V Sówki

Grupa V „Sówki”

Dzieci 6 – letnie

 

„Mądre oczy, duża głowa
w nocy łowi w dzień się chowa.
Zgadniesz po tych paru słowach,
że ten ptak to … SOWA”

CZERWIEC

1. Dla wszystkich dzieci słońce przyjaźnie świeci

  • tworzy kompozycje z figur geometrycznych, rozróżnia i nazywa figury geometryczne,
  • porusza się po Sali zgodnie ze wskazówkami,
  • rozróżnia prawą i lewą stronę,
  • wypowiada się na podany temat,
  • uważnie słucha wypowiedzi innych ludzi, bierze udział w rozmowie,
  • wskazuje podobieństwa między dziećmi z całego świata,
  • z szacunkiem wyraża się o ludziach innych narodowości.

2. Kosmos – co to takiego?

  • precyzyjnie rzuca i łapie piłkę,
  • czołga się pod przeszkodą, używając ruchów naprzemiennych,
  • reguluje siłę oddechu,
  • buduje dłuższe wypowiedzi na wybrany temat,
  • zna podstawowe wiadomości na temat Kosmosu,
  • potrafi odczytać nazwy planet,
  • tworzy według wzoru schemat Układu Słonecznego,
  • potrafi nazywać własne emocje.

3.Szukamy lata na łące, w lesie, na drzewach i w kwiatach

  • dostrzega w świecie przyrody istotne zmiany świadczące o tym, że nadchodzi lato,
  • rozpoznaje zapachy związane z latem,
  • wymienia zjawiska atmosferyczne występujące latem,
  • przeprowadza eksperymenty zgodnie z instrukcją nauczyciela,
  • wskazuje zjawiska charakterystyczne dla każdej pory roku,
  • próbuje przyporządkować miesiące do pór roku,
  • opowiada o zaobserwowanych zmianach, uwzględniając charakterystyczne cechy czterech pór roku
  • estetycznie i starannie wykonuje pracę plastyczną nt. lata,
  • przyporządkowuje rzeczy do osób z godnie z wykonywanym zawodem.

4. Żegnamy przedszkole, po wakacjach spotkamy się w szkole!

  • aktywne uczestnictwo w różnych formach ruchu
  • uwrażliwienie na piękno różnorodnych zjawisk, zarówno przyrodni­czych jak i społecznych
  • doskonalenie umiejętności odwzorowywania i odtwarzania rysun­ków obserwowanych rzeczy, przedmiotów, postaci, figur, znaków, wzorów, układów
  • doskonalenie umiejętności wykonywania ćwiczeń graficznych
  • doskonalenie umiejętności dzielenia się własnymi uczuciami, wewnętrznymi przeżyciami, kłopotami, radościami
  • kształcenie określonych zachowań społecznych – panowanie nad emocjami, koncentracja, współdziałanie w grupie
  • doskonalenie umiejętności tworzenia dłuższych wypowiedzi na róż­ne temat
  • rozwijanie fantazji, pobudzanie do aktywności, odkrywania rzeczy nowych
  • budowanie zainteresowania regionami Polski
  • kształcenie umiejętności wykorzystania czytania w sytuacjach zadaniowych
  • kształtowanie biegłości w wykorzystywaniu umiejętności matema­tycznych w sytuacjach typowych i nietypowych
  • kształtowanie twórczej postawy, kreatywności

 

W tym miesiącu zaśpiewamy:

„Hej przedszkole ukochane”

1. Gdy maj nadchodzi i kwitną kwiatki
A ty już kończysz swe siedem lat
Żegnasz zerówkę lub sześciolatki
I zaraz ruszysz dalej w świat

Ref; Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja
Może jednak tu zostanę jeszcze rok a może dwa

2. A kiedy czerwiec jak woda płynie
Na dworze lata nadchodzi dzień
Dla wszystkich chłopców i dla dziewczynek
Przedszkole właśnie kończy się

Ref; Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja
Może jednak tu zostanę jeszcze rok a może dwa

3. Rzec „do widzenia” trzeba na drogę
Bo po wakacjach nie wrócisz już
Wspominaj często przedszkolne progi
By miłych wspomnień nie krył kurz.

Ref; Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja
Może jednak tu zostanę jeszcze rok a może dwa

III miejsce w konkursie pt. „Dziecięce Inspiracje Muzyką Klasyczną”:

Sówki recytują wierszyki Jana Brzechwy „ZOO”. Zapraszamy:

https://youtu.be/VtA89Iyk6L8

 

Zapraszamy do obejrzenia filmu ze „Sznurówkowego wyzwania”.
Sówki świetnie sobie poradziły! :

https://youtu.be/n208egHp2Hc

Zapraszamy na Nasze  Wielkanocne przedstawienie:

#JerusalemaChallenge

YouTube video

„Muzyczna Jesień Sówek”

YouTube video

 

„Jesień, jesień, jesień” – kolorowa muzyka

YouTube video

Cała Polska Programuje – zadanie „Muzyczny Kod”

YouTube video

Nasza grupa:

FOTOGALERIA:

Wyróżnienie w ekologicznym konkursie plastycznym:

Kosmiczna przygoda:

Dzień Dziecka:

Programujemy i układamy serce z diamentów dla Naszych Cudownych Rodziców i Opiekunów:

Tworzymy własną książkę:

III miejsce w konkursie „Dziecięce Inspiracje Muzyką Klasyczną”:

Wycieczka do Ogrodu Botanicznego – „Niezłe ziółka”:

Robimy zakupy w sklepie:

Poznajemy zawody rodziców:

Kolorowa łąka- siejemy kwiaty:

Mali Patrioci:

Genibot zwiedza Radzionków, a Sówki
poznają nową funkcję robota – „śledzenie linii”:

III miejsce w konkursie plastycznym „Chcę zostać sportowcem”
organizowanym przez Szkołę Mistrzostwa Sportowego w Radzionkowie

III Tydzień zdalnych Sówek:

II Tydzień zdalnych Sówek:

Poznajemy literę ” J,j”:

Przygotowania do  Świąt Wielkanocnych – zdalna praca Sówek:

Co kojarzy nam się ze Świętami Wielkanocnymi – zdalne Sówki:

DZIEŃ MATEMATYKI:

SPOTKANIE – poznajemy budki lęgowe:

 

TYDZIEŃ BAJEK POLSKICH- CERTYFIKAT

CERTYFIKAT-BAJKI Sówki

Szkoła Czystych Rąk:

Uczucia – zajęcia w ramach programu Uczymy Dzieci Programować:

Puzzle XXL – Uczymy Dzieci Programować:

Warsztaty teatralne II – zabawa z kolorami:

Dzień Kobiet:

Spotkanie z Panią i Reksiem ze schroniska:

Malarze – malowanie farbami na folii:

Mali artyści:

W marcu jak w garncu – Kodowanie na Dywanie:

Układamy wyrazy na literę „P, p”:

Wirusoochrona – zaznaczamy różnice na obrazkach:

Poznajemy sposoby, jak zatrzymać smog:

 

Mamy oczyszczacz powietrza, dzięki kampanii „Mogę zatrzymać smog – przedszkolaku złap oddech”:

Motylki z literami pisanymi – łączymy  w pary:

Dzień Dinozaura:

Warsztaty teatralne:

Uczymy się współpracy:

„Dbamy o naszą odporność” – zabawy z mini matą do kodowania:

„Zielona kraina” – Mogę zatrzymać smog:

Liczymy pieniądze na zakup biletu – „20 minut dla matematyki”:

Kupujemy bilety na podróż:

Projekt „Tydzień Bajek Polskich” – Piszemy List do Kudłatka:

Projekt „Tydzień Bajek Polskich” – Miś Kudłatek:

Projekt „Tydzień Bajek Polskich” – Baltazar Gąbka:

Projekt „Tydzień Bajek Polskich” – Reksio:

Projekt „Tydzień Bajek Polskich” – Bolek i Lolek:

„20 minut dla matematyki”:

„Mogę Zatrzymać Smog” – poznajemy bajkę pt. „Bajka o księciu i złym smogu”:

Kodujemy z Genibotem trasę:

Zabawa w kąciku matematycznym – „20 minut dla matematyki”:

Pierwsze zabawy z Genibotem – utrwalamy poznanych bohaterów bajek:

Tłusty czwartek:

Utrwalamy literę „B”, „b”:

Prawo, lewo, obróć się – 20 minut dla matematyki:

Kreatywne przedszkolaki:

Zimowe zabawy bez nudy – Uczymy Dzieci Programować:

Kraina wiecznego lodu:

Zabawy z literą „S”, „s”:

Nasze prace – „Karnawałowe maski”

BAL KARNAWAŁOWY:

Przygotowania do balu:

Mali narciarze:

Baw się z nami literami:

Popołudniowe zabawy:

„12 Braci” – zapoznanie z nazwami miesięcy:

Babcia i Dziadek:

Serce dla Babci i Dziadka:

Zabawy na śniegu:

 

Wigilia:

Zabawa w logopedyczne domino:

Nasze prace  – Świąteczny stroik:

Nasze prace  – Reniferki:

Teatr cieni:

Bałwankowe zadania z treścią – 20 minut dla matematyki:

Żywioły – doświadczenie z wodą:

Żywioły – doświadczenie z ogniem i powietrzem:

Sówki i ich Misie 🙂

Spotkanie z Mikołajem:

Drodzy Rodzice,
Mimo, iż jest to trudny rok, to udało nam się spotkać z Mikołajem, który przygotował dla dzieci wspaniałe prezenty. Nie  zabrakło także zdjęć ze wspaniałym Gościem. Sówki uczestniczyły także w spotkaniu online z Panią Choinką oraz prawdziwym iluzjonistą. To był dzień pełen wrażeń 🙂 Zobaczcie sami: