V Sówki

Grupa V „Sówki”

Dzieci 6 – letnie

 

„Mądre oczy, duża głowa
w nocy łowi w dzień się chowa.
Zgadniesz po tych paru słowach,
że ten ptak to … SOWA”

KWIECIEŃ

„SÓWKI” ONLINE

II Tydzień

Piątek – 09.04. – Sekrety świata zwierząt

  1. Pobawcie się w kalambury „jakie to zwierzę?” – dziecko naśladuje wybrane przez siebie zwierzę, a rodzic odgaduje. Następnie możecie się zamienić rolami, teraz dziecko zgaduje.
  2. „Mieć charakter jak zwierzę” – zabawa dydaktyczna
    Waszym zadaniem będzie dokończyć poniższe porównania, dobierają odpowiednią nazwę zwierzęcia: 
    Groźny jak…          (lew)                                                     Dumny jak…          (paw)
    Uparty jak…           (osioł)                                                   Mądry jak…            (sowa)
    Łagodny jak…       (baranek)                                               Głodny jak…            (wilk)
    W wodzie czuję się jak…        (ryba)                                   Pracowity jak…       (mrówka)
    Powolny jak…                     (żółw)                                      Przebiegły jak…       (lis)
    Łazi po płotach jak…           (kot)
  3. Zapraszam Was na krótki film. Postarajcie się rozpoznać zwierzęta oraz przyjrzyjcie się ich wyglądowi. Jak wyglądają? Jak się zachowują? A może znasz jakieś ciekawostki na ich temat? Opowiedzcie rodzicom 🙂 
    https://www.youtube.com/watch?v=MlZr2NTt-gM
  4. Wykonajcie proszę ćwiczenia K.P. 4 s. 14- 15.   
  5. Przeczytaj z pomocą rodzica wiersze Jana Brzechwy z książki s. 112-113, następnie spróbuj się nauczyć wybranego wierszyka.
  6. Teraz zaśpiewajmy wspólnie piosenkę „Idziemy do zoo” i pobawmy się. Wszyscy świetnie ją znamy:
    https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM
  7. Wykonajcie pracę plastyczną – potrzebne będą: blok rysunkowy z białymi i kolorowymi kartkami, kartki z kolorowego bloku kreatywnego, nożyczki, kredki, klej biurowy.

    Praca plastyczna lew- krok po kroku:

    • Starsze dzieci samodzielnie rysują i wycinają głowę i ciało lwa. Maluchom możemy pomóc. Używamy pomarańczowej lub żółtej kartki.
    • Wycinanym dużo kolorowych pasków. Nie muszą być równe. Dlatego zachęcam, by dzieci robiły to samodzielnie. Dzięki temu nawet młodsze dzieci rozwijają umiejętność wycinania.
    • Na dole kartki przyklejamy ciało lwa. 
    • Teraz tworzymy kolorową, bujną grzywę. Przyklejamy kolorowe paski niczym promyki słońca.
    • Kiedy grzywa jest gotowa przyklejamy głowę lwa.
    • Kredkami rysujemy oczy, buzie, nos.
      Dokładną instrukcję i źródło znajdziecie tutaj: 

      http://kreatywnadzungla.pl/2019/05/praca-plastyczna-lew-z-kolorowa-grzywa.html

  8. Na koniec proszę wykonać ćwiczenie K.P. 4 s.17.

Kochane Sówki!
Wielkie brawa dla Was za wzięcie udziału w naszym wyzwaniu.
Świetnie sobie radzicie w wiązaniu sznurówek.
Widziałam wszystkie relacje. Jestem z Was bardzo dumna <3 

Ściskam mocno,
P. Agnieszka.

 

Czwartek – 08.04. – Zwierzęta na różnych kontynentach

  1. Zobaczcie proszę krótki film o zwierzętach wodnych. Rodzice w ramach ciekawostki – zwróćcie uwagę dzieciom, że zwierzęta żyją na całym globie, w wodach, na lądzie i w powietrzu. Żeby uporządkować królestwo zwierząt naukowcy usystematyzowali je w rodziny ssaków, ptaków, ryb, płazów i gadów. Zwierzęta te mają kręgosłup złożony z kręgów i układ kostny, dlatego nazywamy je kręgowcami. Do tej grupy nie należą inne znane zwierzęta, np. owady, ślimaki, raki, dżdżownice. Zobaczcie najpierw na mapę zwierząt świata przez chwilę. https://www.youtube.com/watch?v=xh53hM5WlMs
  2. Przenosimy się w podwodny świat. Czy znasz te zwierzęta? Jak one wyglądają? Czym się charakteryzują? https://www.youtube.com/watch?v=hNbgOcHSzbw&t=49s
  3. Sympatyczne foki – zagadka słowna
    Kto to: czarne, wąsate,

    w futrze zimą i latem. 
    Lubią mroźną pogodę,
    łowią ryby pod lodem? (foka)
  4.  Rysowanie foki według instrukcji – KP. 4 s. 13
  5.  Wprowadzenie litery „f”, „F”: 
     – Nawiązanie do tematu zajęć – jak nazywają się zwierzęta morskie? Które nie jest rybą, ale pływa tak samo szybko?
    –  Podziel na sylaby i głoski wyrazy: „foka”, „Filip”, „Franek” , „farba”;
    –  Gdzie w tych wyrazach słyszysz głoskę „F”? Znasz jeszcze jakieś wyrazy na tę głoskę? Przegłoskuj je. 
    – Rodzic prezentuje dziecku małą i wielką literę ” F” (można w KP. s. 14-15) lub wykorzystać poniższą kartę pracy. 

    – Szukamy podobieństw, skojarzeń z poznaną literą. Co Ci ona przypomina?
    – Omawiamy z dzieckiem kierunek pisania litery oraz zwracamy uwagę na elementy litery.
    3031
  6. Utrwalenie litery – praca z Książką (K. s. 108-109)
  7. Przypominam o sznurkowym wyzwaniu 🙂 Ćwiczymy w domu, coraz lepiej wam idzie! Brawo!

Środa – 07.04. – Zwierzęta z daleka i z bliska

Dzień dobry,

Zaczęliśmy już kwiecień, dlatego na początek przypomnijcie sobie wszystkie miesiące. Postaraj się wymienić po kolei 12 miesięcy. Udało się?! Teraz zapraszam do wspólnej zabawy 🙂

  1. Zabawa z ruletką – wykonaj ćwiczenia ruchowe całego ciała oraz  buzi i języka. Spróbuj każde zadanie odczytać lub poproś o pomoc rodzica. https://wordwall.net/pl/resource/2014827/przyroda/%c5%82%c4%85ka
  2. Co słychać na wiosennej łące? – posłuchaj proszę odgłosów, które wydają zwierzęta na łące. Rozpoznajesz je? https://www.youtube.com/watch?v=uSMMxI09BFE
  3. Wybierz się z rodzicami na spacer po okolicy. Sprawdź czy widoczne są już charakterystyczne oznaki wiosny, porozglądaj  się dookoła. Czy udało Ci się zobaczyć jakieś zwierzę? A może znalazłeś w trawie jakąś ciekawą roślinę? Może uda Wam się stworzyć mini zielnik? Zrób zdjęcie podczas spaceru lub tego co udało Ci się znaleźć i poproś Rodziców o przesłanie do mnie 🙂 Ciekawa jestem Waszych wrażeń. A jeśli nie uda Wam się wyjść, to może wspólnie poćwiczycie? Tutaj proponuję świetną zabawę: https://www.youtube.com/watch?v=iH2zc5tkHPo
  4. Wykonaj proszę ćwiczenia – K.P. 4 s. 12  – rozpoznaj zapisane liczby oraz ćwicz przeliczanie do 10.
  5.  A teraz zapraszam na 3dniowe wyzwanie – ćwiczymy wiązanie sznurowadeł 🙂 Szkoła już coraz bliżej, więc trzeba troszkę poćwiczyć. Wierzę w Was! Na pewno świetnie sobie poradzicie, bo w przedszkolu często spędzaliśmy w ten sposób wolne chwile. Zatem do dzieła <3 Powodzenia!

I Tydzień

ŚRODA – 31.03. –  Jajka malowane

Kochane Sówki!

To już ostatni pracowity dzień w tym tygodniu. Dziś będziecie poznawać  pisanki i kraszanki, poznacie literę „j” oraz zobaczycie ciekawy film. A już jutro wypatrujcie tutaj świątecznej niespodzianki! 

  1.  Na początek zapraszam Was do gier interaktywnych o Wielkanocy. To podsumuje Waszą zdobytą wiedzę 🙂  https://janauczycielka.jimdofree.com/2021/03/28/wielkanocne-gry-interaktywne/?fbclid=IwAR127HxlSMHNeVAeY3MRkYoptjJKsA17GWcypufV-aWHtQcTC-yIxui8ZAc
  2. Drodzy Rodzice przewiążcie dziecku oczy chustką, następnie dajcie mu do ręki jajko. Niech zgadnie co to jest, to wprowadzi dziecko do dalszych działań. 
  3.  Zapytajcie: 
    • Ile głosek słychać w wyrazie „jajko”?
    • Powiedz ten wyraz głośno.
    • Proszę powiedzmy go głoskami. (j-a-j-k-o)
    • Podziel wyraz na sylaby.
    • Pokaz litery „j”, „J” – można wydrukować lub pokazać dziecku w K.P. 4. s. 6.
    • Jakie wyrazy znasz na tę literę? 
    • Ułóż literę „j” z zabawek (klocków, guzików, koralików itd.)
  4. Wykonaj K.P. 4 s. 6 -7.
  5. Wielkanoc z dinozaurami – malujemy gigantyczne pisanki! Zabawa w ruchu , ćwiczenia  dla dzieci.  https://www.youtube.com/watch?v=FfwAlxcPD8Q
  6. Dla chętnych film o kluciu się kurczaczków, mnie zauroczył, może i Tobie się spodoba 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=eb_m4Pd_Mrc
  7. Dla chętnych w ramach projektu Kodowanie Na Dywanie – kodowanie kolorowych pisanek.  https://view.genial.ly/605f0d496bd9330d1ecc3c43/interactive-content-kolorowe-pisankiby-anna-swic

WTOREK – 30.03. –  Wielkanocna bajeczka

Witajcie Sówki!

Zapraszam Was znów do wspólnej zabawy 🙂

1. „Bajeczka wielkanocna” – wysłuchajcie piosenki i porozmawiajcie o  jej treści
Podpowiedź dla rodziców – po wysłuchaniu piosenki zadaj dziecku pytania:
O kim jest mowa w piosence? Co robi zajączek? Jakimi wzorami ozdobione są pisanki? Co się wydarzyło podczas malowania pisanek? Jak wyglądały kurczaczki? 

https://www.youtube.com/watch?v=nk-JCUCsoM8&t=3s

2. Strój zajączka – Zapraszamy do wykonania maski zajączka, która posłuży nam za strój do kolejnej zabawy.

Potrzebne materiały i narzędzia:
– karton eko (lub brązowy karton)
– talerzyki eko (lub talerzyki pomalowane na brązowo)
– kartka z bloku technicznego
– marker
– pomponiki
– sznurek lub wstążka
– klej na gorąco (lub zszywacz)

Instrukcja:

https://blizejprzedszkola.pl/szkolenia/filmy?kategoria=2&kod=U89946/7ec5222a28#film-79

2. Zapraszam Was w wykonanych strojach do zabawy pt. „Marcowe Zajączki”:

https://www.youtube.com/watch?v=tCDPA_zF8uQ

Ps. Dla chętnych – można się nauczyć tej prostej i chwytliwej piosenki  🙂

3. Wykonaj ćwiczenia K.P. 4. s. 3 – 5. Czekają na Ciebie wyzwania matematyczne oraz nasz książkowy artysta znów potrzebuje pomocy. Do dzieła!

4. Napracowaliśmy się, więc czas na trochę ruchu! Możesz się przebrać w strój gimnastyczny lub zostać w tym co aktualnie masz ubrane. Wylosuj ćwiczenie i je wykonaj, może Mamusia i Tatuś z Tobą wykonają? To nic trudnego!

https://wordwall.net/pl/resource/1069314/gimnastyka-przedszkolaka

Miłej zabawy!

PONIEDZIAŁEK – 29.03. –  Wielkanocne zamieszanie

Moje kochane i mądre Sówki,

Rozpoczęliśmy Wielki Tydzień, dlatego zapraszam Was dziś do zapoznania się ze świątecznymi symbolami i obrzędami ludowymi. Miłej zabawy 🙂

  1. Śmigus-dyngus i co jeszcze? – wielkanocne tradycje
    Narysuj na kartce swoje 3 skojarzenia z Wielkanocą. Następnie porozmawiajcie w domu o zwyczajach wielkanocnych, zwłaszcza tych regionalnych. Być może część tradycji nie praktykuje się już dziś, ale wiedzę o nich warto przekazać innym pokoleniom. Może w rodzinnych zbiorach posiadacie zdjęcia obchodzenia niektórych tradycji.
  2.  Zobacz prezentację dotyczącą zwyczajów świątecznych i sprawdź, czy wskazano wszystkie Wasze skojarzenia. Na koniec ułóż wybrane puzzle z prezentacji. https://view.genial.ly/5e89d281d5aa510e32c4989e/presentation-zwyczaje-wielkanocne
  3. „Wielkanocne harce” – zabawa ortofoniczna
    Odczytaj rymowankę, a dziecko niech powtarza wyrazy dźwiękonaśladowcze.
    Wielkanocne harce
    (Marta Jelonek)
    Na świątecznym stole harce i swawole!
    Zając kica: kic, kic, kic! – kic, kic, kic!
    Baran bryka: hyc, hyc, hyc! – hyc, hyc, hyc!
    Kura gdacze: kud-ku-dak! – kud-ku-dak!
    A pisanki na to: trach, trach, trach, trach!
    Piszczy kurczę: pi, pi, pi! – pi, pi, pi!
    Kogut chrapie: fi, fi, fi! – fi, fi, fi!
    To Wielkanoc mu się śni!
  4. Wykonaj w kartach pracy K.P. 4 s. 8 zadanie 1 – utrwal informacje o Wielkanocnych potrawach oraz K.P. 4 s. 8 zadanie 2 – ćwiczenie spostrzegawczości.
  5. Dla chętnych w wolnym czasie: https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg&t=217s

Zapraszamy na Nasze  Wielkanocne przedstawienie:

#JerusalemaChallenge

YouTube video

„Muzyczna Jesień Sówek”

YouTube video

 

„Jesień, jesień, jesień” – kolorowa muzyka

YouTube video

Cała Polska Programuje – zadanie „Muzyczny Kod”

YouTube video

Nasza grupa:

FOTOGALERIA:

II Tydzień zdalnych Sówek:

Poznajemy literę ” J,j”:

Przygotowania do  Świąt Wielkanocnych – zdalna praca Sówek:

Co kojarzy nam się ze Świętami Wielkanocnymi – zdalne Sówki:

DZIEŃ MATEMATYKI:

SPOTKANIE – poznajemy budki lęgowe:

 

TYDZIEŃ BAJEK POLSKICH- CERTYFIKAT

CERTYFIKAT-BAJKI Sówki

Szkoła Czystych Rąk:

Uczucia – zajęcia w ramach programu Uczymy Dzieci Programować:

Puzzle XXL – Uczymy Dzieci Programować:

Warsztaty teatralne II – zabawa z kolorami:

Dzień Kobiet:

Spotkanie z Panią i Reksiem ze schroniska:

Malarze – malowanie farbami na folii:

Mali artyści:

W marcu jak w garncu – Kodowanie na Dywanie:

Układamy wyrazy na literę „P, p”:

Wirusoochrona – zaznaczamy różnice na obrazkach:

Poznajemy sposoby, jak zatrzymać smog:

 

Mamy oczyszczacz powietrza, dzięki kampanii „Mogę zatrzymać smog – przedszkolaku złap oddech”:

Motylki z literami pisanymi – łączymy  w pary:

Dzień Dinozaura:

Warsztaty teatralne:

Uczymy się współpracy:

„Dbamy o naszą odporność” – zabawy z mini matą do kodowania:

„Zielona kraina” – Mogę zatrzymać smog:

Liczymy pieniądze na zakup biletu – „20 minut dla matematyki”:

Kupujemy bilety na podróż:

Projekt „Tydzień Bajek Polskich” – Piszemy List do Kudłatka:

Projekt „Tydzień Bajek Polskich” – Miś Kudłatek:

Projekt „Tydzień Bajek Polskich” – Baltazar Gąbka:

Projekt „Tydzień Bajek Polskich” – Reksio:

Projekt „Tydzień Bajek Polskich” – Bolek i Lolek:

„20 minut dla matematyki”:

„Mogę Zatrzymać Smog” – poznajemy bajkę pt. „Bajka o księciu i złym smogu”:

Kodujemy z Genibotem trasę:

Zabawa w kąciku matematycznym – „20 minut dla matematyki”:

Pierwsze zabawy z Genibotem – utrwalamy poznanych bohaterów bajek:

Tłusty czwartek:

Utrwalamy literę „B”, „b”:

Prawo, lewo, obróć się – 20 minut dla matematyki:

Kreatywne przedszkolaki:

Zimowe zabawy bez nudy – Uczymy Dzieci Programować:

Kraina wiecznego lodu:

Zabawy z literą „S”, „s”:

Nasze prace – „Karnawałowe maski”

BAL KARNAWAŁOWY:

Przygotowania do balu:

Mali narciarze:

Baw się z nami literami:

Popołudniowe zabawy:

„12 Braci” – zapoznanie z nazwami miesięcy:

Babcia i Dziadek:

Serce dla Babci i Dziadka:

Zabawy na śniegu:

 

Wigilia:

Zabawa w logopedyczne domino:

Nasze prace  – Świąteczny stroik:

Nasze prace  – Reniferki:

Teatr cieni:

Bałwankowe zadania z treścią – 20 minut dla matematyki:

Żywioły – doświadczenie z wodą:

Żywioły – doświadczenie z ogniem i powietrzem:

Sówki i ich Misie 🙂

Spotkanie z Mikołajem:

Drodzy Rodzice,
Mimo, iż jest to trudny rok, to udało nam się spotkać z Mikołajem, który przygotował dla dzieci wspaniałe prezenty. Nie  zabrakło także zdjęć ze wspaniałym Gościem. Sówki uczestniczyły także w spotkaniu online z Panią Choinką oraz prawdziwym iluzjonistą. To był dzień pełen wrażeń 🙂 Zobaczcie sami:

 

Ubieramy choinkę: