VI Motylki

GRUPA VI MOTYLKI

               

K W I E C I E Ń

Zaplanujcie każdy dzień tak, żeby był czas na wspólne zabawy i samodzielną pracę.
Wykorzystujcie codzienne czynności do zabaw edukacyjnych, np.:

  • Uważnie obserwujecie przyrodę podczas codziennych spacerów.
  • Wspólnie bawcie się w rozpoznawanie liter, które dziecko już poznało.
  • Przy każdej okazji niech dziecko opowiada o czynnościach wykonywanych po kolei, np. podczas wykonywania prac plastyczno-technicznych.
  • Przeliczajcie przedmioty, wyszukujcie cyfry w otoczeniu, podczas wspólnych gier przeliczajcie punkty.
  • Układajcie sylaby i wyrazy z liter, dokonujcie analizy i syntezy głoskowej wyrazów.
  • Zachęcaj dziecko do podejmowania wspólnych czynności w domu, ogrodzie.

Drogie dzieci mamy dla Was zadanie domowe – codziennie przypominajcie rodzicom o oddanie głosu na pracę plastyczną naszego przedszkola w Konkursie Czyściochowe Przedszkole. Głosować można pod linkiem rossmann.pl/czysciochowe-przedszkole/przedszkole-nr-3-w-radzionkowie,16469

III Tydzień – Wiosna w parku i w ogrodzie

Piątek 16.04.2021 – Pracowita wiosna

  1. Zakładanie hodowli: załóż z pomocą rodziców hodowlę rzeżuchy (może być cebula jeżeli nie lubisz rzeżuchy). Będą potrzebne: nasiona rzeżuchy lub cebula, słoiczki, papierowe ręczniki, plastikowe talerzyki, woda. Zalej w słoiczku nasiona rzeżuchy na kilka minut wodą, aby napęczniały, wyłóż talerzyk kilkoma warstwami ręcznika papierowego i zwilż je wodą, łyżką nakładaj na nie napęczniałe nasiona rzeżuchy. Jeżeli wybrałeś cebulę najlepiej włóż do doniczki z ziemią. Pielęgnuj i obserwuj swoją hodowlę. Pamiętaj, że rzeżucha jak i szczypior są bardzo zdrowe; gdy urosną, możesz dodać je do wiosennych kanapek.
  2. Kodowanie na dywanie: Pracowita wiosna – zadanie online genially 
    Zadania do wydrukowania:
    Zadanie 1 – Utwórz pary – Spróbuj nazwać wszystkie przedmioty przedstawione na grafikach. Utwórz pary: obrazek – właściwy podpis.
       
    Zadanie 2 – Robimy grządki – Zamienisz się teraz w pomocnika ogrodnika i pomożesz posiać różne nasiona – materiał pomocniczy to będą znaczniki, które umieścisz na grządkach według koordynatów, żeby było wiadomo, w którym miejscu, które nasiona zostały posiane.
     
    Zadanie 3 – Narzędzia ogrodnicze – Zadanie będzie polegało na wymyśleniu wzoru na matę do kodowania, na następnie na rozpisaniu go przy pomocy koordynatów. Wzór powinien być tematycznie powiązany z pracą w ogródku lub z wiosną.
  3. Mowa: naucz się na pamięć słów piosenki „Wiosna w błękitnej sukience”. Przypomnij sobie melodię piosenki (wykorzystaj do tego nasz muzogram zaprezentowany w środę)
  4. Plastyka: wykonaj portret Pani Wiosny dowolną techniką plastyczną.
  5. Zabawy na dworze: wybierz się z rodzicami na przejażdżkę na hulajnodze lub rowerze i zorganizujcie zawody np. jazda na czas, jazda po wyznaczonym torze, jazda slalomem.

Czwartek 15.04.2021 – Wiosenne rachunki

  1. Mowa: wiosenne kwiaty. Podaj nazwy kwiatów rozpoczynających się daną literą:  „k” jak … (krokus) „s” jak … (sasanka), „p” jak… (przebiśnieg), „h” jak… (hiacynt), „b” jak…(bratek),  „t” jak … tulipan, „k” jak… (konwalia). Powtarzajcie kilka razy nazwy wiosennych kwiatów, wysłuchując jaka głoska jest na początku, a jaka na końcu; można podzielić nazwy na sylaby i jeśli potrafisz na głoski.
                       Dla utrwalenie nazw kwiatów i liter wykonaj zadanie online  – Wiosenne kwiaty  
  2. Matematyka: wykonaj zadania w Kartach pracy s.72–73, rozwiąż działania matematyczne – dodawanie i odejmowanie w zakresie 10. Jeżeli czujesz niedosyt zapraszam do ćwiczeń online: dodawanie i odejmowanie
  3. Gimnastyka: wyznacz na podłodze linię startu i mety, rywalizuj z rodzicami w wyścigach:
    – wyścig nr 1: toczenie piłki po podłodze,
    – wyścig nr 2: przechodzenie stopa za stopą,
    – wyścig nr 3: skoki na jednej nodze. Dla utrudnienia możecie ustawić slalom z zabawek.
  4. Plastyka: „Konwaliowy bukiecik” – kolejne etapy wykonania pracy:
    – malowanie tacki niebieskim kolorem – tło obrazka;
    – pomalowanie połówek makaronu w kształcie kokardek białą farbą;
    – w czasie schnięcia pomalowanych elementów rysowanie długich liści konwaliowych i łodyżki na zielonym papierze (można skorzystać z szablonu do obrysowania);
    – wycinanie liści i łodyżek po narysowanym konturze;
    – przyklejanie łodyżek do tacki i dwóch liści po obu stronach łodyżki;
    – układanie kielichów konwalii z makaronu wzdłuż łodyżki i przyklejanie wikolem;
    – pozostawienie prac na stolikach, aby klej dobrze związał i wysechł.

Środa 14.04.2021 – Wiosna w błękitnej sukience

  1. Rozmowa o wiośnie, jej oznakach w otoczeniu, o tym, co udało się zaobserwować podczas spacerów, oraz o tym, jak ludzie przygotowują się do wiosny. Dla utrwalenia i sprawdzenia swoich wiadomości zachęcam Cię do zobaczenia filmu edukacyjnego o wiośnie
  2. Czytanie – Karta pracy s. 70: nazwij przedmioty i rośliny przedstawione na rysunkach pod tekstem. Wyjaśnij ich funkcje lub przeznaczenie. Następnie podejmij próbę przeczytania tekstu i pokoloruj te obrazki, których nazwy wystąpiły w tekście.
  3. Matematyczne łamigłówki – wytyczanie trasy przez tabelę według wskazanego rytmicznego układu elementów; przyklejanie w stawach żab, przestrzegając zasady: co najmniej jedna w stawie, dorysowywanie muszek tak, aby każda żabka miała co najmniej po dwie. Na koniec przelicz, ile razem muszek fruwa nad żabkami. (KP3 s.71). Rozwiązanie zadania 1 – możesz porównać na zdjęciu niżej
    71-1
  4. Piosenka „Wiosna w błękitnej sukience” – naucz się słów, próbuj śpiewać a pomoże Ci w tym muzogram ułożony wspólnie z waszymi kolegami z Przedszkola (zdjęcie).
    Przypomnę, że muzogram – to znaki graficzne osadzone w danym utworze muzycznym. Jest doskonałym narzędziem do zabaw umuzykalniających z dzieckiem. Pozwala doskonalić sprawność manualną, rozwijać koordynację wzrokowo – słuchowo – ruchową. Na kartce narysuj muzogram według wzoru i rytmicznie naśladuj ruchy palcem jak na filmie

    1.Wiosna w błękitnej sukience
    bierze krokusy na ręce.
    Wykąpie je w rosie świeżej
    i w nowe płatki ubierze.

    ref: Wiosna buja w obłokach,
    wiosna płynie wysoko,
    wiosna chodzi po drzewach,
    wiosna piosenki śpiewa.

    2.Potem z rozwianym warkoczem
    niebem powoli gdzieś kroczy.
    Wysyła promyki słońca
    i wiersze pisze bez końca.

    ref: Wiosna buja w obłokach…

    Nocą się skrada z kotami,
    chodzi własnymi drogami.
    A teraz śpi już na sośnie
    i nie wie, że sosna rośnie.

    ref: Wiosna buja w obłokach.

  5. Zadanie online rozwijające spostrzegawczość, ułóż słowa kojarzące się z wiosną (według wzoru) Wiosna

Wtorek 13.04.2021 – Wiosenne obserwacje

  1. Kreatywna gimnastyka – dzisiejszy dzień rozpoczniemy od kolejnych ćwiczeń gimnastycznych z Lwem Lolkiem
  2. Przypomnij sobie treść wiersza o wiośnie słuchanego wczoraj. Wymień nazwy pojazdów występujących w wierszu. Podziel ich nazwy na sylaby, zrób tyle podskoków, ile sylab ma nazwa pojazdu. Podobnie możesz się bawić, nazywając inne przedmioty z otoczenia.
  3. Przygotowanie do czytania: otwórz „Karty pracy” na stronie 68 i spróbuj przeczytać wyraz w górnym, prawym rogu strony. Jaką literą rozpoczyna się ten wyraz? Powiedz głośno inne słowa rozpoczynające się głoską „h”. Weź dowolną książkę lub gazetę i wyszukaj w tekstach litery „h” i „H” i otocz je pętelką.
  4. Karta pracy: wykonaj zadania na s. 68 i 69
  5. Wiosenne kwiaty – praca plastyczno-techniczna. Potrzebne będą: kubeczki po serkach lub jogurtach (możesz wykorzystać też wytłoczki po jajkach), zielone słomki (patyczki, wykałaczki, zrolowany papier lub gazeta), zielony papier z konturami liści, plastelina oraz nożyczki. Stwórz przestrzenną formę kwiatów według obrazkowej instrukcji w Wyprawce (jeżeli nie zabrałeś instrukcji do domu popatrz na zdjęcie niżej)
  6. Obserwacje przyrodnicze: wyjdź z rodzicami na spacer lub sam na swoje podwórko; jeśli masz lupę, weź ze sobą. Obserwuj z bliska elementy przyrody, które Cię zaciekawiły. Może uda Ci się wypatrzeć oznaki wiosny? Zapamiętaj je a najlepiej zrób zdjęcie, którym podzielisz się z kolegami i koleżankami z grupy.
  7. Jeżeli masz ochotę na ćwiczenia utrwalające literę „H, h” zajrzyj do ćwiczenia online:
    litera H, h

Poniedziałek 12.04.2021 – Witaj, wiosno!

  1. Na początek po leniwej niedzieli zapraszam do ćwiczeń muzyczno – ruchowych Ćwiczenia „W PODSKOKACH” – zabawy i ćwiczenia muzyczno-ruchowe opierające się na liczeniu oraz wspierające koordynację ruchową
  2. Wiersz: posłuchaj wiersza Jana Brzechwy „Przyjście wiosny”, spróbuj opowiedzieć rodzicom, o czym był ten wiersz
  3. Karty pracy: odszukaj na ilustracji pojazdy wymienione w wierszu. Wskaż i nazwij wymienione w wierszu zwierzęta i ptaki. (KP3 s. 66–67).
    Niżej możesz sprawdzić poprawność wykonanego zadania, pamiętaj, aby zajrzeć na drugą stronę
    Zadanie s. 66-67
  4. Ćwiczenie wizualizacyjne: wyobraź sobie że jesteś pąkiem kwiatu (zrób przysiad, schowaj głowę w kolana, ręce połóż na głowie). Wiosenne słońce Cię ogrzewa, a Ty budzisz się do życia (otwierasz ręce, podnosisz głowę, powoli wstajesz z przysiadu), cały rozkwitasz (poruszasz rękami nad głową), wiatr Cię kołysze (kołyszesz się na wszystkie strony, ale nie odrywasz nóg od podłogi). Ćwiczenie wykonaj kilka razy, bardzo dokładnie i powoli.
  5. Kreatywne obrazki – przygotuj różne przedmioty: klocki, kredki, guziki, kapsle, nasiona słonecznika i dyni, i co Ci jeszcze przyjdzie do głowy – ułóż wiosenny obrazek, niech znajdzie się na nim kwiat, motyl, słońce i ptak. Policz, ile i jakich elementów (klocków…..) jest w kompozycji. Możesz ułożyć obrazek według własnego uznania, koniecznie uwiecznij go na zdjęciu.
  6. Jeżeli masz jeszcze ochotę popracować wykonaj zadanie online –Wiosna – Posortuj obrazki na te, które kojarzą się z wiosną i te które kojarzą się z zimą.

Podsumujmy  krótko, co działo się w drugim tygodniu pracy zdalnej

Coraz lepiej radzicie sobie z czytaniem – zobaczcie jak Madzia poradziła sobie z piątkowym zadaniem „Połącz w pary”. Jestem z Was bardzo dumna

 

II Tydzień – Chronimy przyrodę 07- 09.04.2021

Piątek 09.04.2021 – Turniej odkrywców przyrody

  1. Rozmowa o tym, jak każdy człowiek może przyczynić się do tego, aby na świecie było czysto. Przypomnienie zachowań z dnia codziennego, które chronią planetę.
  2. Zabawa logopedyczna pt.: „Wielkie sprzątanie” autor: Katarzyna Tomiak-Zaręba. Zabawę możecie powtórzyć 2-3 razy
    Języczek robi porządki w buzi
    ogromnie przy tej pracy się trudzi. (wysunięcie języka z ust i przesuwanie go w prawo i lewo)
    Wymiata śmieci z każdego kątka,
    bo o to właśnie chodzi w porządkach. („czesanie” zębami dolnej a następnie górnej wargi)
    Myje podłogi, sufit odkurza,
    już coraz bardziej czysta jest buzia. (dotykanie czubkiem języka podniebienia dolnego i górnego)
    Myje każde okienko dokładnie,
    żeby miedź w domu czysto i ładnie. (przesuwanie językiem po dolnych i górnych zębach)
    Po pracy wzdycha: ech, och i ach,
    nareszcie czyste mieszkanie ma! (głębokie wdechy i wydechy)Ćwiczenie oddechowe: Przygotujcie z rodzicami boisko do gry. Na zielonej kartce (najlepiej z bloku technicznego) narysujcie linie i zaznaczcie bramki. Jeżeli nie macie piłki pingpongowej lub nie macie ochoty rysować boiska wykorzystacie po prostu blat stołu, jako piłkę wykorzystajcie plastikową zakrętkę lub zgniecioną w kulkę starą gazetę. Siądźcie przy stole, naprzeciwko siebie i dmuchając w słomki do napojów, poruszajcie zakrętką po boisku. Waszym zadaniem jest trafić piłką do bramki przeciwnika.
  3. Zabawa matematyczna: dziecko słucha zadania, wykonuje obliczenia za pomocą patyczków, nakrętek itp., podaje wynik. Przykładowe zadania: W koszu było 10 jabłek, dzieci zjadły 5, ile zostało? / Na talerzu było 8 ciastek. Tata zjadł 2 ciastka. Ile zostało? / W pudełku było 7 kredek. Ola dołożyła jeszcze 3 kredki. Ile jest razem kredek w pudełku?
  4. Karta pracy: wykonaj zadania na s. 64 i 65 
  5. Czas na odrobinę ruchu: Zabawa ruchowa utrwalająca kierunki: dziecko porusza się zgodnie z poleceniem: dwa kroki do przodu, jeden krok w prawo, trzy kroki w lewo, jeden do tyłu, w tył zwrot, dwa kroki do przodu Po kilku zadaniach – dziecko może „podyktować”, jak ma się poruszać rodzic.
  6. Zabawa zręcznościowa: dziecko i rodzic podają sobie piłkę, uważając, żeby nie wypadła im z rąk. Starają się wyraźnie i rytmicznie powiedzieć wyliczankę: Szczotka, szczoteczka, łyżka, łyżeczka, krąży piłeczka, raz, dwa, trzy, skaczesz ty. Kto trzyma piłkę na słowo „ty” – wstaje i wykonuje 10 podskoków.
  7. Gra w kapsle (z wykorzystaniem plastikowych nakrętek obciążonych plasteliną). Jeśli zabawa odbywa się w ogrodzie, trasę dla kapsli można wyznaczyć kredą na chodniku (tylko pogoda raczej nie taka), jeśli w domu – flamastrami na dużych arkuszach papieru lub szeroką taśmą malarską na podłodze. Wygrywa ten, kto pierwszy dotrze do mety. Jeśli kapsel wypadnie z trasy, zawodnik wraca na swoje miejsce.
  8. Butelkowy slalom – Butelki, które wykorzystaliście przy grze w kręgle, przydadzą się podczas kolejnej zabawy. Ustawcie butelki w jednym rzędzie, zostawiając między nimi odstęp. A później powoli – żeby nie zrobić sobie krzywdy i nie zniszczyć niczego w domu – przebiegnijcie butelkowy slalom. Możecie Go też przejść – na palcach, na piętach, stopa za stopą.
  9. Do kosza wrzuć – Przygotuj sporo kulek ze zgniecionych starych gazet i wiadro. Wiadro lub jakiś pojemnik (może pudełko po butach) połóż na wybranym przez Ciebie miejscu na podłodze i zrób 3-4 kroki w tył. Teraz możesz zacząć rzucać papierowymi kulkami do celu. Policz, ile kulek udało Ci się wrzucić do kosza, a ile wylądowało obok.
  10. Eksperyment – Oczyszczalnia – Do tego doświadczenia potrzebne nam będą 4 słoiczki lub szklanki, do których trzeba włożyć filtry z ekspresu do kawy lub ręczniki papierowe (dobrej jakości). Następnie przygotuj różne warianty zanieczyszczonej wody: woda ze ścinkami papieru, woda z barwnikiem spożywczym(po prostu kolorowa), woda wymieszana z ziemią, woda z olejem. Teraz kolejno przelewajcie wodę do słoików przez filtr.
    Co udało Wam się zaobserwować?
  11. Na zakończenie poćwicz czytanie: Połącz w pary (obrazek z odpowiednim wyrazem). Powodzenia!

Czwartek 08.04.2021 – Po co nam tyle koszy na śmieci?

  1. Na początek zapraszam Cię do wspólnych zabaw z Lwem Lolkiem – ćwiczenia
  2. Jak możemy dbać o czystość środowiska i w jaki sposób każdy człowiek może wpłynąć na czystość Ziemi? Rozmowa o segregowaniu odpadów, o tym, do jakich pojemników należy wrzucać określone śmieci, zwrócenie uwagi na kolory i napisy na pojemnikach. W przypadku wątpliwości dotyczących segregacji można sprawdzić w Internecie.
    Główna zasada segregowania: należy oddzielać surowce od odpadów, które nie nadają się do powtórnego przetworzenia. Oddzielamy surowce takie jak tworzywa sztuczne i metale, papier, szkło i odpady biodegradowalne.
  3. Karta pracy: wykonaj zadania na s. 63. (KP5.3 s. 63)
  4. Jak to można wykorzystać? – rozmowa o tym, co można zrobić np. ze słoika, rolki po ręczniku papierowym, z pudełka po butach, kubka po jogurcie, kilku plastikowych nakrętek od butelek. Jeśli rodzicowi uda się zgromadzić takie przedmioty, dziecko może wymyślić dla nich „drugie życie”. Na przykład: ze słoika – wazon, świecznik, pojemnik na kredki i ołówki; z rolki po ręczniku papierowym – szpulkę na sznurek, stojak do bransoletek, kukiełkę, samolot; z pudełka po butach można zrobić skrzynię na skarby, opakowanie na prezent, pudełko na drobne zabawki, ramkę do zdjęć; z kubka po jogurcie – instrument muzyczny (np. grzechotkę), wazon, pojemnik na sadzonki; z nakrętek można zrobić kapsle do gry, warcaby, pionki do gry planszowej, grzechotkę.
  5. Czytanie: spróbuj samodzielnie przeczytać tekst dialogu Karta Pracy s. 62 (jeżeli masz problem poproś kogoś dorosłego o pomoc), po czym własnymi słowami opowiedz, o czym rozmawiała Julka z bratem i tatą.
  6. Dla utrwalenia wiadomości możesz wykonać dodatkowe zadania online:
    a – Klasyfikacja śmieci – „wrzucanie” ich do odpowiednich pojemników”: WYRZUĆ_ŚMIECI 
    b – Układanie historyjki obrazkowej w odpowiedniej kolejności: HISTORYJKA_OBRAZKOWA – recykling papieru. Spróbuj ułożyć w kolejności historyjkę obrazkową, która opowiada o tym, co dzieje się z papierem poddanym recyklingowi.

Środa 07.04.2021 – Czyste powietrze

  1. Zabawa „Słońce i deszcz” – kodowanie i dekodowanie. Spróbuj odtworzyć rytm: słońce to klaśnięcie w dłonie, kropla to tupnięcie 
    🌞 💧 🌞💧 🌞💧🌞 💧 🌞
    🌞 🌞💧 🌞 🌞💧 🌞 🌞💧
    Możesz wymyślić własne gesty jak również własne rytmy, wówczas musisz przygotować dowolne symbole, np. wycinanki, nakrętki, guziki, kredki, klocki itp.
  2. Rozmowa o tym, co to jest powietrze. (Jaki ma kształt i kolor? Po czym poznajemy, że jest? Czy bez powietrza można puszczać bańki mydlane, nadmuchać balon, puścić latawiec? Czy powietrze może być brudne? Co wpływa na czystość powietrza?) 
  3. Jak znaleźć powietrze? Sprawdź tutaj
  4. Karta pracy – KP5.3 s. 58 : zobacz obrazki historyjki, doklej brakujące elementy w odpowiedniej kolejności, opowiedz własnymi słowami o tym, co robią dzieci na każdym obrazku, nadaj tytuł historyjce i oceń postawę jej bohaterów. 
  5. Przed wykonaniem zadania na s. 59 porozmawiamy o znakach zakazu oraz ich funkcji. Poniżej znajdziesz różne znaki, o których mówiliśmy w przedszkolu. Pamiętasz o czym mówią, czego zakazują?


    Zwróć uwagę na wspólne cechy wszystkich znaków zakazu: są okrągłe, mają białe tło, czarny piktogram, czerwoną obwódkę. Często są też przekreślone czerwoną linią.
    Co robić, by nie niszczyć środowiska? Oto moje propozycje. 
  6. Zabawa konstrukcyjna rozwijająca wyobraźnię twórczą: Nadmuchane dziwaki. Narysuj flamastrami na nadmuchanych jednorazowych rękawiczkach różne wzory, przekształcając je w śmieszne stworki. Możesz też przykleić balon do plastikowego kubka lub rolki po papierze toaletowym, ozdobić piórkami, kawałkami materiałów, gazetą, włóczką albo paskami krepiny.
  7. Przygotowanie do czytania: Zapoznanie z literą „j”, „J” – podaj wyrazy rozpoczynających się głoską „j” podziel wyrazy na sylaby i głoski; określ miejsce głoski „j” w wyrazach wypowiadanych przez rodzica (na początku, w środku, na końcu): kajak, pajac, jagody, jeże, jelenie, maj. Karta pracy – KP5.3 s. 60-61
    Zadanie 2 ze strony 60 nie jest proste; spróbuj wykonać samodzielnie ale jeżeli będziesz potrzebował pomocy , zajrzyj niżej – po kliknięciu w strzałkę w lewym dolnym rogu  – zobaczysz rozwiązanie. Powodzenia!
zad. 2 s. 60

 

Nasze przygotowania do świąt dobiegły końca, zaproponowane zadania wykonane. Pragnę w imieniu własnym oraz całego Personelu Przedszkola nr 3 w Radzionkowie złożyć życzenia Wesołych Świąt Wielkanocnych, Smacznego Jajka i Obfitego Dyngusa, i zapraszam do zobaczenia naszego przedstawienia

YouTube video

Kochane Motylki pierwszy tydzień pracy zdalne za nami, cieszę się, że niektórzy uwiecznili swoja pracę co widać na zdjęciach poniżej

WIOSENNE PRZYGOTOWANIA DO ŚWIĄT – 29.03 – 31.03.2021

Środa 31.03.2021

  1. Pierwszym zadaniem w dniu dzisiejszym będzie wykonie ćwiczenia w książce KP3 strona 83
  2. Przygotuj kartkę z bloku i kredki. Czas na trochę ruchu. Lew Lolek stęsknił się za nami; staraj się wykonać wszystkie ćwiczenia dokładnie wg wskazówek Lolka tak jak na filmie
  3. W poprzednim zadaniu miałeś narysować obrazek dla rodziców – jeżeli się nie udał lub chcesz wykonać kolejny, niech to będzie pisanka. Jak ją zrobić – pomoże Ci ten filmik – jak zrobić pisankę.
    Postaraj się aby pisanka zajęła cała powierzchnię kartki
  4. Może teraz ozdobisz swoją pisankę, tak jak na zdjęciu (możesz wykorzystać materiały znalezione w domu,- daj ponieść się wyobraźni
  5. Jeżeli spodobał Ci się kurs rysowania pisanki, możesz sprawdzić czy dasz radę z barankiem lub zajączkiem (nie musisz tego robić od razu, możesz wrócić do ćwiczeń w czwartek lub piątek). Powodzenia!
    kurs rysowania zajączka 🐰
    kurs rysowania baranka 🐏
    kurs rysowania kurczaczka 🐣

Wtorek 30.03.2021

  1. Czas najwyższy przypomnieć sobie jakie znamy tradycje wielkanocne, pomoże nam w tym krótka prezentacja; słuchaj uważnie, postaraj się zapamiętać jak najwięcej. Prezentację znajdziesz tutaj
  2. Sprawdzimy, ile zapamiętałeś. Przygotuj: kartki, kredki, ołówek, nożyczki, klej i nakrętki do słoików (opcjonalnie). Twoim zadaniem będzie wykonanie gry typu „Wielkanocne memory”. Najpierw narysuj koła (jeżeli korzystasz z nakrętek możesz ich użyć jako szablonu) i wytnij; następnie na każdym kole wyrysuj zapamiętane wielkanocne symbole – pamiętaj, że każdy obrazek musi mieć swoją parę. Gotowe obrazki wsuń lub wklej w zakrętki i gra gotowa!!! Zaproś do gry rodzeństwo lub rodziców. Daj znać jak Ci poszło. Powodzenia!
  3. Nie zapomnij powtórzyć poniedziałkowych ćwiczeń logopedycznych.

Poniedziałek 29.03.2021

  1. Witajcie Motylki – przed nami zajęcia w trybie pracy zdalnej – Przygotowania do świąt wspólnie z Uczymy Dzieci Programować (do wyboru w trybie online lub offline – wg możliwości i upodobań)
    https://view.genial.ly/605f0d496bd9330d1ecc3c43/interactive-content-kolorowe-pisankiby-anna-swic
  2. Zadania można również wydrukować, należy wówczas skorzystać z linków poniżej:
    Łączenie cech: kolor i wzórŁączenie cech: wzór i liczbaPrzeliczanie
  3. Zapraszam również do ćwiczeń logopedycznych, tym razem w świątecznym wydaniu:

1- Powąchaj kwiaty, pamiętaj wdech nosem, wydech ustami  

2 – Pomaluj pisanki – malujemy językiem podniebienie 

3 – Owieczka przeżuwa trawkę – wypychanie językiem policzków przy zamkniętych ustach   

4 – Chrup marchewkę jak zajączek

5 – Kurczaczek wykluł się z jajka, rozgląda się dookoła – wysuwaj czubek języka do nosa, brody i na boki

6 – Ile pisanek zmieści się w koszyku – oblizywanie językiem zębów (dolnych, górnych, liczenie ich)  

Dobrej zabawy życzę

        

Gratulacje dla Alinki za udział w konkursie „Portret Babci i Dziadka”

Gratulacje dla Mai, Anastazji, Kacperka i Karola za udział w konkursie „Drzewo genealogiczne”

Gratulacje dla Lenki za udział w konkursie „Jak wyobrażam sobie niebo” i zdobycie I miejsca

Święta – bija dzwony

1.Ciasto pachnie na świątecznym obrusie, obrusie
wokół stołu się krzątają mamusie, mamusie.
Wszyscy poważni są tego ranka
niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.

ref. Święta, święta – biją dzwony,
każdy dzwon jak roztańczony,
tańczy, tańczy każdy dzwon
Bim bam bom, bim bam bom.

2.Szynka mruga z okrągłego półmiska, półmiska
tatuś chętnie by z radości zagwizdał, zagwizdał.
Wszyscy poważni są tego ranka
niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.
Święta, święta – biją dzwony…

 

Święta Wielkanocne

Święta Wielkanocne cieszy się zajączek
Zerwał bukiet bazi, co rosły na łące
Zerwał bukiet bazi, co rosły na łące

Święta Wielkanocne cieszy się baranek
Zaraz pomaluje koszyczek pisanek
Zaraz pomaluje koszyczek pisanek

Święta Wielkanocne cieszy się kurczątko
I na obrus kładzie talerz ze święconką
I na obrus kładzie talerz ze święconką

Fotogaleria

„MOGĘ! Zatrzymać SMOG – Przedszkolaku złap oddech” 

Pomagamy zwierzętom ze schroniska 

Gimnastyczne wyzwanie – Dziki Zachód z Lwem Lolkiem

Łapiemy pierwsze promienie słońca w przedszkolnym ogrodzie

 

Realizacja zadań Innowacji Pedagogicznej „Poszukujemy wartości z Uczymy Dzieci Programować” – tym razem problem dotyczy współpracy

YouTube video

Walentynkowe serca

Nasze zabawy z SIgumą

YouTube video

Przygoda pingwinków

Zimowa kraina, liczne przeszkody, pingwinek w niebezpieczeństwie i roboty, które wyruszają mu z pomocą…to skrócony opis naszego zajęcia „Zimowe zabawy”. Czy uda się ocalić pingwinka? To już zależy wyłącznie od tego, jak uda się dzieciom zaprogramować naszego GiniBota.

YouTube video

Tłusty czwartek

Nasz taniec do piosenki udostępnionej przez EDUMUZ „Płatek śniegu”

YouTube video

Przedszkolne laboratorium

Efekt naszego doświadczenia : krystalizacja soli

Bal karnawałowy

YouTube video

 

Wigilia w przedszkolnej rodzince

Tak powstawały nasze stroiki na akcję charytatywna DLA DOMINIKA

Kreatywne poranki – układamy świąteczne obrazki

Mikołajki

YouTube video

Kącik regionalny

YouTube video

YouTube video

25 listopada nasze zajęcia były ściśle związane ze Świętem Pluszowego Misia – oglądaliśmy prezentację multimedialną, poznając znane misie z bajek i programów telewizyjnych oraz niedźwiedzie ze świata natury, nauczyliśmy się tańca „Gummy bear”, rozwiązywaliśmy zadania matematyczne i misia trzeba było nakarmić dłuuugim makaronem; na zajęciach popołudniowych wyrysowaliśmy zakodowanego misia 

 

 

Święto Niepodległości w Przedszkolu

SZKOŁA DO HYMNU 2020 – nasze przedszkole brało udział w kolejnej edycji akcji MEN 

YouTube video

Piosenka utrwalająca symbole narodowe

YouTube video

Galeria sławnych Polaków: Fryderyk Chopin – Contredans  

YouTube video

 

Biało-czerwone wstążki

W październiku w różnych momentach przedszkolnego życia towarzyszyła nam piosenka „Co przyniesie jesień?”: zabawa ilustracyjna, gra na dzwonkach i bum bum rurkach, śpiew

YouTube video

Jesienne zabawy – malowanie kasztanami

Zabawy sprawnościowe w przedszkolnym ogrodzie

Zakodowany obrazek – Lisek

Kodowania nigdy za wiele – nasze kolejne zmagania

Grupa „Motylki” przystąpiła do programu Cała Polska Programuje i wykonuje kolejne zadania konkursowe.

Zadanie 10 – Debugowanie czyli błędy są ok z Uczymy Dzieci Programować

Zadanie 9 – Pętle czyli szukamy powtórzeń w życiu z Uczymy Dzieci Programować

Zadanie 8 – Bezpieczni w sieci z Uczymy Dzieci Programować

Zadanie 7 – Gesty, symbole, bloczki – programy na różne sposoby utworzone z Uczymy Dzieci Programować

Zadanie 6 – Zakodowane gry planszowe z Uczymy Dzieci Programować

Zadanie 5 – Kubeczki od A do Z z Uczymy Dzieci Programować

Zadanie 4 – Rysuj, maluję, koduję z Uczymy Dzieci Programować

Zadanie 3 – Marzę, myślę, konstruuję z Uczymy Dzieci Programować

Zadanie 2 – Muzyczny kod z Uczymy Dzieci Programować

YouTube video

Zadanie 1 – Zaprogramuj zdrowie z Uczymy Dzieci Programować

Dzisiaj DZIEŃ CHŁOPAKA – Oj, działo się. Czy potraficie nas rozpoznać?

Zajęcia gimnastyczne na powietrzu – wykorzystujemy słoneczną pogodę

Tak powstały nasze prace – Ruch uliczny

Pierwsze dni w przedszkolu

Wielkość czcionki
Kontrast