IV Tygryski

Grupa IV „Tygryski”

Dzieci 4-5 letnie

 

„To, tygrysy duże koty, które bardzo lubią psoty
psocą, psocą i brykają aż im łapki się plątają”.

 

Dwa rude kotki i dziewczynka z lalką - Gify i obrazki na GifyAgusi.pl

 

Zapraszamy na nasze Wielkanocne przedstawienie

CZERWIEC

Tematyka kompleksowa

1. Dzieciaki w ruchu. (K.P. s. 36 – 41).

  • aktywne uczestniczenie w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, w tym z przyborami i zabawach naśladowczych;
  • samodzielne wykonywanie podstawowych czynności higienicznych;
  • kształtowanie sprawności ciała i koordynacji w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie systematycznej nauki czynności złożonych, takich jak czytanie i pisanie;
  • tworzenie i wdrażanie swoich własnych strategii działania;
  • respektowanie norm społecznych, reguł gier i zabaw grupowych tworzonych spontanicznie podczas zabaw dowolnych;
  • posługiwanie się swoim imieniem, nazwiskiem, adresem.

2. Lato w sadzie i ogrodzie. (K.P. s. 42 – 46, s. 60-61)

  • budowanie czynnego i biernego słownictwa dziecka (słownictwo dotyczące rodziny, czasu wolnego, gier i zabaw, praw i obowiązków dziecka, zawodów wykonywanych przez rodziców, zjawisk przyrodniczych);
  • czynnościowe dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej;
  • określanie kierunków na kartce;
  • eksperymentowanie ruchem rozwijające wyobraźnię muzyczną, muzykowanie z użyciem instrumentów i innych źródeł dźwięku;
  • doskonalenie umiejętności pisania po śladzie, kreślenia znaków literopodobnych i liter;
  • wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter.

3. Z wizytą w gospodarstwie wiejskim. (K.P. s. 48 – 53).

  • doskonalenie umiejętności przeliczania przedmiotów w zakresie 10, liczenie z prawej do lewej i z lewej do prawej, liczenie w przód i wspak;
  • zachęcanie do poznawania świata poprzez obserwacje, doświadczenia, eksperymenty i działanie;
  • kształtowanie umiejętności rozumienia relacji głoska – litera w czasie zabaw językowych i czytelniczych;
  • określanie kierunków w praktyce, stosowanie pojęć: „w prawą stronę”, „w lewą stronę”, „w przód”, „w tył”, „w bok”, „za”, „przed”, „między”;
  • doskonalenie umiejętności układania sylab i wyrazów z liter, wyrazów z sylab, krótkich prostych zdań z wyrazów ;
  • ćwiczenia w kreśleniu znaków literopodobnych i liter po śladach z zachowaniem kierunku i płynności pisania;
  • klasyfikowanie, segregowanie, wskazywanie różnic i podobieństw.

4. Nadchodzi lato. (K.P. s. 54 – 58).

  • uwrażliwianie na emocje i potrzeby innych osób, zachęcanie do wyrażania swoich potrzeb i uczuć w kulturalny sposób;
  • wdrażanie do uważnego słuchania czytanych przez nauczyciela tekstów;
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
  • rozwijanie umiejętności malowania, kolorowania i posługiwania się nożyczkami;
  • określanie charakterystycznych dla lata zmian w przyrodzie i otoczeniu, dostrzeganie bogactwa barw, kształtów, zapachów i dźwięków.

FOTORELACJA

Bezpieczne wakacje – każdy Tygrysek o tych zasadach pamięta!

Ach ten robot Genibot – ciąg dalszy zabaw z jego udziałem

Tygryskowe zabawy w ogrodzie przedszkolnym

Zabawy matematyczne z wykorzystaniem robota Genibot

Zabawy z wykorzystaniem maty do kodowania

Dzień Dziecka u Tygrysków

Zajęcia arteterapeutyczne – malowanie kawą i herbatą

Dzień Pszczoły 2021 – od pszczoły do miodu, czyli poznajemy jak powstaje miód

Zajęcia arteterapeutyczne – oto ja, mój autoportret

Zajęcia matematyczne

Zajęcia o wynalazkach

Międzynarodowy Dzień Tańca 2021 u Tygrysków

 

Zajęcia patriotyczne

Jesteśmy odkrywcami – tworzymy własne konstelacje gwiazd

Doświadczenia u Tygrysków – kształtujemy zasady stałości długości i objętości wody

Zajęcia z robotami – ciąg dalszy

Matematyka z robotami

Korzystamy z pogody

Ćwiczymy czytanie – robotowe wyzwanie

Tygryskowi wynalazcy robotów

Duzi i mali obrońcy przyrody – pracy zdalnej ciąg dalszy

Ach ta pogoda – praca zdalna naszych Milusińskich:):):)

Wielkanoc tuż, tuż czyli przygotowania do świat Wielkanocnych – praca zdalna Tygrysków

Rakieta w wykonaniu Tygrysków

W tym tygodniu zgłębialiśmy tajemnice kosmosu. Podczas zajęć wykorzystaliśmy klocki Dienesa do zbudowania rakiety, a że lubimy bawić się tymi klockami na koniec zajęć układaliśmy swoje pomysły:)

Przygotowujemy się do świąt – siejemy owies

Tygryski zakładają wiosenny ogródek 🙂

#ZespółKolorowychSkarpetek czyli 21 marca – Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa

YouTube video

Pierwsze oznaki Pani Wiosny

Tygryski programują czyli Gemibot w akcji

YouTube video

Gwiazdozbiory i konstelacje gwiazd

Zabawy z patyczkami

W tym tygodniu poznaliśmy literkę „Ł”. Jednym z zadań w ramach zajęć było ułożenie literki z patyczków, a że bardzo lubimy te zabawy więc potem „uruchomiliśmy” naszą wyobraźnię i układaliśmy przeróżne obrazki. Zobaczcie sami:):)

Spotkanie z pieskiem

Wirusoochrona

W ramach zajęć popołudniowych realizowaliśmy program „Wirusoochrona”. Poznaliśmy zasady dbania o higienę, uświadomiliśmy sobie konieczność dbania o czystość oraz poznaliśmy również zasady zdrowego żywienia.

 

Wiosna tuż tuż…

Zabawa w paleontologa – badamy skamieniałości 

Poranna gimnastyka

[Not a valid template]

Być jak … Picasso – czyli kubizm w przedszkolnym wydaniu

YouTube video

Być jak … Wassily Kandinsky – czyli rozwijamy kreatywność i pomysłowość

YouTube video

Muzyczne poranki z Bum – Bum Rurkami

Kubusiowi Przyjaciele Natury – Dbam o aktywność fizyczną