VI Motylki

GRUPA VI MOTYLKI

               

C Z E R W I E C

RADOSNE ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2020/2021

Życzę wszystkim fantastycznych wakacyjnych przygód –

po wakacjach znów się spotkamy, jednakże w okrojonym składzie –

naszym absolwentom życzymy powodzenia w szkole

Tematyka kompleksowa:

1. SPORTY LETNIE

  • wdrażanie do dbanie o swoje zdrowie, sprawność fizyczną i bezpie­czeństwo
  • aktywne uczestnictwo w różnych formach ruchu
  • rozwijanie poczucia rytmu
  • rozwijanie umiejętności panowanie nad swoimi emocjami podczas gier i zabaw 
  • wdrażanie do współdziałania w zabawie zgodnie z zasadami fair play
  • używanie zwrotów grzecznościowych w różnych sytuacjach
  • kształcenie umiejętności analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej
  • przypomnienie i utrwalenie poznanych liter
  • kształcenie umiejętności czytania prostych wyrazów i zdań
  • kształtowanie umiejętności kodowania
  • doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach

2. WYJATKOWE SMAKI LATA

  • rozwijanie umiejętności interpretacji muzyki ruchem
  • wdrażanie do aktywności ruchowej na świeżym powietrzu
  • doskonalenie umiejętności wyrażania własnych emocji
  • rozwijanie umiejętności występowania przed publicznością
  • kształtowanie właściwej postawy wobec innych
  • rozwijanie słuchu fonematycznego
  • doskonalenie umiejętności czytania globalnego – nazwy potraw
  • doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach
  • wzbogacanie słownictwa i wiedzy o świecie
  • rozwijanie zainteresowań kulinarnych

3.ZWIERZETA NA WSI I W DOMU

  • wdrażanie do bezpiecznego korzystania z urządzeń i sprzętów w czasie zabaw na powietrzu
  • budowanie wrażliwości na potrzeby zwierząt
  • doskonalenie umiejętności wyrażania własnych emocji
  • doskonalenie umiejętności współdziałania w pracach zespołowych
  • poznanie pracy rolnika
  • wdrażanie do uważnego słuchania i koncentracji uwagi
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
  • ćwiczenie umiejętności matematycznych w zakresie liczenia i porównywania zbiorów
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na różne tematy
  • wzbogacanie zasobu słownictwa i wiedzy o świecie
  • rozwijanie umiejętności tworzenia wyrazów z sylab
  • kształcenie umiejętności czytania prostych wyrazów i zdań

4.WKRÓTCE WAKACJE

  • aktywne uczestnictwo w różnych formach ruchu
  • uwrażliwienie na piękno różnorodnych zjawisk, zarówno przyrodni­czych jak i społecznych
  • doskonalenie umiejętności odwzorowywania i odtwarzania rysun­ków obserwowanych rzeczy, przedmiotów, postaci, figur, znaków, wzorów, układów
  • doskonalenie umiejętności wykonywania ćwiczeń graficznych
  • doskonalenie umiejętności dzielenia się własnymi uczuciami, wewnętrznymi przeżyciami, kłopotami, radościami
  • kształcenie określonych zachowań społecznych – panowanie nad emocjami, koncentracja, współdziałanie w grupie
  • doskonalenie umiejętności tworzenia dłuższych wypowiedzi na róż­ne temat
  • rozwijanie fantazji, pobudzanie do aktywności, odkrywania rzeczy nowych
  • budowanie zainteresowania regionami Polski
  • kształcenie umiejętności wykorzystania czytania w sytuacjach zadaniowych
  • kształtowanie biegłości w wykorzystywaniu umiejętności matema­tycznych w sytuacjach typowych i nietypowych
  • kształtowanie twórczej postawy, kreatywności

„Hej, przedszkole ukochane”

1. Gdy maj nadchodzi i kwitną kwiatki
A ty już kończysz swe siedem lat
Żegnasz zerówkę lub sześciolatki
I zaraz ruszysz dalej w świat

Ref; Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja
Może jednak tu zostanę jeszcze rok a może dwa

2. A kiedy czerwiec jak woda płynie
Na dworze lata nadchodzi dzień
Dla wszystkich chłopców i dla dziewczynek
Przedszkole właśnie kończy się

Ref; Hej przedszkole ukochane…

3. Rzec „do widzenia” trzeba na drogę
Bo po wakacjach nie wrócisz już
Wspominaj często przedszkolne progi
By miłych wspomnień nie krył kurz.

Ref; Hej przedszkole ukochane…

Gratulacje dla Madzi, Anastazji Emilki, Kingi, Zosi, Małgosi i Mai za wyróżnienie w konkursie „Ziemia – planeta marzeń”

Gratulacje dla Mai

 

Gratulacje dla Mai i Karola za udział w konkursie „Chcę być sportowcem”

Gratulacje dla Alinki za udział w konkursie „Portret Babci i Dziadka”

Gratulacje dla Mai, Anastazji, Kacperka i Karola za udział w konkursie „Drzewo genealogiczne”

Gratulacje dla Lenki za udział w konkursie „Jak wyobrażam sobie niebo” i zdobycie I miejsca

Fotogaleria

Pracowite pszczółki i ich plaster miodu – pracowita popołudniówka 

Gimnastyczne wyzwanie – Indiańska wioska z Lwem Lolkiem

Za nami kolejne gimnastyczne wyzwanie – Lew Lolek zabrał nas do Indiańskiej wioski. Oprócz ćwiczeń ruchowych wykonaliśmy szereg dodatkowych zadań: dzieci wykonały Indiańskiego wodza (u nas w dwóch wersjach), Lolek przebudził się w nocy z myślą, że jest mu nieco chłodno. Dlatego potrzebuje kocyka!  Całą grupą stworzyliśmy „Koc dla Lwa Lolka”. Indiańskie pióropusze zostały samodzielnie zaprojektowane przez dzieci. Na zakończenie dzieci podały propozycje, gdzie chętnie wybrałyby się z Lwem Lolkiem w kolejną podróż: zabawy w Zoo, zabawy z pingwinami. morska wyprawa do Londynu i zwiedzanie Egipskich piramid

Certyfikaty – wyzwanie Indianie

 

Motylki przedstawiają swoją rodzinę w pracy plastycznej

Motylki świętują Dzień Dziecka

 

Nasze szaleństwo https://youtu.be/LIVb3-Qd7oQ

Nasze kolorowe motyle

                                                    

Majowe święta

Nasze papierowe hiacynty

Nareszcie razem – radość ze wspólnej zabawy pokazujemy w tańcu „Wio koniku”

 

Kochane MOTYLKI stęskniłam się za Wami – z wielką przyjemnością przyglądałam się Waszej pracy, poniżej relacja z III tygodnia pracy zdalnej

YouTube video

 

Coraz lepiej radzicie sobie z czytaniem – zobaczcie jak Madzia poradziła sobie z piątkowym zadaniem „Połącz w pary”. Jestem z Was bardzo dumna

Kochane Motylki pierwszy tydzień pracy zdalne za nami, cieszę się, że niektórzy uwiecznili swoja pracę co widać na zdjęciach poniżej

„MOGĘ! Zatrzymać SMOG – Przedszkolaku złap oddech” 

Pomagamy zwierzętom ze schroniska 

Gimnastyczne wyzwanie – Dziki Zachód z Lwem Lolkiem

Łapiemy pierwsze promienie słońca w przedszkolnym ogrodzie

 

Realizacja zadań Innowacji Pedagogicznej „Poszukujemy wartości z Uczymy Dzieci Programować” – tym razem problem dotyczy współpracy

YouTube video

Walentynkowe serca

Nasze zabawy z SIgumą

YouTube video

Przygoda pingwinków

Zimowa kraina, liczne przeszkody, pingwinek w niebezpieczeństwie i roboty, które wyruszają mu z pomocą…to skrócony opis naszego zajęcia „Zimowe zabawy”. Czy uda się ocalić pingwinka? To już zależy wyłącznie od tego, jak uda się dzieciom zaprogramować naszego GiniBota.

YouTube video

Tłusty czwartek

Nasz taniec do piosenki udostępnionej przez EDUMUZ „Płatek śniegu”

YouTube video

Przedszkolne laboratorium

Efekt naszego doświadczenia : krystalizacja soli

Bal karnawałowy

YouTube video

 

Wigilia w przedszkolnej rodzince

Tak powstawały nasze stroiki na akcję charytatywna DLA DOMINIKA

Kreatywne poranki – układamy świąteczne obrazki

Mikołajki

YouTube video

Kącik regionalny

YouTube video

YouTube video

25 listopada nasze zajęcia były ściśle związane ze Świętem Pluszowego Misia – oglądaliśmy prezentację multimedialną, poznając znane misie z bajek i programów telewizyjnych oraz niedźwiedzie ze świata natury, nauczyliśmy się tańca „Gummy bear”, rozwiązywaliśmy zadania matematyczne i misia trzeba było nakarmić dłuuugim makaronem; na zajęciach popołudniowych wyrysowaliśmy zakodowanego misia 

 

 

Święto Niepodległości w Przedszkolu

SZKOŁA DO HYMNU 2020 – nasze przedszkole brało udział w kolejnej edycji akcji MEN 

YouTube video

Piosenka utrwalająca symbole narodowe

YouTube video

Galeria sławnych Polaków: Fryderyk Chopin – Contredans  

YouTube video

 

Biało-czerwone wstążki

W październiku w różnych momentach przedszkolnego życia towarzyszyła nam piosenka „Co przyniesie jesień?”: zabawa ilustracyjna, gra na dzwonkach i bum bum rurkach, śpiew

YouTube video

Jesienne zabawy – malowanie kasztanami

Zabawy sprawnościowe w przedszkolnym ogrodzie

Zakodowany obrazek – Lisek

Kodowania nigdy za wiele – nasze kolejne zmagania

Grupa „Motylki” przystąpiła do programu Cała Polska Programuje i wykonuje kolejne zadania konkursowe.

Zadanie 10 – Debugowanie czyli błędy są ok z Uczymy Dzieci Programować

Zadanie 9 – Pętle czyli szukamy powtórzeń w życiu z Uczymy Dzieci Programować

Zadanie 8 – Bezpieczni w sieci z Uczymy Dzieci Programować

Zadanie 7 – Gesty, symbole, bloczki – programy na różne sposoby utworzone z Uczymy Dzieci Programować

Zadanie 6 – Zakodowane gry planszowe z Uczymy Dzieci Programować

Zadanie 5 – Kubeczki od A do Z z Uczymy Dzieci Programować

Zadanie 4 – Rysuj, maluję, koduję z Uczymy Dzieci Programować

Zadanie 3 – Marzę, myślę, konstruuję z Uczymy Dzieci Programować

Zadanie 2 – Muzyczny kod z Uczymy Dzieci Programować

YouTube video

Zadanie 1 – Zaprogramuj zdrowie z Uczymy Dzieci Programować

Dzisiaj DZIEŃ CHŁOPAKA – Oj, działo się. Czy potraficie nas rozpoznać?

Zajęcia gimnastyczne na powietrzu – wykorzystujemy słoneczną pogodę

Tak powstały nasze prace – Ruch uliczny

Pierwsze dni w przedszkolu

Wielkość czcionki
Kontrast