Grupa V „Sówki”
Dzieci 6 – letnie
„Mądre oczy, duża głowa
w nocy łowi w dzień się chowa.
Zgadniesz po tych paru słowach,
że ten ptak to … SOWA”
KWIECIEŃ
„SÓWKI” ONLINE
III Tydzień
Piątek 16.04. – Sport to zdrowie
Zapraszamy do obejrzenia filmu ze „Sznurówkowego wyzwania”.
Sówki świetnie sobie poradziły! Jesteśmy z Was dumne 🙂
- Przypomnijcie Rodzicom o oddaniu głosu na pracę plastyczną naszego przedszkola w Konkursie Czyściochowe Przedszkole. Głosować można pod linkiem:
rossmann.pl/czysciochowe-przedszkole/przedszkole-nr-3-w-radzionkowie,1646 - Gimnastyka połączona z tańcem to jest to! Razem z mamusią/tatusiem porusz ciało do piosenki „Prosty taniec”?Spoko – Loko „Ciała Kształt”: https://www.youtube.com/watch?v=UvA7Fk44JFw
- Rozwiąż zagadki na temat sportu. Jeśli potrafisz – spróbuj
samodzielnie ułożyć zagadkę i zadaj ją rodzicom.
Szybko po lodzie
niosą nas one,
obie do butów
są przyczepione. (łyżwy) Każdy sportowiec marzy o tym,
ażeby zdobyć srebrny lub złoty. (medal)Zawodnicy grając w piłkę,
rękami ją odbijają
i wysoko ponad siatką
drugiej drużynie podają. (siatkówka)Zawodnicy na głowy,
czepki zakładają.
Rękami i nogami
w wodzie poruszają. - Zbudujcie z klocków lub innych zabawek stadion sportowy. Czy wiesz
co oznaczają słowa: „trybuny”, „płyta boiska”, „murawa”? - Wysłuchaj tekstu czytanego przez rodzica z Książki s. 117. Następnie odpowiedz na pytania:
– Jaki sport uprawia Ada?
– Jaki sport uprawiają tata Ady i Emil?
– Kto w domu Ady nie lubi czynnego wypoczynku? - Wykonaj ćwiczenia K.P. 4 s. 23-24
- Czas na trening fitness. Ćwicz z Lulisią i Lulisiami:
https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4 - Wymyśl przyrząd do ćwiczeń. Wykorzystaj przedmioty, które możesz znaleźć w domu.
- Jeśli pogoda dopisze – wybierz się na spacer z Rodzicami i postarajcie się zrobić jak największą liczbę kroków. Jeśli nie spacer, to może inna aktywność fizyczna?
Kochani to było ostatnie zadanie w tym tygodniu i z edukacji zdalnej.
Dziękujemy bardzo za Waszą aktywność i Rodzicom za pomoc w tym,
aby edukacja trwała nadal! Brawa dla Was!
Życzymy miłego weekendu i do zobaczenia w poniedziałek! <3
Pani Agnieszka i Pani Asia 🙂
Czwartek 15.04. – Dbamy o Higienę
- Przypomnijcie Rodzicom o oddaniu głosu na pracę plastyczną naszego przedszkola w Konkursie Czyściochowe Przedszkole. Głosować można pod linkiem: rossmann.pl/czysciochowe-przedszkole/przedszkole-nr-3-w-radzionkowie,1646
- Zapoznaj się z filmem edukacyjnym i powiedz, jak Ty dbasz o higienę.https://www.youtube.com/watch?v=O6rHFRv6GSY
- „Szkoła Czystych rąk? – pamiętaj, aby MYĆ RĘCE :
- Przed każdym posiłkiem
- Po wyjściu z toalety
- Po powrocie ze szkoły, spaceru, podwórka
- Po zabawie
- Po kontakcie ze zwierzętami
- Po kichaniu i kaszleniu
- Oraz za każdym razem kiedy ręce są brudne
- Technika prawidłowego mycia rąk – popatrz na ilustrację i przypomnij sobie technikę prawidłowego mycia rąk, a następnie udaj się do łazienki i umyj swoje ręce według instrukcji.
- Wprowadzenie litery „h”, „H”: Dokończ zdania:
Dbanie o czystość ciała to… ( higiena)
Jestem uśmiechnięty i mam dobry… (humor) kąpiel w zimnej wodzie to… ( hartowanie) Rozwiązaniem każdego zdania jest wyraz, który rozpoczyna się na jaką literę??Tak, macie rację- wszystkie wyrazy rozpoczynają się na literkę „H” - – Podziel na sylaby i głoski wyrazy: „Hela”, „harfa” , „hamak”;
– Gdzie w tych wyrazach słyszysz głoskę „H”? Znasz jeszcze jakieś wyrazy na tę głoskę? Przegłoskuj je.
– Rodzic prezentuje dziecku małą i wielką literę ” H” (można w KP. s. 20-21) lub wykorzystać poniższą kartę pracy.
– Szukamy podobieństw, skojarzeń z poznaną literą. Co Ci ona przypomina?
– Omawiamy z dzieckiem kierunek pisania litery oraz zwracamy uwagę na elementy litery. - Utrwalenie litery – praca z Książką (K. s.114 )
- Zadania w kartach pracy KP 4 s. 19- 21
Sówki recytują wierszyki Jana Brzechwy „ZOO”. Zapraszamy:
Środa 14.04. – Dbamy o zęby
- Przypomnijcie Rodzicom o oddaniu głosu na pracę plastyczną naszego przedszkola w Konkursie Czyściochowe Przedszkole. Głosować można pod linkiem: rossmann.pl/czysciochowe-przedszkole/przedszkole-nr-3-w-radzionkowie,16469
- Wiersz – Poproś Rodziców o odczytanie wiersza i opowiedz o czym był wiersz.
„Zęby” (M. Strzałkowskiej)
Zdrowe zęby to fortuna! Gdy dbasz o nie należycieto są wdzięczne i z radościąsłużą ci przez całe życie.Gdy zajadasz- do gryzienia,gdy jest zimno- do szczękania,gdy się boisz- do dzwonienia,gdy się złościsz –do zgrzytania.Służą nam do wielu rzeczy,do szczerzenia ,do zgrzytania.lecz pamiętaj- przede wszystkimzęby są do szorowania!!!Najpierw ciepłą wodę z kubka-chlup ! do buzi i płuczemy,potem pastę – bęc! na szczotkęi uwaga – startujemy!Szoruj zęby na okrągło,Szoruj w górę- szoruj na dół,Szoruj z przodu, szoruj z bokówI płucz z siła wodospadu!Szoruj rano i wieczorem,a unikniesz ambarasu-
zęby będą zdrowe, piękne
i nietknięte zębem czasu.
- Czy już wiesz, o czym dzisiaj będziemy rozmawiać? Jak nazywa się lekarz, który leczy zęby? Sprawdźmy, czy podaliście prawidłową odpowiedź. https://www.youtube.com/watch?v=r4rn9yrH8uc
- „Oj, jak mnie boli ząb”– zapraszam na projekcję filmu animowanego. https://www.youtube.com/watch?v=gnLf9iquGAE
º Porozmawiajcie z Rodzicami o zachowaniu bohaterki bajki i spróbujcie się zastanowić, czy Wy dbacie o Wasze zęby?
º Co robicie, aby Wasze ząbki były zdrowe? - Jak należy szczotkować zęby ? Uważnie przyjrzyj się filmikowi i po jego obejrzeniu udaj się do łazienki i umyj ząbki ( powoli i dokładnie).https://www.youtube.com/watch?v=vj157cQpYhk
- Własny gabinet dentystyczny– pobaw się z rodzeństwem i stwórz w domu swój własny gabinet dentystyczny. Udanej zabawy!
- Ukryty obrazek- pokoloruj obrazek według podanego kodu. Ukryty obrazek
- Zdrowe zęby -praca plastyczna
wykonaj pracę plastyczną według wzoru. Pobierz szablon do pracy plastycznej, pokoloruj wybraną postać i przyklej/ dorysuj postaci zęby. Zęby mogą zostać wykonane z różnorodnych materiałów.
chłopiec- szablon do pracy plastycznej
chłopiec- szablon do pracy plastycznej
Powodzenia w wykonywaniu dzisiejszych zadań. Pozdrawiamy Was serdecznie 🙂
Pani Asia i Pani Agnieszka
Wtorek 13.04. – Zdrowo się odżywiamy
- Przypomnijcie Rodzicom o oddaniu głosu na pracę plastyczną naszego przedszkola w Konkursie Czyściochowe Przedszkole. Głosować można pod linkiem: rossmann.pl/czysciochowe-przedszkole/przedszkole-nr-3-w-radzionkowie,16469
- Kliknęliście w konkursie? To paluszki rozgrzane, teraz poćwicz z mamusią/tatusiem, bo…gimnastyki nigdy dość! Reaguj na sygnał dźwiękowy. https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE
- Wysłuchaj opowiadania Doroty Kossakowskiej „Sport to zdrowie”.
Kacper chodzi do przedszkola. Lubi bawić się z kolegami i ze starszym
bratem Michałem. Kiedy jest w przedszkolu najchętniej buduje z klocków wieże, domy i garaże.
Z bratem urządzają zabawy na podwórku. Ścigają się, wspinają na drabinki i grają w piłkę nożną. Brat Kacpra chodzi do szkoły i na treningi piłki nożnej. Nie wie jeszcze, czy zostanie piłkarzem, ale lubi sport. Wie, że uprawianie sportu daje siłę, poprawia kondycję i hartuje organizm. Kiedy Kacper pójdzie do szkoły też zacznie trenować. Może razem z bratem?
– Jak myślicie, co trzeba robić, żeby być zdrowym?
– Czy trzeba uprawiać sport?
– A co trzeba jeść? - Czy wiesz co to piramida żywieniowa? Przyjrzyj się ilustracji i powiedz co jest najważniejsze w prowadzeniu zdrowego trybu życia? Których produktów powinniśmy spożywać najwięcej, a których najmniej?
4428 - Czy umiesz robić małe i duże kroki? Stań w pewnej odległości od mamy/taty. Podejdź do rodzica krokami słoniowymi (duży wykrok), normalnymi krokami/podskokami, tip topami (stopa dostawiana do stopy). Jak myślisz czy zwierzęta uprawiają sport? Opowiedz o tym.
- Poruszaj się do słów rymowanki:
Zrób do przodu cztery kroki,
I rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa,
Ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok,
Przysiad i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy,
By koledze otrzeć łzy.
Klaśnij w ręce razy pięć,
Na klaskanie też nasz chęć.
Teraz obróć się dokoła
I hurraaa! Zawołaj. - Wykonaj masażyk relaksacyjny na pleckach mamusi/tatusia:
https://www.youtube.com/watch?v=lD8nMY3tdW4
- Przygotuj sałatkę owocową/warzywną lub inny zdrowy przysmak dla Twojej rodziny. Czekamy na pyszne relacje! Smacznego 🙂
Poniedziałek 12.04. – w gabinecie lekarskim
Witamy Sówki w nowym tygodniu, mamy nadzieję, że wszystkim Sówkom udało się odpocząć i skorzystać z ładnej pogody. Mamy nadzieję, że weekendowy odpoczynek dodał Wam sił i będziecie mogli znakomicie wykonywać wszelkie zadania , które będą na Was czekały w tym tygodniu. 🙂
Przypomnijcie Rodzicom o oddaniu głosu na pracę plastyczną naszego przedszkola w Konkursie Czyściochowe Przedszkole. Głosować można pod linkiem rossmann.pl/czysciochowe-przedszkole/przedszkole-nr-3-w-radzionkowie,16469
- Zagadka Choremu zawsze pomaga,Zajrzy do gardła, do ucha.Zanim przepisze lekarstwa,Każdego dokładnie osłucha.Czy już wiecie o kim mowa? Oczywiście! To lekarz!
- Co znajdziemy w gabinecie lekarskim? – prezentacjaKochane Sówki , zapraszam Was teraz do gabinetu lekarskiego. Zobaczcie, co możemy w nim znaleźć. Przyjrzyjcie się dokładnie obrazkom i zastanówcie się, czy widzieliście już takie rzeczy u swojego lekarza?Prezentacja W gabinecie lekarskim
- W gabinecie lekarskim– Zobaczcie bajkę związaną z wizytą w gabinecie lekarskim.https://www.youtube.com/watch?v=2TO8x_5WVws
- W przychodni lekarskiej – zabawa tematyczna – dzieci wykorzystują własne doświadczenia w zabawie, odtwarzają role. Podczas zabawy dzieci odtwarzają znane im sytuacje, korzystają ze swoich doświadczeń i pozyskanej wiedzy oraz wyposażenia kącika lekarskiego. Jeśli jest to możliwe Rodzic służy radą i pomocą, nadzoruje zabawę i wspomaga dziecko. Opowiada dziecku, że jeśli zachorujemy , to idziemy do przychodni. W przychodni rejestrujemy się, dostajemy numerek i czekamy w poczekalni, aby wejść do gabinetu lekarskiego. Oczekujemy spokojnie, nie biegamy, nie hałasujemy, nie przeszkadzamy innym pacjentom. Wchodząc do gabinetu lekarskiego mówimy ,,dzień dobry”, a wychodząc – ,,do widzenia”.
- Waga i ważenie – w trakcie niektórych wizyt lekarz waży naszą wagę, mierzy wzrost dzieci. Zobaczcie filmik i poznajcie różne rodzaje wag i sposoby ważenia. https://www.youtube.com/watch?v=9FSwujSJtdg
- Ile ważę? – poproście rodziców o wagę i spróbujcie sprawdzić, ile ważycie. Gdybyście potrzebowali pomocy Rodzice Wam z pewnością pomogą 🙂
- Zabawa dla chętnych : „Waga i ważenie” – zabawa dydaktyczna. Ważenie zabawek, określanie i porównywanie ich ciężaru.
- Na koniec wykonajcie proszę zadania w kartach pracy : KP 4 s. 18
II Tydzień
Piątek – 09.04. – Sekrety świata zwierząt
- Pobawcie się w kalambury „jakie to zwierzę?” – dziecko naśladuje wybrane przez siebie zwierzę, a rodzic odgaduje. Następnie możecie się zamienić rolami, teraz dziecko zgaduje.
- „Mieć charakter jak zwierzę” – zabawa dydaktyczna
Waszym zadaniem będzie dokończyć poniższe porównania, dobierają odpowiednią nazwę zwierzęcia:
Groźny jak… (lew) Dumny jak… (paw)
Uparty jak… (osioł) Mądry jak… (sowa)
Łagodny jak… (baranek) Głodny jak… (wilk)
W wodzie czuję się jak… (ryba) Pracowity jak… (mrówka)
Powolny jak… (żółw) Przebiegły jak… (lis)
Łazi po płotach jak… (kot) - Zapraszam Was na krótki film. Postarajcie się rozpoznać zwierzęta oraz przyjrzyjcie się ich wyglądowi. Jak wyglądają? Jak się zachowują? A może znasz jakieś ciekawostki na ich temat? Opowiedzcie rodzicom 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=MlZr2NTt-gM - Wykonajcie proszę ćwiczenia K.P. 4 s. 14- 15.
- Przeczytaj z pomocą rodzica wiersze Jana Brzechwy z książki s. 112-113, następnie spróbuj się nauczyć wybranego wierszyka.
- Teraz zaśpiewajmy wspólnie piosenkę „Idziemy do zoo” i pobawmy się. Wszyscy świetnie ją znamy:
https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM - Wykonajcie pracę plastyczną – potrzebne będą: blok rysunkowy z białymi i kolorowymi kartkami, kartki z kolorowego bloku kreatywnego, nożyczki, kredki, klej biurowy.
Praca plastyczna lew- krok po kroku:
- Starsze dzieci samodzielnie rysują i wycinają głowę i ciało lwa. Maluchom możemy pomóc. Używamy pomarańczowej lub żółtej kartki.
- Wycinanym dużo kolorowych pasków. Nie muszą być równe. Dlatego zachęcam, by dzieci robiły to samodzielnie. Dzięki temu nawet młodsze dzieci rozwijają umiejętność wycinania.
- Na dole kartki przyklejamy ciało lwa.
- Teraz tworzymy kolorową, bujną grzywę. Przyklejamy kolorowe paski niczym promyki słońca.
- Kiedy grzywa jest gotowa przyklejamy głowę lwa.
- Kredkami rysujemy oczy, buzie, nos.
Dokładną instrukcję i źródło znajdziecie tutaj:
http://kreatywnadzungla.pl/2019/05/praca-plastyczna-lew-z-kolorowa-grzywa.html
- Na koniec proszę wykonać ćwiczenie K.P. 4 s.17.
Kochane Sówki!
Wielkie brawa dla Was za wzięcie udziału w naszym wyzwaniu.
Świetnie sobie radzicie w wiązaniu sznurówek.
Widziałam wszystkie relacje. Jestem z Was bardzo dumna <3
Ściskam mocno,
P. Agnieszka.
Czwartek – 08.04. – Zwierzęta na różnych kontynentach
- Zobaczcie proszę krótki film o zwierzętach wodnych. Rodzice w ramach ciekawostki – zwróćcie uwagę dzieciom, że zwierzęta żyją na całym globie, w wodach, na lądzie i w powietrzu. Żeby uporządkować królestwo zwierząt naukowcy usystematyzowali je w rodziny ssaków, ptaków, ryb, płazów i gadów. Zwierzęta te mają kręgosłup złożony z kręgów i układ kostny, dlatego nazywamy je kręgowcami. Do tej grupy nie należą inne znane zwierzęta, np. owady, ślimaki, raki, dżdżownice. Zobaczcie najpierw na mapę zwierząt świata przez chwilę. https://www.youtube.com/watch?v=xh53hM5WlMs
- Przenosimy się w podwodny świat. Czy znasz te zwierzęta? Jak one wyglądają? Czym się charakteryzują? https://www.youtube.com/watch?v=hNbgOcHSzbw&t=49s
- Sympatyczne foki – zagadka słowna
Kto to: czarne, wąsate,
w futrze zimą i latem.
Lubią mroźną pogodę,
łowią ryby pod lodem? (foka)
- Rysowanie foki według instrukcji – KP. 4 s. 13
- Wprowadzenie litery „f”, „F”:
– Nawiązanie do tematu zajęć – jak nazywają się zwierzęta morskie? Które nie jest rybą, ale pływa tak samo szybko?
– Podziel na sylaby i głoski wyrazy: „foka”, „Filip”, „Franek” , „farba”;
– Gdzie w tych wyrazach słyszysz głoskę „F”? Znasz jeszcze jakieś wyrazy na tę głoskę? Przegłoskuj je.
– Rodzic prezentuje dziecku małą i wielką literę ” F” (można w KP. s. 14-15) lub wykorzystać poniższą kartę pracy.
– Szukamy podobieństw, skojarzeń z poznaną literą. Co Ci ona przypomina?
– Omawiamy z dzieckiem kierunek pisania litery oraz zwracamy uwagę na elementy litery.
3031 - Utrwalenie litery – praca z Książką (K. s. 108-109)
- Przypominam o sznurkowym wyzwaniu 🙂 Ćwiczymy w domu, coraz lepiej wam idzie! Brawo!
Środa – 07.04. – Zwierzęta z daleka i z bliska
Dzień dobry,
Zaczęliśmy już kwiecień, dlatego na początek przypomnijcie sobie wszystkie miesiące. Postaraj się wymienić po kolei 12 miesięcy. Udało się?! Teraz zapraszam do wspólnej zabawy 🙂
- Zabawa z ruletką – wykonaj ćwiczenia ruchowe całego ciała oraz buzi i języka. Spróbuj każde zadanie odczytać lub poproś o pomoc rodzica. https://wordwall.net/pl/resource/2014827/przyroda/%c5%82%c4%85ka
- Co słychać na wiosennej łące? – posłuchaj proszę odgłosów, które wydają zwierzęta na łące. Rozpoznajesz je? https://www.youtube.com/watch?v=uSMMxI09BFE
- Wybierz się z rodzicami na spacer po okolicy. Sprawdź czy widoczne są już charakterystyczne oznaki wiosny, porozglądaj się dookoła. Czy udało Ci się zobaczyć jakieś zwierzę? A może znalazłeś w trawie jakąś ciekawą roślinę? Może uda Wam się stworzyć mini zielnik? Zrób zdjęcie podczas spaceru lub tego co udało Ci się znaleźć i poproś Rodziców o przesłanie do mnie 🙂 Ciekawa jestem Waszych wrażeń. A jeśli nie uda Wam się wyjść, to może wspólnie poćwiczycie? Tutaj proponuję świetną zabawę: https://www.youtube.com/watch?v=iH2zc5tkHPo
- Wykonaj proszę ćwiczenia – K.P. 4 s. 12 – rozpoznaj zapisane liczby oraz ćwicz przeliczanie do 10.
- A teraz zapraszam na 3dniowe wyzwanie – ćwiczymy wiązanie sznurowadeł 🙂 Szkoła już coraz bliżej, więc trzeba troszkę poćwiczyć. Wierzę w Was! Na pewno świetnie sobie poradzicie, bo w przedszkolu często spędzaliśmy w ten sposób wolne chwile. Zatem do dzieła <3 Powodzenia!
I Tydzień
ŚRODA – 31.03. – Jajka malowane
Kochane Sówki!
To już ostatni pracowity dzień w tym tygodniu. Dziś będziecie poznawać pisanki i kraszanki, poznacie literę „j” oraz zobaczycie ciekawy film. A już jutro wypatrujcie tutaj świątecznej niespodzianki!
- Na początek zapraszam Was do gier interaktywnych o Wielkanocy. To podsumuje Waszą zdobytą wiedzę 🙂 https://janauczycielka.jimdofree.com/2021/03/28/wielkanocne-gry-interaktywne/?fbclid=IwAR127HxlSMHNeVAeY3MRkYoptjJKsA17GWcypufV-aWHtQcTC-yIxui8ZAc
- Drodzy Rodzice przewiążcie dziecku oczy chustką, następnie dajcie mu do ręki jajko. Niech zgadnie co to jest, to wprowadzi dziecko do dalszych działań.
- Zapytajcie:
- Ile głosek słychać w wyrazie „jajko”?
- Powiedz ten wyraz głośno.
- Proszę powiedzmy go głoskami. (j-a-j-k-o)
- Podziel wyraz na sylaby.
- Pokaz litery „j”, „J” – można wydrukować lub pokazać dziecku w K.P. 4. s. 6.
- Jakie wyrazy znasz na tę literę?
- Ułóż literę „j” z zabawek (klocków, guzików, koralików itd.)
- Wykonaj K.P. 4 s. 6 -7.
- Wielkanoc z dinozaurami – malujemy gigantyczne pisanki! Zabawa w ruchu , ćwiczenia dla dzieci. https://www.youtube.com/watch?v=FfwAlxcPD8Q
- Dla chętnych film o kluciu się kurczaczków, mnie zauroczył, może i Tobie się spodoba 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=eb_m4Pd_Mrc
- Dla chętnych w ramach projektu Kodowanie Na Dywanie – kodowanie kolorowych pisanek. https://view.genial.ly/605f0d496bd9330d1ecc3c43/interactive-content-kolorowe-pisankiby-anna-swic
WTOREK – 30.03. – Wielkanocna bajeczka
Witajcie Sówki!
Zapraszam Was znów do wspólnej zabawy 🙂
1. „Bajeczka wielkanocna” – wysłuchajcie piosenki i porozmawiajcie o jej treści
Podpowiedź dla rodziców – po wysłuchaniu piosenki zadaj dziecku pytania:
O kim jest mowa w piosence? Co robi zajączek? Jakimi wzorami ozdobione są pisanki? Co się wydarzyło podczas malowania pisanek? Jak wyglądały kurczaczki?
https://www.youtube.com/watch?v=nk-JCUCsoM8&t=3s
2. Strój zajączka – Zapraszamy do wykonania maski zajączka, która posłuży nam za strój do kolejnej zabawy.
Potrzebne materiały i narzędzia:
– karton eko (lub brązowy karton)
– talerzyki eko (lub talerzyki pomalowane na brązowo)
– kartka z bloku technicznego
– marker
– pomponiki
– sznurek lub wstążka
– klej na gorąco (lub zszywacz)
Instrukcja:
https://blizejprzedszkola.pl/szkolenia/filmy?kategoria=2&kod=U89946/7ec5222a28#film-79
2. Zapraszam Was w wykonanych strojach do zabawy pt. „Marcowe Zajączki”:
https://www.youtube.com/watch?v=tCDPA_zF8uQ
Ps. Dla chętnych – można się nauczyć tej prostej i chwytliwej piosenki 🙂
3. Wykonaj ćwiczenia K.P. 4. s. 3 – 5. Czekają na Ciebie wyzwania matematyczne oraz nasz książkowy artysta znów potrzebuje pomocy. Do dzieła!
4. Napracowaliśmy się, więc czas na trochę ruchu! Możesz się przebrać w strój gimnastyczny lub zostać w tym co aktualnie masz ubrane. Wylosuj ćwiczenie i je wykonaj, może Mamusia i Tatuś z Tobą wykonają? To nic trudnego!
https://wordwall.net/pl/resource/1069314/gimnastyka-przedszkolaka
Miłej zabawy!
PONIEDZIAŁEK – 29.03. – Wielkanocne zamieszanie
Moje kochane i mądre Sówki,
Rozpoczęliśmy Wielki Tydzień, dlatego zapraszam Was dziś do zapoznania się ze świątecznymi symbolami i obrzędami ludowymi. Miłej zabawy 🙂
- Śmigus-dyngus i co jeszcze? – wielkanocne tradycje
Narysuj na kartce swoje 3 skojarzenia z Wielkanocą. Następnie porozmawiajcie w domu o zwyczajach wielkanocnych, zwłaszcza tych regionalnych. Być może część tradycji nie praktykuje się już dziś, ale wiedzę o nich warto przekazać innym pokoleniom. Może w rodzinnych zbiorach posiadacie zdjęcia obchodzenia niektórych tradycji. - Zobacz prezentację dotyczącą zwyczajów świątecznych i sprawdź, czy wskazano wszystkie Wasze skojarzenia. Na koniec ułóż wybrane puzzle z prezentacji. https://view.genial.ly/5e89d281d5aa510e32c4989e/presentation-zwyczaje-wielkanocne
- „Wielkanocne harce” – zabawa ortofoniczna
Odczytaj rymowankę, a dziecko niech powtarza wyrazy dźwiękonaśladowcze.
Wielkanocne harce
(Marta Jelonek)
Na świątecznym stole harce i swawole!
Zając kica: kic, kic, kic! – kic, kic, kic!
Baran bryka: hyc, hyc, hyc! – hyc, hyc, hyc!
Kura gdacze: kud-ku-dak! – kud-ku-dak!
A pisanki na to: trach, trach, trach, trach!
Piszczy kurczę: pi, pi, pi! – pi, pi, pi!
Kogut chrapie: fi, fi, fi! – fi, fi, fi!
To Wielkanoc mu się śni! - Wykonaj w kartach pracy K.P. 4 s. 8 zadanie 1 – utrwal informacje o Wielkanocnych potrawach oraz K.P. 4 s. 8 zadanie 2 – ćwiczenie spostrzegawczości.
- Dla chętnych w wolnym czasie: https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg&t=217s
Zapraszamy na Nasze Wielkanocne przedstawienie:
#JerusalemaChallenge

„Muzyczna Jesień Sówek”

„Jesień, jesień, jesień” – kolorowa muzyka

Cała Polska Programuje – zadanie „Muzyczny Kod”

Nasza grupa:
FOTOGALERIA:
II Tydzień zdalnych Sówek:
Poznajemy literę ” J,j”:
Przygotowania do Świąt Wielkanocnych – zdalna praca Sówek:
Co kojarzy nam się ze Świętami Wielkanocnymi – zdalne Sówki:
DZIEŃ MATEMATYKI:
SPOTKANIE – poznajemy budki lęgowe:
TYDZIEŃ BAJEK POLSKICH- CERTYFIKAT
CERTYFIKAT-BAJKI SówkiSzkoła Czystych Rąk:
Uczucia – zajęcia w ramach programu Uczymy Dzieci Programować:
Puzzle XXL – Uczymy Dzieci Programować:
Warsztaty teatralne II – zabawa z kolorami:
Dzień Kobiet:
Spotkanie z Panią i Reksiem ze schroniska:
Malarze – malowanie farbami na folii:
Mali artyści:
W marcu jak w garncu – Kodowanie na Dywanie:
Układamy wyrazy na literę „P, p”:
Wirusoochrona – zaznaczamy różnice na obrazkach:
Poznajemy sposoby, jak zatrzymać smog:
Mamy oczyszczacz powietrza, dzięki kampanii „Mogę zatrzymać smog – przedszkolaku złap oddech”:
Motylki z literami pisanymi – łączymy w pary:
Dzień Dinozaura:
Warsztaty teatralne:
Uczymy się współpracy:
„Dbamy o naszą odporność” – zabawy z mini matą do kodowania:
„Zielona kraina” – Mogę zatrzymać smog:
Liczymy pieniądze na zakup biletu – „20 minut dla matematyki”:
Kupujemy bilety na podróż:
Projekt „Tydzień Bajek Polskich” – Piszemy List do Kudłatka:
Projekt „Tydzień Bajek Polskich” – Miś Kudłatek:
Projekt „Tydzień Bajek Polskich” – Baltazar Gąbka:
Projekt „Tydzień Bajek Polskich” – Reksio:
Projekt „Tydzień Bajek Polskich” – Bolek i Lolek:
„20 minut dla matematyki”:
„Mogę Zatrzymać Smog” – poznajemy bajkę pt. „Bajka o księciu i złym smogu”:
Kodujemy z Genibotem trasę:
Zabawa w kąciku matematycznym – „20 minut dla matematyki”:
Pierwsze zabawy z Genibotem – utrwalamy poznanych bohaterów bajek:
Tłusty czwartek:
Utrwalamy literę „B”, „b”:
Prawo, lewo, obróć się – 20 minut dla matematyki:
Kreatywne przedszkolaki:
Zimowe zabawy bez nudy – Uczymy Dzieci Programować:
Kraina wiecznego lodu:
Zabawy z literą „S”, „s”:
Nasze prace – „Karnawałowe maski”
BAL KARNAWAŁOWY:
Przygotowania do balu:
Mali narciarze:
Baw się z nami literami:
Popołudniowe zabawy:
„12 Braci” – zapoznanie z nazwami miesięcy:
Babcia i Dziadek:
Serce dla Babci i Dziadka:
Zabawy na śniegu:
Wigilia:
Zabawa w logopedyczne domino:
Nasze prace – Świąteczny stroik:
Nasze prace – Reniferki:
Teatr cieni:
Bałwankowe zadania z treścią – 20 minut dla matematyki:
Żywioły – doświadczenie z wodą:
Żywioły – doświadczenie z ogniem i powietrzem:
Sówki i ich Misie 🙂
Spotkanie z Mikołajem:
Drodzy Rodzice,
Mimo, iż jest to trudny rok, to udało nam się spotkać z Mikołajem, który przygotował dla dzieci wspaniałe prezenty. Nie zabrakło także zdjęć ze wspaniałym Gościem. Sówki uczestniczyły także w spotkaniu online z Panią Choinką oraz prawdziwym iluzjonistą. To był dzień pełen wrażeń 🙂 Zobaczcie sami: