III Jeżyki

Grupa III „Jeżyki”

Dzieci 4-5 letnie

„Igły jak u sosny na grzbiecie mu wyrosły.

Ma długi czarny ryjek, potrafi pokonać żmiję!

Zjada tłuściutkie robaki… My wiemy kto to taki:

Mały śmieszny zwierz nazywa się JEŻ!”

 

„JEŻYKI” ONLINE

Zapraszam wszystkie „Jeżyki” do codziennych zajęć w ramach pracy zdalnej. 

„Jeżyku” zanim zaczniesz rozwiązywać zadania zapytaj Rodziców czy dziś już głosowali na pracę w konkursie „CZYŚCIOCHOWE PRZEDSZKOLE”. Jeśli nie, to nie ma na co czekać – trzeba klikać! 🙂 

http://rossmann.pl/czysciochowe-przedszkole/przedszkole-nr-3-w-radzionkowie,16469

GALERIA EKOLOGICZNYCH POTWORÓW I SUPERBOHATERÓW

RECYKLIG W WYKONANIU „JEŻYKÓW”

 

PIĄTEK – 16.04. – Mały ekolog

Kochane „Jeżyki” dziś ostatnie zdalne zadanie dla Was. W poniedziałek ponownie spotkamy się w przedszkolu, z czego bardzo się cieszę, bo strasznie się za Wami stęskniłam.

W piątek, jak to zwykle w piątek, zaczynamy od gimnastyki:

Jeśli już się trochę poruszaliście to pora na podsumowanie tygodnia:

Wykonajcie zadania w „Dzieciaki w akcji. Karty pracy pięciolatka część 3” , strona  44 i 45

Teraz pora na mały teścik. Sprawdźcie jak sobie poradzicie: 

Dbam o przyrodę – test

Na koniec zapraszam Was do gry w ekologiczne doble. Czy wiecie na czym polega ta gra? Na dwóch okrągłych kartach znajdują się różne, ekologiczne symbole. Jeden z nich jest taki sam na jednej i na drugiej karcie. Postarajcie się jak najszybciej go znaleźć i w niego kliknąć. Z niektórymi kartami sama miałam problem 😉 Powodzenia i do zobaczenia! 🙂 

Ekologiczne doble

CZWARTEK – 15.04. – Zostań Kubusiowym Przyjacielem Natury

Drogie „Jeżyki” dzisiejsze zajęcia przygotował dla Was Kubuś. Na pewni znacie tego misia, który zachęca wszystkie dzieci do zdrowego trybu życia: dbania o higienę, aktywności ruchowej, zdrowego odżywiania ale także do dbania o środowisko, przyrodę do działań proekologicznych.

Kubuś pokaże Wam dzisiaj jak każdy człowiek (duży i mały) może pomagać wspierać przyrodę.

Zapraszam Was najpierw do obejrzenia filmu. Postarajcie się jak najwięcej zapamiętać

Popatrzcie teraz na ilustrację na której narysowana jest kula ziemska przepołowiona na dwie części, które różnią się od siebie 10 różnicami. Pierwsza połówka przedstawia obraz natury, druga zmiany jakie wywołuje działanie człowieka.

Znajdźcie 10 różnic pomiędzy połówkami naszej planety.

Wpływ człowieka na naturę – różnice

Czy zwróciliście uwagę na wbity w ziemię transparent, na którym napisane jest POMOCY!?

Jak myślicie dlaczego ktoś go tam zostawił.

Przeczytajcie teraz list od Kubusia. W tym liście Kubuś poprosi Was o pomoc.

List od Kubusia

Dbaj o naturę! No właśnie co to znaczy? Czy to coś bardzo skomplikowanego, czy przeciwnie, prostego, co każdy z nas na co dzień może zrobić?

Przyjrzyjcie się obrazkom, które podpowiedzą Wam jakie działania możecie podejmować na co dzień aby dbać o przyrodę.

Jak codziennie pomagać naturze?

Myję zęby przy zakręconej wodzie.

Biorę krótkie prysznice, a nie kąpiele w wannie.

Na zakupy zabieram wielorazową torbę materiałową.

Gaszę światło, gdy wychodzę z pomieszczenia.

Wyłączam sprzęt elektroniczny, gdy go nie używam.

Wybieram spacer lub rower zamiast samochodu, kiedy to tylko możliwe.

Używam kartek papieru dwustronnie.

Segreguję śmieci.

Każdy z nas może pozytywnie wpływać na stan natury. Wystarczy, że na co dzień użyje kilku swoich mocy. Oto karta Waszych mocy. Dzięki niej możecie zostać EKO Superbohateremi. Są na niej narysowane ikony przedstawiające poszczególne czynności eko oraz wyszczególnione moce.  Stwórzcie swoją kartę mocy i narysujecie siebie jako EKO Superbohatera .

Karta moich mocy

Moc czynienia ciemności

Moc przemieszczania się siłą własnych mięśni

Moc kontrolowania wody

Moc wielokrotnego użytku

Moc oszczędzania prądu

Moc segregacji

KUBUSIOWE WYZWANIA DLA CHĘTNYCH:

TORBA Z KOSZULKI

Torba z koszulki

KOSTKA MOCY

Kostka mocy

Pewnie się trochę zmęczyliście w czasie dbania o naturę. Kubuś zaprasza Was teraz do wysłuchania odcinka historii „Siedem prac detektywa Ząbka”. Dziś odcinek 6. – „Naturalnie najważniejsza natura”. Usiądźcie wygodnie lub połóżcie się, odpoczywajcie i słuchajcie. 

 

ŚRODA – 14.04. – Wiemy jak dbać o świat wokół nas

Witajcie moje ekologiczne „Jeżyki”. Dotarło już do mnie kilka wykonanych przez Was portretów ekologicznych potworów. Są naprawdę fantastyczne. Czekam na kolejne, żebyśmy mogli stworzyć prawdziwą galerię EKOLOGICZNYCH POTWORÓW. 

Dziś środa, więc przed nami kilka wyzwań: ekologiczne, taneczne (przygotowane dla Was przez panią Patrycję), matematyczne i literkowe.

ZACZYNAMY!

Czy widzieliście kiedyś taki znaczek? Czy wiecie co on oznacza? Ten symbol oznacza RECYKLING. A co to jest recykling? Najkrócej można powiedzieć, że recykling oznacza „ze starego – nowe”. Więcej o recyklingu powie Wam ten krótki film. Oglądajcie i słuchajcie uważnie. 

Skoro już wiecie co to jest recykling spróbujcie wykonać zadanie w „Dzieciaki w akcji. Karty pracy pięciolatka część 3” , strona 43. 

Czy wiecie, że możecie przeprowadzić także recykling w domu? Z odpadów np. rolek po papierze, opakowań po jajkach, plastikowych butelek można zrobić prace plastyczne, zabawki, piórnik na kredki, instrumenty… Spójrzcie, oto kilka propozycji. Może wykorzystacie którąś z nich lub wymyślicie własny sposób na recykling?

Ekologiczne wyzwanie ZALICZONE!

Pora na wyzwanie taneczne, więc oddaję Was w ręce pani Patrycji:

WYZWANIE TANECZNE

Na zachętę spójrzcie jak z wyzwaniem kubeczkowym poradził sobie Wasz kolega Szymon: 

WYZWANIE KUBECZKOWE – SZYMON

Skoro trochę się poruszaliście to przed Wami jeszcze dwa wyzwania. Tym razem zamiast ciałem będzie trzeba ruszyć głową.

WYZWANIE MATEMATYCZNE znajdziecie w Waszych książkach „Dzieciaki w akcji. Karty pracy pięciolatka część 3” , strona 71. czyli na przedostatniej stronie.

WYZWANIE LITERKOWE ZNAJDZIECIE TUTAJ – Zaszyfrowane słowa

Jeśli macie ochotę możecie popołudniu lub wieczorem zaprosić rodziców lub rodzeństwo do rozegrania gry ekologicznej „Dbam o środowisko”

Dbam o środowisko – gra planszowa

Życzę Wam udanej zabawy!

WTOREK – 13.04. – Kto nam pomaga w segregowaniu śmieci

Witam Was w drugim dniu naszych ekologicznych zmagań. Na początek posłuchajcie wierszyka Natalii Usenko pt. „Potwór ekologiczny” i spróbujcie odpowiedzieć na pytania.

Potwór ekologiczny

Raz potwór na śmietniku żył,
wybredny niesłychanie.
Od wschodu słońca
aż po zmrok
wciąż chrupał śmiecie niczym smok –
na podwieczorek, obiad, lunch,
kolację i śniadanie…
Miał śliczny przód i cudny tył,
i uszy miał futrzane.
By wszędzie porządeczek był,
pochłaniał śmiecie z całych sił,
lecz tylko… sortowane!
Zapamiętacie?
Jak to szło?…

Oddzielnie PLASTIK, PAPIER, SZKŁO,
OBIERKI i OGRYZKI.
By nam oczyścić ślicznie świat,
potworek wstrętne śmiecie jadł
bez łyżki i bez miski!

Więc skoro już się znalazł ktoś,
kto nasze brudy zjada,
chyba zgodzicie się – no nie? –
że warto posortować je,
bo wymieszanych dań na stół
PODAWAĆ NIE WYPADA!

 

  1. Dlaczego poetka nadała swojemu wierszowi tytuł „Ekologiczny potwór”?
  2. Co to jest ekologia?
  3. Jak wyglądał ekologiczny potwór?
  4. Co lubił jeść?

Jak wyobrażasz sobie ekologicznego potwora? Jest duży czy mały? Jak ma kolor? Czy ma ogon? Może ma rogi na które nabija sobie śmieci, a może baaaaardzo długi język, którym łapie śmieci tak jak żaba muszki? Czy ma futro, a może jest podobny do dinozaura? 

Wykonaj portret Ekologicznego Potwora. Możesz użyć do tego kredek, farb, kolorowego papieru plasteliny lub innych dowolnych materiałów plastycznych. Już nie mogę się doczekać zdjęć Waszych prac. Bardzo bym już chciała poznać Wasze ekologiczne potwory.

Przyjrzyj się teraz pojazdom na ilustracjach. Spróbuj je nazwać. Do którego z nich najbardziej pasuje słowo EKOLOGIA? Dlaczego tak uważasz?

 

Wykonajcie zadanie w „Dzieciaki w akcji. Karty pracy pięciolatka część 3” , strona 42. 

Poznamy dzisiaj kolejną literkę. Przyjrzyj się rysunkom. Nazwij je głośno. Powiedz jaką głoskę słyszysz na początku.

Zapewne udało Ci się usłyszeć, że wszystkie te w wyrazy zaczynają się na literę J. Może przychodzą Ci do głowy inne wyrazy, w których na początku słyszymy „J”?

Przyjrzyj się teraz ilustracji i spróbuj znaleźć na niej wszystkie rzeczy, których nazwy zaczynają na literę „J”. Pokoloruj je. 

W poszukiwaniu litery J

Spróbuj samodzielnie lub wspólnie z rodzicami przeczytać wyrazy i dopasować do nich obrazki.

Litera J

Posegreguj teraz wyrazy na takie, które mają liter „J” na początku, w środku i na końcu. Znajdź też te, w których nie ma jej wcale. 

Gdzie jest „J”?

Baloniki Majki

Wykonajcie zadanie w „Dzieciaki w akcji. Karty pracy pięciolatka część 3” , strona 64. 

Na zakończenie dzisiejszych zajęć sprawdź czy uda Ci się wygrać z kretami 🙂 

O rety krety! – litera J

 

PONIEDZIAŁEK – 12.04. – Potrafimy segregować śmieci

Kochane „Jeżyki” w tym tygodniu będziemy zajmować się tematem ekologii. W tym roku już co nieco na ten temat rozmawialiśmy, więc myślę, że zadania nie będą dla Was trudne, ale pozwolą Wam utrwalić wszystko to co już wiecie.

Zacznijmy jednak od kilku ćwiczeń na rozgrzewkę. Na początek krótka gimnastyka buzi i języka. Zakręć kołem i wykonaj ćwiczenie pokazane przez misia:

Gimnastyka buzi i języka

Teraz małe ćwiczenia na spostrzegawczość.  W pierwszym musisz znaleźć taki sam układ elementów jak na obrazku głównym. Drugie zadanie polega na ułożeniu figur tak jak we wzorze. Możesz wykorzystać kolorowe figury lub samodzielnie je pokolorować, wyciąć i ułożyć wg wzoru. Pamiętaj, żeby figury pokolorować na takie same kolory jak te we wzorze!

Rytmy

Układanie wg wzoru

Posłuchaj teraz krótkiego opowiadania Grzegorza Kasdepke pt. „Śmiecenie”. Potem spróbuj odpowiedzieć na pytania:

„Śmiecenie”

Babcia Joasia trochę obawiała się zabrać Kubę i Bubę do kina – bo też dobrze wiedziała, do czego są zdolne jej drogie wnuczęta. Ale pan Waldemar nalegał; wkrótce miał zostać mężem babci Joasi i bardzo chciał zaprzyjaźnić się z bliźniakami. Dlatego w sobotni wieczór ruszyli całą czwórką na film. Mimo początkowych obaw babci Joasi, Kuba i Buba zachowywali się nadzwyczaj przyzwoicie; powiedzieli „dzień dobry”, podziękowali za zaproszenie, nie hałasowali, nie bili się, nie kłócili, byli nawet ładnie i czysto ubrani – innymi słowy: „Nie te dzieci!”…

 – Przeczytaliście do końca podręcznik dobrych manier? – szepnęła babcia, zdziwiona, że Kuba i Buba nie szeleszczą nawet za bardzo papierkami od słodyczy.

 – Prawie – odszepnął Kuba. – Jesteśmy kulturalni do litery „s”…

– Jak to? – zdziwiła się babcia Joasia. Siedzący z tyłu ludzie syknęli niecierpliwie.

 – Znamy wszystkie hasła od litery „a” do litery „s” – wyjaśniła szeptem Buba. – Czyli od „Autograf” do „Sztućce” …

 – No, no… – zdziwiła się babcia Joasia. Jeszcze bardziej była zdziwiona, gdy w kinie zapaliło się światło.

– A o śmieceniu nic tam nie było?… – jęknęła, patrząc na walające się u stóp Kuby i Buby papierki od słodyczy.

– No co ty, babciu?! – Kuba spojrzał na nią ze zdumieniem. – Nie znasz alfabetu?! – Właśnie – poparła go Buba. – „Śmiecenie” jest dopiero na literę „ś”!…

 

  1. Kto był głównym bohaterem opowiadania?
  2. W jakie miejsce wybrali się bohaterowie?
  3. Jak Kuba i Buba zachowywali się w kinie?
  4. Co niewłaściwego zrobili?
  5. Jak powinni się zachować?
  6. Czy wiecie, dlaczego nie można śmiecić?
  7. Co by się stało, gdyby ludzie po sobie nie sprzątali?

Przyjrzyjcie się teraz ilustracji i przypomnijcie jak segregujemy śmieci. Następnie możecie zagrać w grę o segregowaniu śmieci, ciekawe ile punktów uda Wam się zdobyć? Następnie wykonajcie zadanie w „Dzieciaki w akcji. Karty pracy pięciolatka część 3” , strona 41. 

Segregowanie śmieci

Akcja – segregacja!

Na zakończenie dzisiejszych zajęć obejrzyj krótki film opowiadający o tym co trzeba zrobić, aby Twój dom był domem ekologicznym. Może któreś z tych działań są podejmowane w Twoim domu? Co robicie aby być EKO? 

PIĄTEK – 09.04. – Ach, ta pogoda!

Każdy „Jeżyk” na pewno wie jakie zajęcia odbywają się w przedszkolu w piątek. 

Przed śniadaniem mamy zajęcia z języka angielskiego. 

Przypomnijcie angielskie nazwy zjawisk pogodowych. Pomogą Wam obrazki:

Jeśli macie ochotę na trochę więcej zajęć z angielskiego zapraszam Was do zakładki „Język angielski”.

Po śniadaniu szybciutko się przeliczamy, przypominamy nazwy pór roku, dni tygodnia, próbujemy nazywać kolejne miesiące. Potem ekspresowo wyciągamy ze schowka worki gimnastyczne i przebieramy się w stroje. Pora na gimnastykę!

Na początek zapraszam Was na pogodną gimnastykę w podskokach:

Jeśli macie ochotę na nieco więcej ruchu zapraszam Was do innych zabaw w podskokach. Dzieci, które pozostają w przedszkolu na zajęcia popołudniowe brały już udział w trzech pierwszych lekcjach w podskokach. Możecie więc zrobić sobie małą powtórkę albo zrealizować tylko Lekcję 4. Dzieciom, które kończą swój dzień w przedszkolu po obiedzie proponuję zacząć od Lekcji 1.

W ramach podsumowania naszego pogodowego tygodnia wykonajcie zadania z książki:

„Dzieciaki w akcji. Karty pracy pięciolatka część 3” , strony 52-56

W Waszych teczkach: „Dzieciaki w akcji. Wyprawka pięciolatka” , znajdziecie  kartę 34 – Kalendarz pogody. 

Możecie zacząć go wypełniać od najbliższego poniedziałku. 

Życzę Wam słonecznego, ciepłego weekendu. 

Na weekend wyłączamy komputery, telewizory, telefony i duuuuuuużo się ruszamy! 🙂 

CZWARTEK – 08.04. – Pogoda czterech pór roku

Dzień dobry „Jeżyki”, spójrzcie za okno. Co widzicie? Znowu spadł śnieg. Kwiecień to naprawdę plecień! Teraz mamy „trochę zimy” i mamy nadzieję, że wkrótce będzie „trochę lata” 🙂 

W związku z tym porozmawiamy dziś o porach roku. 

Przypomnij ile znamy pór roku.

Wymień ich nazwy. 

Czy pamiętasz ile mamy miesięcy w roku?

Jeśli potrafisz wymienić je wszystkie to do dzieła! Jeśli nie, przypomnij nazwy tych, które pamiętasz. Może wiesz w jakim miesiącu obchodzisz urodziny?

Dla utrwalenia nazw pór roku i nazw miesięcy posłuchaj piosenki i obejrzyj film.

Zapraszam Cię teraz do kilku zabaw i gier, które pomogą Ci utrwalić nazwy pór roku oraz pomogą Ci zapamiętać co dzieje się w pogodzie i w przyrodzie w każdej z nich. Zabawy będą trzy. Zaczynamy od najłatwiejszej, a kończymy na najtrudniejszej. Nazwy pór roku spróbuj przeczytać samodzielnie. Powodzenia!

Pory roku – dopasuj do nazwy

Pory roku – dopasuj pary

Pory roku – segregowanie

Jak poszło? Pewnie poradziliście sobie świetnie! Przygotuj teraz dobrze zatemperowane kredki w różnych kolorach. Najpierw wykonaj zadanie z pogodowymi puzzlami. Pokoloruj obrazek, wytnij go, wymieszaj elementy i ułóż na nowo. Możesz wybrać dowolną wersję. Taką na której nazwy pór roku są już wpisane na puzzlach lub taką na której wpiszesz je samodzielnie. W czasie kolorowania pamiętaj, aby używać kolorów charakterystycznych dla poszczególnych pór roku.

Puzzle 4 pór roku – z nazwą

Puzzle 4 pór roku – bez nazwy

Nie chowaj jeszcze kredek. Będą Ci potrzebne w kolejnym zadaniu. Pory roku pogubiły swoje zjawiska pogodowe, w dodatku wszystko strasznie się poplątało. Musisz pomóc to wszystko rozplątać. Nie będzie łatwo, ale wierzę, że dasz radę. 

Pogodowa plątaninka – wersja trudniejsza

Pogodowa plątaninka – wersja łatwiejsza

Posłuchaj teraz wierszyka o chmurach:

Chmury

Wędrują pierzaste obłoki
poprzez świat długi, szeroki

i – jak to leciutkie chmury –
na wszystko zerkają z góry.

Przyglądają się rzekom, jeziorom
– najchętniej poranną porą,

gdy słońce zaspane jeszcze,
promieniem swym je połechce.

Nad łąką przystają na chwilę
i obserwują motyle.

Na polu, rolnik w ich cieniu
znajdzie chwileczkę wytchnienia.

Płynąc nad wioską i lasem,
robią się cięższe z czasem

Idą burzowe chmury,
na miasto zerkają z góry

i gniewny w nich nastrój urasta,
bo chciałyby brud już zmyć z miasta,

opłukać ulice, drzewa
– niech się rozpocznie ulewa!

Przyjrzyj się teraz ilustracjom poniżej. Spróbuj powiedzieć, z na której widać mżawkę, na której deszcz, a na której ulewę i burzę. Czym różnią się różne opady deszczu? Zwróć także uwagę na kolor chmur. Co zauważyłeś?

Przygotuj teraz trochę niebieskiej farby i wykonaj poniższe zadanie. Oceń z której z Twoich chmur pada mżawka, z której zwykły deszcz, a gdzie widać już ulewę. 

Matematyczne chmurki

Ostatnie zadanie na dziś to uzupełnić kalendarz pogody. Jeśli jeszcze go nie założyłeś zrób to jak najprędzej. Może pomoże Ci w tym ta karta. 

Sam obserwuję pogodę

ŚRODA – 07.04. – Obserwujemy pogodę

Kochane „Jeżyki” witajcie w tym poświątecznym czasie. Mam nadzieję, że odpoczęliście, nabraliście sił i jesteście gotowi do wykonywania kolejnych zadań. W tym tygodniu będziemy rozmawiać o pogodzie. Zanim jednak zaczniemy przypomnijcie:

Jaką mamy teraz porę roku?

Jaki dziś jest dzień tygodnia?

Jaki był wczoraj?

Jaki będzie jutro?

Czy wiecie jak nazywa się miesiąc, który niedawno się zaczął?

Pamiętacie przysłowie o marcowej pogodzie? Mówiło ono o tym, że w marcu wszystkie rodzaje pogody mieszają się jak warzywa w zupie 🙂 Może obrazek Wam podpowie: 

Kwiecień też ma swoje powiedzenie o pogodzie:

„Kwiecień plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata.”

Oznacza ono, że w kwietniu pogoda jest zmienna, raz jest bardzo ciepło, innym razem bardzo zimno. 

Na rozgrzewkę przypomnijmy sobie jaka może być pogoda i jak wyglądają jej symbole:

Pogoda

Rodzaje pogody

Zapraszam Cię teraz do rozwiązywania pogodowych rebusów. Wytnij litery z dołu strony (albo po prostu przygotuj kartkę i ołówek możesz litery pisać samodzielnie). Nazywaj głośno obrazki. Powiedz na jaką literę się zaczynają. Pierwsze litery obrazków utworzą nazwy zjawisk pogodowych. Spróbuj  narysować te zjawiska. 

Pogodowe rebusy

Pora na pogodowe kodowanie. Pokoloruj kratki zgodnie z podanym kodem. Co powstało na obrazku? Do zadania możesz wykorzystać kartkę i kredki albo wykonać je na wirtualnej macie do kodowania.

Pogodowe dyktando graficzne

Wirtualna mata do kodowania

Zachęcam Cię to założenia kalendarza pogody, obserwowania zmian w pogodzie i codziennego zaznaczania ich na kalendarzu. Możesz wykorzystać zamieszczone poniżej propozycje albo zrobić swój własny, niepowtarzalny, oryginalny kalendarz pogody. Już nie mogę się doczekać zdjęć Waszych kalendarzy. Życzę Wam słonecznego dnia!

Karta obserwacji pogody

Obserwujemy pogodę

Kalendarz pogody

CZWARTEK – 01.04. – Co wiemy o Wielkanocy?

Kochane „Jeżyki” Wielkanoc zbliża się wielkimi krokami. Zapewne w Waszych domach trwają już wielkanocne przygotowania. Zapraszam Was jeszcze do kilku zabaw, które sprawdzą czy jesteście już gotowi do świętowania tych najważniejszych w roku świąt. Niektóre zadania będą bardzo łatwe, niektóre nieco trudniejsze, w innych być może będziecie potrzebowali pomocy rodziców. Po wykonaniu zadań czeka na Was (i Waszych bliskich) NAGRODA! Film z naszym świątecznym przedstawieniem jest już gotowy. Możecie obejrzeć go dzisiaj lub zaczekać do niedzieli i obejrzeć go w czasie wielkanocnego śniadania.

Wyszło pięknie! 

Jestem z Was bardzo dumna!

A jeśli chcecie zobaczyć jak pracują Wasze koleżanki i Wasi koledzy zajrzycie do fotorelacji na dole strony 🙂 

Wielkanoc – znajdź parę

Wielkanocne symbole – znajdź podpis do obrazka

Wielkanocny test

Wielkanoc czy Boże Narodzenie?

 

ŚRODA – 31.03. – Wielkanoc coraz bliżej

Dzisiaj środa, więc zgodnie z naszym środowym planem najpierw małe ćwiczonko z literkami, potem rytmika z… oczywiście z panią Patrycją, a na koniec praca plastyczna. No to do dzieła!

Poćwiczymy dzisiaj czytanie globalne czyli rozpoznawanie wyrazów. Możecie także spróbować podzielić wyrazy na sylaby (4 latki) oraz głoskować (5 latki). Powiedzcie co słychać na początku i na końcu każdego wyrazu. 

WERSJA ONLINE: (dla utrwalenia wyglądu wyrazów wykonajcie ćwiczenie w więcej niż jednym szablonie, szablon z labiryntem jest NAPRAWDĘ trudny!)

 Wielkanocne wyrazy

WERSJA OFFLINE: Wielkanocne wyrazy

Zapraszam Cię teraz do zabawy z panią Patrycją.

Najpierw mała rozgrzewka: 

Wiosenne zabawy ruchowe

A teraz trochę muzyki i rytmiki: 

Na koniec tak jak obiecałam – praca plastyczna:

WERSJA 1. – dla posiadaczy słoików i żółtej bibuły

Kurczaki w słoikach

WERSJA 2.  – dla posiadaczy kolorowego papieru

Kurczaczek z skrzydełkami z odrysowanych rączek

POWODZENIA!

WTOREK – 30.03. – Wielkanocny koszyczek

Posłuchaj wierszyka, a potem spróbuj wymienić wszystkie potrawy i produkty jakie znalazły się w koszyku:

Święconka

Wracam z mamą dziś z kościoła

i koszyczek dumnie niosę,

bo w koszyczku ze święconką

same smakołyki – proszę!

Jest tu:

baranek cały z cukru, 

babka co lepi się od lukru,

biała kiełbasa, z masełkiem dzbanek,

sól, kromka chleba i pięć pisanek.

Są tutaj także kurczaczki z waty,

czekoladowy zając od taty.

Do dekoracji borówki, bazie –

są pod serwetką skryte na razie.

Co ze święconką w domu się stanie?

Zjemy ze smakiem ją na śniadanie.

Aby lepiej zapamiętać co powinno znaleźć się w koszyczku wielkanocnym obejrzyj prezentację, a potem rozwiąż zadania:

Wielkanocny koszyczek

 

1.Spróbuj rozwiązać zagadki:

WERSJA ONLINE: Świąteczne potrawy – zagadki

WERSJA OFFLINE: Świąteczne zagadki

2. Może uda Ci się ułożyć wielkanocne puzzle:

WERSJA ONLINE: Wielkanocne symbole

WERSJA OFFLINE: Święconka – puzzle

3. Poćwiczymy teraz spostrzegawczość. Spróbuj odnaleźć 10 różnic pomiędzy obrazkami. Zadanie pierwsze jest całkiem łatwe, drugie jest dla prawdziwych bystrzaków, ale jestem pewna, że sobie poradzisz. Na koniec pokoloruj wybrany obrazek.

ZADANIE 1 – Wielkanocny koszyczek

ZADANIE 2. – Święconka

Udanej zabawy!

PONIEDZIAŁEK – 29.03. –  Pisankowe kodowanie

 

Zapraszam „Jeżyki” do zabawy w kodowanie z pisankami. Zadania można wykonać na dwa sposoby: online lub offline. 

 

Aby wykonać zadania online należy kliknąć poniższy link, który przeniesie nas do programu Genially, w którym dzieci będą mogły wykonać zadania.

https://view.genial.ly/605f0d496bd9330d1ecc3c43/interactive-content-kolorowe-pisankiby-anna-swic

 

Aby wykonać zadania offline należy wydrukować karty pracy znajdujące się poniżej.

Łączenie cech: kolor i wzór

Łączenie cech: wzór i liczba

Przeliczanie

 

Kolorowej zabawy!

  

Fotorelacja 

A tak „Jeżyki” pracują w domu…

Po świętach nadal nie leniuchujemy, obserwujemy pogodę i wykonujemy pogodowe zadania. Dla Mai, Hani i dwóch Szymonów kwietniowa pogoda nie ma już żadnych sekretów. 

Mimo, że przed świętami było sporo przygotowań Kinga także znalazła czas na wykonanie wielkanocnych zadań

 

Walerka poukładała pisanki, a potem miała bardzo miłego gościa: jeżyk przyszedł do Jeżyka 🙂 

A tak prezentuje się Szymon ze swoim słoikowym kurczakiem.

Maja wzięła się do dzieła! Zobaczcie jak wytrwale pracowała.

Tymon nie traci ani chwili: zagadki rozwiązane, puzzle ułożone, pora na ćwiczenie spostrzegawczości.

Hania I Emilka są mistrzyniami w znajdowaniu różnic. Zobaczcie jak pięknie narysowały i ozdobiły wielkanocne koszyczki. W dodatku zupełnie samodzielnie podpisały swoje prace. Brawo!

Julka świetnie radzi sobie z wielkanocnymi zadaniami

Szymon z tatą pracują online. Ciekawe kto lepiej sobie radzi? 😉 

Drugi Szymon działa samodzielnie. Podobno zadanie było dla niego bardzo łatwe 🙂 

Hania przygotowała wielkanocne ozdoby już w minioną niedzielę.

Bruno, Lenka, Kornel i Lilka także nie próżnują. Pisanki już uporządkowane. 

 

Spotkanie z pieskiem ze schroniska

Dinozaurowa Biblioteczka „Jeżyków”

Obchodzimy Dzień Dzikiej Przyrody

Świętujemy Dzień Kota

Spotkania z przyrodą – Ekokalendarz

Nasze emocje – radzimy sobie ze złością

Wiemy jak dbać o czyste powietrze – Przedszkolaku Złap Oddech!

Chronimy się przed wirusami

Przez cały tydzień „Jeżyki” uczyły się jak się bronić przed wirusami i jak dbać o swoje zdrowie. Ćwiczyliśmy prawidłowe mycie rąk, sprawdzaliśmy czy brud boi się mydła, razem z psem Łapsonem i Mydłomenem obserwowaliśmy wygląd wirusów. Świnka Zakatarzynka dzięki nam nauczyła się dbać o higienę nosa i prawidłowo kichać. Nasz nowy przyjaciel miś Kubuś pomógł nam zorientować się w zasadach zdrowego odżywiania i namówił nas do biegania i skakania. Chociaż do tego akurat nie trzeba nas było namawiać 😉 

Tłusty czwartek – kodujemy i pałaszujemy

Mali artyści – malujemy na „płótnie” 

Bal Przebierańców u „Jeżyków”

YouTube video

YouTube video

Wigilia u „Jeżyków”

Spotkanie z Mikołajem i Panią Choinką

YouTube video

YouTube video

Barbórkowe świętowanie

YouTube video

YouTube video

Dzień Pluszowego Misia

25 listopada obchodzimy Międzynarodowy Dzień Pluszowego Misia. Z tej okazji przygotowaliśmy w naszej sali galerię zdjęć, na których „Jeżyki” prezentują swoje ukochane przytulanki. Dzieci opowiadały o swoich misiach, a następnie wykonały misiowe ramki na zdjęcia. Potem wzięliśmy udział w spotkaniu on-line z misiem Teddy Eddie, który oprowadził na po swoim domku, jednocześnie ucząc angielskiego i zapraszając nas do wspólnej zabawy. Spotkaliśmy się także z panią Anetą – misiową mamą, która przeczytała dla nas opowiadanie o misiu Szarusiu. Z kolei nasz grupowy miś Teddy zaprosił na na misiowe przyjęcie. To był bardzo pluszowy dzień! 

Świętujemy Niepodległość

YouTube video

YouTube video

YouTube video

Budujemy przedszkole – zabawy konstrukcyjne

„Jeżyki” robią jeżyki

Poznajemy literę I, i

Cała Polska programuje

W minionym tygodniu wzięliśmy udział w akcji „Cała Polska programuje”. Wykonaliśmy 5 zadań (każdego dnia jedno)

  1. Zaprogramuj zdrowie – na macie do kodowania zaprogramowaliśmy zdrowy dzień dla naszej grupowej maskotki.
  2. Muzyczny kod – graliśmy na plastikowych kubeczkach do piosenki „Pani Jesień”, zgodnie z ustalonym wcześniej kodem
  3.  Marzę, myślę, konstruuję – poznaliśmy postać Leonarda da Vinci i jego wynalazki oraz skonstruowaliśmy własnego robota (jego głównym zadaniem będzie sprzątanie naszych zabawek 😉 )
  4. Maluję, rysuję, koduję… – tworzyliśmy obrazki według słownego kodu np. narysuj czerwoną kropkę na środku kartki, narysuj niebieskie gwiazdki we wszystkich rogach kartki, poprowadź żółtą linię od czerwonej kropki w górę itp. Powstałe wzory przemienialiśmy w rysunki wg własnych pomysłów.
  5. Kubeczki od A do Z – konstruowaliśmy wieże z plastikowych, kolorowych kubeczków. Najpierw zgodnie z ilością oczek na kostce, a potem według własnych pomysłów

YouTube video

Poznajemy literę „E”

Gimnastyka – obwód stacyjny

Kolejne zajęcia gimnastyczne realizowaliśmy metodą obwodu stacyjnego. Musieliśmy chodzić po ławeczce, skakać obunóż do krążków, czołgać się pod stolikiem i przeciągać po ławeczce. Uffff, ale się namęczyliśmy!