Przygotowujemy z dzieckiem, do wyboru:

– jogurt owocowy – potrzebne nam będą: jogurt naturalny i ulubione owoce,

– koktajl owocowy – potrzebne nam będą: mleko i ulubione owoce

Zadanie 2 „Mleczne bąbelki” – doświadczanie zmysłowe. Rodzic rozdaje dziecku kubeczki: papierowy, szklany i plastikowy oraz słomki. Do każdego z tych pojemników rodzic wlewa kolejno odrobinę mleka. Dziecko wdmuchuje powietrze przez słomkę do mleka znajdującego się w kubeczkach każdego rodzaju i nasłuchuje, gdzie lepiej słychać pękające bąbelki, wnioskuje, gdzie tworzą się one większe; porównuje, przez jaki pojemnik lepiej czuć temperaturę mleka. Na koniec każdy pije swoje mleko tak jak lubi (przez słomkę lub bezpośrednio z kubka).

Zadanie 3 Praca plastyczna „Krowa”

Potrzebne materiały: papierowy talerz, różowy, czarny i biały papier ,klej, nożyczki

WTOREK 13.04.- Zwierzęta na wsi.

Zadanie  1. Obejrzyjcie filmik i zapamiętajcie nazwy zwierząt jakie mieszkają w gospodarstwie i powtarzajcie odgłosy tych zwierzątek. Możecie pobawić się z rodzicami czy rodzeństwem, którzy będą naśladować głosy zwierząt i sposób ich poruszania się, a wy zgadniecie jakie to zwierzę, a potem spróbujcie odwrotnie.

Zadanie 2.
Przyjrzyj się ilustracji. Odnajdź na niej zwierzęta, które mieszają na wsi i spróbuj je nazwać.

Zadanie 3. karta pracy. Połącz takie same zwierzęta 

Połącz takie same zwierzęta

Zadanie 4.Policz zwierzęta i powiedz, gdzie jest więcej, gdzie jest mniej a gdzie jest tyle samo.

PONIEDZIAŁEK 12.04 – Co słychać na wiejskim podwórku?”

Zadanie 1. „Stary Donald” – nauka piosenki

Zadanie 2. Budowanie z klocków zagród dla zwierząt. 
Dzieci budują zagrody dla zwierząt umieszczają w nich figurki zwierząt mieszkających na wsi. Określają wielkość zwierząt i ich zagród: małe zwierzęta – mniejsze zagrody, duże zwierzęta – duże zagrody. Podajemy nazwy zwierzęcych domów: koń mieszka w stajni, świnia – w chlewiku, krowa – w oborze, kura – w kurniku

Zadanie 3. „Wesoła farma”

Zapraszam Was do wykonania pracy plastycznej, która będzie przedstawiała najprawdziwszą farmę. Do jej wykonania będziecie potrzebować:

  • kredki,
  • mazaki,
  • klej,
  • nożyczki,
  • blok A4,
  • szablon, który znajdziecie poniżej.

Najpierw musicie starannie pokolorować wszystkie obrazki. Następnie należy je wyciąć – jeśli macie z tym problem poproście rodziców o pomoc. Pokolorowane i wycięte elementy należy przykleić na kartkę z bloku, rozmieszczając je tak, aby stworzyły nam piękny obraz farmy. Na końcu możecie dorysować własne elementy: słońce, chmury, kwiaty, drzewa, trawę, niebo itd. Na pewno wasze prace będą piękne! Powodzenia!

szablon-farma

 

 

PIĄTEK 09.04 – WODA TO ZDROWIE !

Kochane Żabki !

Zapraszam do zabawy ruchowej. Wiem, że to piosenka, przy której lubicie się bawić 🙂 

Drodzy Rodzice! 

Dzieci uwielbiają bawić się wodą! Kałuże pod wanną w trakcie kąpieli czy na kuchennej posadzce pod zlewem podczas zabaw w przelewanie jej z jednego naczynia do drugiego to niemalże codzienność. Skorzystajmy z tego! Rozmawiajmy z nimi o tym, jak ważna jest dla otaczającego nas środowiska, jakie ma właściwości i zastosowania.To w żywieniu malucha najważniejszy płyn ze względu na jego fizjologiczne działanie. Woda nie zawiera cukru, a tym samym zbędnych kalorii, nie zaburza apetytu ani kształtowania się upodobań smakowych.  Wytłumaczmy im, że bez wody nie byłoby nas, roślin i zwierząt. Dzięki temu dziecko ją doceni, a być może będzie też dbało, aby nie marnowała się w domu.

 

Wykonaj prosty eksperyment: 

1) „Jak powstaje deszcz?” – do szklanki osoba dorosła wlewa wrzątek i przykrywa go talerzykiem, na którym układa kostki lodu. Woda się skrapla i osadza na talerzyku i ściankach szklanki. Para wodna na ziemi unosi się ku górze, gdyż jest lekka (obserwacja gotującej się wody w czajniku), powstają z niej chmury, gdy zetknie się z zimnym powietrzem (kostki lodu), skrapla się i powstaje deszcz. Zwrócenie uwagi na trzy stany skupienia wody: ciecz, parę wodną i lód.

2) „Jak powstaje lód?” – zamrożenie wody w woreczku, obserwacja i wyciągnięcie wniosku: woda zamarza w niskiej temperaturze i topi się w wysokiej. 

3) „Tajemnicze sznureczki” – do jednej szklanki wsypujemy dużą ilość soli, do drugiej cukru i mieszamy roztwory. Na każdej szklance kładziemy ołówek z nawiniętym kawałkiem wełny, który zanurzamy w roztworach. Ustawiamy szklanki na parapecie i obserwujemy. Po jakimś czasie na sznurku zanurzonym w szklance z solą zaczną tworzyć się kryształki. Wniosek: kryształki tworzą się na skutek odparowywania wody i osadzania się soli na sznurku. Dzieci obserwują kryształki soli przez lupy i opisują ich wygląd.

 

 

CZWARTEK 08.04- ŻYJ ZDROWO I KOLOROWO

Dzień dobry Żabki !

Na wesołe rozpoczęcie dnia, zachęcam Was do zabawy ruchowej! 

 

Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki, które kryją się w owocach. Owoce – pyszne, zdrowe, kolorowe! Jak ważne jest ich jedzenie dowiecie się z opowiadania.

„Witaminki” (Katarzyna Wójcik-Bożętka)

– Córeczko, twoja buzia jest bardzo blada – zamartwiała się mama Jagody. – Musimy coś na to poradzić.

– Ale co, mamusiu? – odpowiedziała dziewczynka, uważnie przeglądając się w lustrze.

– Co to znaczy „blada”?

– To znaczy, że nie masz rumieńców jak jabłuszko – roześmiała się mama.

– Jabłuszko ma rumieńce? – Zaskoczona Jagoda wpatrywała się w mamę.

– Tak, popatrz. – Mama przyniosła z kuchni okrągłe, czerwone jabłuszko. – Widzisz, jakie rumiane?

Dziewczynka oglądała owoc z każdej strony. Jabłko było dorodne, pachniało tak przyjemnie. Dziadek przywiózł cały kosz ze swojej działki.

– Dzieci, którym brakuje witaminek, mają smutne oczy i blade policzki, a te, które zjadają owoce, są pełne chęci do zabawy, a ich oczy błyszczą – przekonywała mama.

Jeszcze przez chwilę przyglądała się dziewczynce, po czym uśmiechnęła się tak jak zawsze, gdy znajdzie proste rozwiązanie.

– Jagódko, może zrobimy dla wszystkich owocowy podwieczorek? – zapytała mama.

– Dobrze – ucieszyła się dziewczynka. – Ale do czego można wykorzystać owoce?

– Do sałatki, galaretki, konfitury, dżemu, kompotu, ciasta – wyliczała mama.

– Co wybierzesz?

– Mamo – wybuchnęła śmiechem dziewczynka – będę jak ten robaczek z wiersza, haha… Na każdy posiłek zjem jabłuszko? – pytała dziewczynka.

– To całkiem niezły pomysł – odrzekła mama. – Na śniadanie owsianka z malinami, na drugie śniadanko sok owocowy, na obiad zupa jagodowa, a na drugie naleśniki z jabłkami, na podwieczorek zaś gruszka pod kołderką z serka waniliowego. I na koniec, na kolację szaszłyki z owoców – wyliczała mama.

– Ależ to jadłospis pełen witamin – potwierdziła córeczka.

– To od czego zaczynamy? – zapytała mama.

– Sałatka owocowa brzmi świetnie – odparła Jagoda. – Pasuje do mojego imienia.

I już po chwili dziewczynka myła owoce, a mama kroiła je na mniejsze kawałki, wyjmował z nich pestki i wrzucała do miski. Tego dnia na podwieczorek był witaminowy deser. Cała rodzina zajadała się słodką sałatką. Tata jeszcze wpadł na pomysł, aby owoce polać sokiem malinowym. Sałatka zniknęła w całości, ale na szczęście mama miała jeszcze mnóstwo witaminowych przepisów w zanadrzu.

Mam dla was zadanie: spróbujcie ułożyć poniższe ilustracje  zgodnie z treścią opowiadania  – powodzenia!

 

Przyjrzyjcie się piramidzie zdrowia. Powiedzcie, co lubicie jeść najbardziej…

 

 

 

5. Praca plastyczna Zdrowy posiłek

Przygotujmy zdrowy posiłek. Pamiętajmy o zasadzie zdrowego odżywiania!

Potrzebne będą talerzyki jednorazowe lub wycięte koła z papieru, obrazki produktów, które należy pokolorować i wyciąć.

Zdrowy posiłek

 

 

Miłej zabawy!

 

ŚRODA 07.04 – KATAR

Gimnastyka poranna: 

Część teoretyczna:

  • Nos służy do wąchania. Kiedy jest zatkany, czujemy mniej zapachów.
  • Nos na co dzień wytwarza śluz, który m. in. służy do filtrowania powietrza. Gdy jesteśmy chorzy, nos produkuje więcej wydzieliny.
  • Do czyszczenia nosa używamy chusteczki. Zatykamy jedną dziurkę i wydmuchujemy powietrze przez nos. Zużytą chusteczkę wyrzucamy.
  • Nie powinno się powstrzymywać kichania. Kichać należy w chusteczkę lub zgięcie łokcia.
  • Dłubanie w nosie źle wygląda i może powodować krwawienie.Wiemy, jak ważną rolę w kształtowaniu dobrych nawyków odgrywa opiekun.
    Zachęcamy Cię do powtarzania wraz z dzieckiem wiadomości w domu.

Zadanie 1.

page3image914896Wiatraczek – wykonanie, krok po kroku

POTRZEBNE BĘDĄ:
• patyk • mocny klej • kółeczko z papieru• kartka z bloku technicznego • pinezka • nożyczki

 

Pamiętajcie !

Drożny nos to lepsza możliwość oddychania pełną piersią.
Nos trzeba oczyszczać z nadmiernej wydzieliny za pomocą chusteczek.

Zadanie 2.

1. Posłuchaj wiersza J. Brzechwy pt. „Katar” i odpowiedz na pytanie: „Co można zrobić żeby być zdrowym i nie złapać wiosennego przeziębienia?

Katar 
Jan Brzechwa 
 

Oto bajka się zaczyna:

Miała katar Katarzyna,

nos chusteczką wycierała,

bo co chwilę – psik! – kichała.

 

Wkrótce zaraziła dziadka. 

Później mamę, wujka Władka, 

ojca, brata i babunię

i malutką białą sunię.

 

Potem to już było z górki.

Kichał sąsiad, jego córki,

panna z dołu, student z boku. 

Krótko mówiąc, wszyscy w bloku.

 

Po nich zaczął kichać lekarz, 

strażak, burmistrz i aptekarz, 

sprzedawczyni i (uwierzcie!) 

pozostali ludzie w mieście.

 

Każdy sposób miał na katar. 

Ktoś po leki ciągle latał; 

pewna pani z jednym panem, 

jedli tylko bułki z chrzanem.

 

Byli tacy, którzy rano

smarowali nos śmietaną. 

Inni pili sok, kakao,

ale nic nie pomagało.

 

Kaśka tydzień poczekała

i, o dziwo, wyzdrowiała!

Niczym nosa nie leczyła.

I tak bajka się skończyła. 

 

 

 

 

 

ŚRODA – 31.03- ZAJĄCZEK WIELKANOCNY

Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci!

Na wczorajszych zajęciach dowiedzieliśmy się dużo na temat jajek: wiemy już, że wykluwają się z nich kury, a potem same je znoszą. Mogliśmy również sprawdzić, jak zbudowane jest jajo. Wiemy też, że jajko jest bardzo ważnym elementem świąt wielkanocnych, symbolizuje nowe życie, a jako pisanka i kraszanka gości w koszyczku – święconce.  

  1. Wprowadzenie do tematu – zagadka

Czy wiecie jakie zwierzątko jest bardzo ważnym elementem świąt https://youtu.be/D2bR8xyVAgoWielkiej Nocy? Podpowiem Wam, że jest sympatyczny i dzieci go bardzo lubią! Oto wierszyk, który o nim mówi:

Bardzo sympatyczny symbol wielkanocny

co ma długie uszy i jest bardzo skoczny

Czy już wiecie, o kim mówię? Oczywiście! To zajączek wielkanocny!

  1. Bajka o zajączku

Zapraszam Was do posłuchania bajki o zajączku wielkanocnym, którą dla Was przeczytam:

  1. Rozmowa na temat bajki

Kochane dzieci, dzięki opowiadaniu o wielkanocnym zajączku wiemy już, że zgodnie z tradycją, jego rolą podczas świąt wielkanocnych jest roznoszenie pisanek. Zdradzę Wam, że zajączek roznosi również słodycze i prezenty, które dostaje się w Niedzielę Wielkanocną. Oczywiście my również możemy być pomocnikami zajączka i zrobić piękne pisanki!

  1. Karta pracy

Drogie dzieci, zapraszam Was do wykonania karty pracy.

karta pracy

Na karcie znajdują się cztery zbiory: pisanki z palmami, koszyczki wielkanocne, pisanki z kółeczkami oraz zajączki. Waszym zadaniem będzie policzyć ile jest elementów w każdym zbiorze i narysować tyle kresek w kwadraciku obok. Których elementów jest najwięcej? A których najmniej? Kiedy już policzycie, pokolorujcie pięknie wszystkie elementy. Udało się? Gratulacje!

  1. Zabawa ruchowa – improwizacja

Kochane dzieci, czas na zabawę! Za chwilę zamienimy się w … zajączki wielkanocne!

Przygotujcie sobie trochę miejsca w pokoju i włączcie utwórz „Wiosna” Vivaldiego.

A teraz wyobraźcie sobie, że jesteście zajączkami. Ostrożnie kicajcie w takt muzyki. A może uda Wam się wykonać naprawdę wysoki skok? Do dzieła!

  1. Zajączek wielkanocny – praca plastyczna 

Drogie dzieci, wiemy już, jakie zadanie spełnia zajączek wielkanocny oraz sami umiemy się zachowywać tak jak on. Świetnie! Ale, czy nie chcielibyście mieć swojego własnego zajączka w domu? Ja bym chciała! Jeżeli Wy też, zapraszam Was do zrobienia zajączka wielkanocnego. Będziemy potrzebowali:

– małą skarpetkę

– ryż

– sznurek

– marker

– nożyczki

– wstążkę

 

WTOREK – 30.03. – PISANKI, KRASZANKI

 

Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci!

Zapraszam „Żabki” do zabawy z pisankami.

1. .„Skąd się bierze kura?” –  oglądanie obrazka

2. Zabawa badawcza- „Jak zbudowane jest jajko”.

Rozbicie jajka oglądane zawartości; nazywanie części jajka: białko, żółtko, skorupka, zarodek. Kurczątka wykluwają się z jajek, w których są zarodki.

3. Zabawa przy piosence „Kokoszka” muz. T.Mayzner.

 

4. „Pisanki – dopasowywanki”- zabawa matematyczna. Dopasowywanie połówek jajka.

(Rodzic drukuje kartę, rozcina kartoniki z jajkami wg linii, miesza rozcięte szablony. Zadaniem dziecka jest dopasować do siebie połówki.

DOPASUJ_POLOWKI_JAJEK.doc

5. „Kury i ich jajka” – ćwiczenia liczbowe  – wskazywanie i nazywanie elementów na rysunku, doskonalenie umiejętności przeliczania elementów liczebnikami głównymi, porządkowymi; ustalanie kolejności wydarzeń w historyjce obrazkowej

 PLANSZA-KURCZAKI.doc

6. „Kurczaczek” – zabawa plastyczna. Wypełnianie  wydrukowanego konturu kurczaczka dowolną technika (wyklejanka plasteliną lub kawałkami bibuły, kolorowanie kredkami , palowanie palcem umaczanym w farbie.

Po wyschnięciu wycinamy kurczaczka.

Wyschniętego i wyciętego kurczaczka  naklejamy na kolorowy arkusz papieru (na środku kartki)

Dla chętnych – kolorowanka

7. „Kolorowe jajeczko”

PISANKA-KOLOROWANKA(1).doc

Miłej zabawy!

PONIEDZIAŁEK – 29.03. – WIELKANOC

Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci!

 Święta Wielkiej Nocy zbliżają się wielkimi krokami. Na pewno w tym tygodniu w Waszych domach zapanuje świąteczny nastrój. Postaramy się, aby dzieci poznały namiastkę świątecznych symboli. Zaangażujcie swoje pociechy do pomocy przy świątecznych porządkach, przedszkolak nie umyje okien, ale doskonale poradzi sobie przy sprzątaniu swojej półki czy szuflady z zabawkami. Warto poświęcić swój czas na wspólne przygotowanie pisanek. Ozdabianie jajek przyczyni się do rozwoju sprawności manualnej malucha oraz kreatywności.

  1. Przygotujcie sobie dzisiaj potrzebne materiały: kartki wielkanocne, kolorowe sylwety pisanek, pocięte kartki świąteczne, rurki do napojów, nagranie skocznej melodii, kuleczki z waty.

-Posłuchajcie piosenki   na powitanie

– Kochane dzieciaczki pooglądajcie kartki o tematyce świątecznej, powiedzcie  rodzicom,  co znajduje się na tych ilustracjach

-A teraz czas na ćwiczenia….oddechowe- spróbujcie dmuchać   przez rurki do napojów na kuleczki z waty tak, aby się turlały

– Zabawa rytmiczno-ruchowa- Powrót na swoje miejsce; Wybierzcie sobie dowolne miejsce w domu. Gdy usłyszycie nagranie skocznej melodii, poruszajcie się w dowolny sposób.Podczas przerwy w grze wróćcie na swoje miejsce.

2. Posłuchajcie wiersza J. Koczanowskiej,,Wielkanoc”

W wielkanocnym koszyczku

Przystrojonym pięknie,

kłóciły się pisanki

o najlepsze miejsce.

Każda chciała spoczywać

Tuż obok rzeżuchy

Zielonej i puszystej

Jak miękkie poduchy

Wtem do akcji wkroczył

Cukrowy baranek,

Zjadł zieloną rzeżuchę,

Przerwał spór pisanek.

  • Rozmowa na temat wiersza.
  • Co robiły pisanki w koszyczku wielkanocnym?
  • O co się kłóciły?
  • Jak skończył się spór?

Poproście rodziców, aby opowiedzieli wam o zwyczajach wielkanocnych- robieniu pisanek, święcenia pokarmów, wysiewu zboża i rzeżuchy.

Wskażcie  elementy tradycji wielkanocnych (pisanka, koszyk, babka wielkanocna itp.) na planszy

PLANSZA_WIELKANOC.doc

3. Ćwiczenia graficzno-ruchowe

Dzieci za rodzicem kreślą w powietrzu kształt dużego jajka, mówiąc przy tym rymowankę: 

Jajeczko, jajeczko będziesz pisaneczką.

4. Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej- poskładajcie w całość pocięte kartki świąteczne.

      

5. Praca plastyczna:

Poproście rodziców, aby pomogli Wam wyciąć szablon baranka wielkanocnego. Następnie złóżcie koło na pół i przyklejcie głowę i kopytka baranka. Aby baranek był mięciutki i puszysty wyklejcie go watą. 

202004052120081644805548

SZABLON

Miłej zabawy!

Fotorelacja 

 

ŻEBY ZDROWYM BYĆ TRZEBA RĘCE CZĘSTO MYĆ !

WIZYTA PANI ZE SCHRONISKA 

KOLOROWY ŚWIAT  

 

PROJEKT SMOG

PROJEKT- Kubusiowi Przyjaciele Natury

 

 

 

 

Nasze prace – galeria

W MARCU JAK W GARNCU 

157763405_459382392077088_7709204382194340064_n

 

ZŁOTA KORONA 

korona

BABCIA I DZIADEK

babcia i dziadek

 

ANIOŁEK

aniołek

 

CZAKO

ŚWIĘTY MIKOŁAJ

mikoaj

PTASZKI 

ptaszki

CHMURKI

chmurki

FLAGA POLSKI

124368928_1325634657798670_9062165574645834538_n

 

KASZTANKOWY NOSEK 

11

 

ŚLIWKA, JABŁKO I GRUSZKA

120415098_788961078521981_3350340048972052775_n.jpg

WIEM JAK DBAĆ O HIGIENĘ 

120126503_328547838417600_6947183049405615195_n.jpg

Czerwone – STOP Zielone – IDĘ

119682158_749589925586382_7128510613130703460_n

 

Dom

119042109_640502466879152_1877611593262523586_n

 

Żabki

118769821_606201073590209_3420232741656612209_n

 

 

Fotorelacja 

TŁUSTY CZWARTEK

BAL PRZEBIERAŃCÓW

 

WIGILIA 

WIZYTA ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA

STROIMY CHOINKĘ 

ZIARENKA DLA PTASZKA – PRZELICZAMY 

 

 

CO PŁYWA, A CO TONIE? – EKSPERYMENT 

SYMBOLE POLSKI

POTRAFIMY ZŁOŻYĆ SAMOLOT Z PAPIERU

DARY JESIENI 

ZABAWA Z MISIEM

A JA DESZCZU SIĘ NIE BOJĘ 

YouTube video

ŚLIWKA, JABŁKO I GRUSZKA

WIEM JAK DBAĆ O HIGIENĘ

MALI ARTYŚCI

NASZE DRZEWO – „Skrzacik”

CZERWONE– STOP  ZIELONE IDĘ 

KORZYSTAMY Z PIĘKNEJ POGODY

SKACZEMY !

MÓJ DOM

KOLOROWE KREDKI

PIERWSZE DNI W PRZEDSZKOLU

Wielkość czcionki
Kontrast