VI Motylki

GRUPA VI MOTYLKI

               

K W I E C I E Ń

Zaplanujcie każdy dzień tak, żeby był czas na wspólne zabawy i samodzielną pracę.
Wykorzystujcie codzienne czynności do zabaw edukacyjnych, np.:

  • podczas spacerów wskazujcie znaki i symbole, powiedzcie, co one oznaczają,
  • podejmujcie próby czytania,
  • obserwujcie przyrodę podczas spacerów, nazywajcie drzewa,
  • w czasie prac w ogrodzie nazywajcie wykonywane czynności oraz narzędzia i rośliny,
  • opowiadajcie, co robicie lub co widzicie za oknem, zwracajcie uwagę na szczegóły.

Chronimy przyrodę 07- 09.04.2021

Piątek 09.04.2021 – Turniej odkrywców przyrody

  1. Rozmowa o tym, jak każdy człowiek może przyczynić się do tego, aby na świecie było czysto. Przypomnienie zachowań z dnia codziennego, które chronią planetę.
  2. Zabawa logopedyczna pt.: „Wielkie sprzątanie” autor: Katarzyna Tomiak-Zaręba. Zabawę możecie powtórzyć 2-3 razy
    Języczek robi porządki w buzi
    ogromnie przy tej pracy się trudzi. (wysunięcie języka z ust i przesuwanie go w prawo i lewo)
    Wymiata śmieci z każdego kątka,
    bo o to właśnie chodzi w porządkach. („czesanie” zębami dolnej a następnie górnej wargi)
    Myje podłogi, sufit odkurza,
    już coraz bardziej czysta jest buzia. (dotykanie czubkiem języka podniebienia dolnego i górnego)
    Myje każde okienko dokładnie,
    żeby miedź w domu czysto i ładnie. (przesuwanie językiem po dolnych i górnych zębach)
    Po pracy wzdycha: ech, och i ach,
    nareszcie czyste mieszkanie ma! (głębokie wdechy i wydechy)Ćwiczenie oddechowe: Przygotujcie z rodzicami boisko do gry. Na zielonej kartce (najlepiej z bloku technicznego) narysujcie linie i zaznaczcie bramki. Jeżeli nie macie piłki pingpongowej lub nie macie ochoty rysować boiska wykorzystacie po prostu blat stołu, jako piłkę wykorzystajcie plastikową zakrętkę lub zgniecioną w kulkę starą gazetę. Siądźcie przy stole, naprzeciwko siebie i dmuchając w słomki do napojów, poruszajcie zakrętką po boisku. Waszym zadaniem jest trafić piłką do bramki przeciwnika.
  3. Zabawa matematyczna: dziecko słucha zadania, wykonuje obliczenia za pomocą patyczków, nakrętek itp., podaje wynik. Przykładowe zadania: W koszu było 10 jabłek, dzieci zjadły 5, ile zostało? / Na talerzu było 8 ciastek. Tata zjadł 2 ciastka. Ile zostało? / W pudełku było 7 kredek. Ola dołożyła jeszcze 3 kredki. Ile jest razem kredek w pudełku?
  4. Karta pracy: wykonaj zadania na s. 64 i 65 
  5. Czas na odrobinę ruchu: Zabawa ruchowa utrwalająca kierunki: dziecko porusza się zgodnie z poleceniem: dwa kroki do przodu, jeden krok w prawo, trzy kroki w lewo, jeden do tyłu, w tył zwrot, dwa kroki do przodu Po kilku zadaniach – dziecko może „podyktować”, jak ma się poruszać rodzic.
  6. Zabawa zręcznościowa: dziecko i rodzic podają sobie piłkę, uważając, żeby nie wypadła im z rąk. Starają się wyraźnie i rytmicznie powiedzieć wyliczankę: Szczotka, szczoteczka, łyżka, łyżeczka, krąży piłeczka, raz, dwa, trzy, skaczesz ty. Kto trzyma piłkę na słowo „ty” – wstaje i wykonuje 10 podskoków.
  7. Gra w kapsle (z wykorzystaniem plastikowych nakrętek obciążonych plasteliną). Jeśli zabawa odbywa się w ogrodzie, trasę dla kapsli można wyznaczyć kredą na chodniku (tylko pogoda raczej nie taka), jeśli w domu – flamastrami na dużych arkuszach papieru lub szeroką taśmą malarską na podłodze. Wygrywa ten, kto pierwszy dotrze do mety. Jeśli kapsel wypadnie z trasy, zawodnik wraca na swoje miejsce.
  8. Butelkowy slalom – Butelki, które wykorzystaliście przy grze w kręgle, przydadzą się podczas kolejnej zabawy. Ustawcie butelki w jednym rzędzie, zostawiając między nimi odstęp. A później powoli – żeby nie zrobić sobie krzywdy i nie zniszczyć niczego w domu – przebiegnijcie butelkowy slalom. Możecie Go też przejść – na palcach, na piętach, stopa za stopą.
  9. Do kosza wrzuć – Przygotuj sporo kulek ze zgniecionych starych gazet i wiadro. Wiadro lub jakiś pojemnik (może pudełko po butach) połóż na wybranym przez Ciebie miejscu na podłodze i zrób 3-4 kroki w tył. Teraz możesz zacząć rzucać papierowymi kulkami do celu. Policz, ile kulek udało Ci się wrzucić do kosza, a ile wylądowało obok.
  10. Eksperyment – Oczyszczalnia – Do tego doświadczenia potrzebne nam będą 4 słoiczki lub szklanki, do których trzeba włożyć filtry z ekspresu do kawy lub ręczniki papierowe (dobrej jakości). Następnie przygotuj różne warianty zanieczyszczonej wody: woda ze ścinkami papieru, woda z barwnikiem spożywczym(po prostu kolorowa), woda wymieszana z ziemią, woda z olejem. Teraz kolejno przelewajcie wodę do słoików przez filtr.
    Co udało Wam się zaobserwować?
  11. Na zakończenie poćwicz czytanie: Połącz w pary (obrazek z odpowiednim wyrazem). Powodzenia!

Czwartek 08.04.2021 – Po co nam tyle koszy na śmieci?

  1. Na początek zapraszam Cię do wspólnych zabaw z Lwem Lolkiem – ćwiczenia
  2. Jak możemy dbać o czystość środowiska i w jaki sposób każdy człowiek może wpłynąć na czystość Ziemi? Rozmowa o segregowaniu odpadów, o tym, do jakich pojemników należy wrzucać określone śmieci, zwrócenie uwagi na kolory i napisy na pojemnikach. W przypadku wątpliwości dotyczących segregacji można sprawdzić w Internecie.
    Główna zasada segregowania: należy oddzielać surowce od odpadów, które nie nadają się do powtórnego przetworzenia. Oddzielamy surowce takie jak tworzywa sztuczne i metale, papier, szkło i odpady biodegradowalne.
  3. Karta pracy: wykonaj zadania na s. 63. (KP5.3 s. 63)
  4. Jak to można wykorzystać? – rozmowa o tym, co można zrobić np. ze słoika, rolki po ręczniku papierowym, z pudełka po butach, kubka po jogurcie, kilku plastikowych nakrętek od butelek. Jeśli rodzicowi uda się zgromadzić takie przedmioty, dziecko może wymyślić dla nich „drugie życie”. Na przykład: ze słoika – wazon, świecznik, pojemnik na kredki i ołówki; z rolki po ręczniku papierowym – szpulkę na sznurek, stojak do bransoletek, kukiełkę, samolot; z pudełka po butach można zrobić skrzynię na skarby, opakowanie na prezent, pudełko na drobne zabawki, ramkę do zdjęć; z kubka po jogurcie – instrument muzyczny (np. grzechotkę), wazon, pojemnik na sadzonki; z nakrętek można zrobić kapsle do gry, warcaby, pionki do gry planszowej, grzechotkę.
  5. Czytanie: spróbuj samodzielnie przeczytać tekst dialogu Karta Pracy s. 62 (jeżeli masz problem poproś kogoś dorosłego o pomoc), po czym własnymi słowami opowiedz, o czym rozmawiała Julka z bratem i tatą.
  6. Dla utrwalenia wiadomości możesz wykonać dodatkowe zadania online:
    a – Klasyfikacja śmieci – „wrzucanie” ich do odpowiednich pojemników”: WYRZUĆ_ŚMIECI 
    b – Układanie historyjki obrazkowej w odpowiedniej kolejności: HISTORYJKA_OBRAZKOWA – recykling papieru. Spróbuj ułożyć w kolejności historyjkę obrazkową, która opowiada o tym, co dzieje się z papierem poddanym recyklingowi.

Środa 07.04.2021 – Czyste powietrze

  1. Zabawa „Słońce i deszcz” – kodowanie i dekodowanie. Spróbuj odtworzyć rytm: słońce to klaśnięcie w dłonie, kropla to tupnięcie 
    🌞 💧 🌞💧 🌞💧🌞 💧 🌞
    🌞 🌞💧 🌞 🌞💧 🌞 🌞💧
    Możesz wymyślić własne gesty jak również własne rytmy, wówczas musisz przygotować dowolne symbole, np. wycinanki, nakrętki, guziki, kredki, klocki itp.
  2. Rozmowa o tym, co to jest powietrze. (Jaki ma kształt i kolor? Po czym poznajemy, że jest? Czy bez powietrza można puszczać bańki mydlane, nadmuchać balon, puścić latawiec? Czy powietrze może być brudne? Co wpływa na czystość powietrza?) 
  3. Jak znaleźć powietrze? Sprawdź tutaj
  4. Karta pracy – KP5.3 s. 58 : zobacz obrazki historyjki, doklej brakujące elementy w odpowiedniej kolejności, opowiedz własnymi słowami o tym, co robią dzieci na każdym obrazku, nadaj tytuł historyjce i oceń postawę jej bohaterów. 
  5. Przed wykonaniem zadania na s. 59 porozmawiamy o znakach zakazu oraz ich funkcji. Poniżej znajdziesz różne znaki, o których mówiliśmy w przedszkolu. Pamiętasz o czym mówią, czego zakazują?


    Zwróć uwagę na wspólne cechy wszystkich znaków zakazu: są okrągłe, mają białe tło, czarny piktogram, czerwoną obwódkę. Często są też przekreślone czerwoną linią.
    Co robić, by nie niszczyć środowiska? Oto moje propozycje. 
  6. Zabawa konstrukcyjna rozwijająca wyobraźnię twórczą: Nadmuchane dziwaki. Narysuj flamastrami na nadmuchanych jednorazowych rękawiczkach różne wzory, przekształcając je w śmieszne stworki. Możesz też przykleić balon do plastikowego kubka lub rolki po papierze toaletowym, ozdobić piórkami, kawałkami materiałów, gazetą, włóczką albo paskami krepiny.
  7. Przygotowanie do czytania: Zapoznanie z literą „j”, „J” – podaj wyrazy rozpoczynających się głoską „j” podziel wyrazy na sylaby i głoski; określ miejsce głoski „j” w wyrazach wypowiadanych przez rodzica (na początku, w środku, na końcu): kajak, pajac, jagody, jeże, jelenie, maj. Karta pracy – KP5.3 s. 60-61
    Zadanie 2 ze strony 60 nie jest proste; spróbuj wykonać samodzielnie ale jeżeli będziesz potrzebował pomocy , zajrzyj niżej – po kliknięciu w strzałkę w lewym dolnym rogu  – zobaczysz rozwiązanie. Powodzenia!
zad. 2 s. 60

 

Nasze przygotowania do świąt dobiegły końca, zaproponowane zadania wykonane. Pragnę w imieniu własnym oraz całego Personelu Przedszkola nr 3 w Radzionkowie złożyć życzenia Wesołych Świąt Wielkanocnych, Smacznego Jajka i Obfitego Dyngusa, i zapraszam do zobaczenia naszego przedstawienia

YouTube video

Kochane Motylki pierwszy tydzień pracy zdalne za nami, cieszę się, że niektórzy uwiecznili swoja pracę co widać na zdjęciach poniżej

WIOSENNE PRZYGOTOWANIA DO ŚWIĄT – 29.03 – 31.03.2021

Środa 31.03.2021

  1. Pierwszym zadaniem w dniu dzisiejszym będzie wykonie ćwiczenia w książce KP3 strona 83
  2. Przygotuj kartkę z bloku i kredki. Czas na trochę ruchu. Lew Lolek stęsknił się za nami; staraj się wykonać wszystkie ćwiczenia dokładnie wg wskazówek Lolka tak jak na filmie
  3. W poprzednim zadaniu miałeś narysować obrazek dla rodziców – jeżeli się nie udał lub chcesz wykonać kolejny, niech to będzie pisanka. Jak ją zrobić – pomoże Ci ten filmik – jak zrobić pisankę.
    Postaraj się aby pisanka zajęła cała powierzchnię kartki
  4. Może teraz ozdobisz swoją pisankę, tak jak na zdjęciu (możesz wykorzystać materiały znalezione w domu,- daj ponieść się wyobraźni
  5. Jeżeli spodobał Ci się kurs rysowania pisanki, możesz sprawdzić czy dasz radę z barankiem lub zajączkiem (nie musisz tego robić od razu, możesz wrócić do ćwiczeń w czwartek lub piątek). Powodzenia!
    kurs rysowania zajączka 🐰
    kurs rysowania baranka 🐏
    kurs rysowania kurczaczka 🐣

Wtorek 30.03.2021

  1. Czas najwyższy przypomnieć sobie jakie znamy tradycje wielkanocne, pomoże nam w tym krótka prezentacja; słuchaj uważnie, postaraj się zapamiętać jak najwięcej. Prezentację znajdziesz tutaj
  2. Sprawdzimy, ile zapamiętałeś. Przygotuj: kartki, kredki, ołówek, nożyczki, klej i nakrętki do słoików (opcjonalnie). Twoim zadaniem będzie wykonanie gry typu „Wielkanocne memory”. Najpierw narysuj koła (jeżeli korzystasz z nakrętek możesz ich użyć jako szablonu) i wytnij; następnie na każdym kole wyrysuj zapamiętane wielkanocne symbole – pamiętaj, że każdy obrazek musi mieć swoją parę. Gotowe obrazki wsuń lub wklej w zakrętki i gra gotowa!!! Zaproś do gry rodzeństwo lub rodziców. Daj znać jak Ci poszło. Powodzenia!
  3. Nie zapomnij powtórzyć poniedziałkowych ćwiczeń logopedycznych.

Poniedziałek 29.03.2021

  1. Witajcie Motylki – przed nami zajęcia w trybie pracy zdalnej – Przygotowania do świąt wspólnie z Uczymy Dzieci Programować (do wyboru w trybie online lub offline – wg możliwości i upodobań)
    https://view.genial.ly/605f0d496bd9330d1ecc3c43/interactive-content-kolorowe-pisankiby-anna-swic
  2. Zadania można również wydrukować, należy wówczas skorzystać z linków poniżej:
    Łączenie cech: kolor i wzórŁączenie cech: wzór i liczbaPrzeliczanie
  3. Zapraszam również do ćwiczeń logopedycznych, tym razem w świątecznym wydaniu:

1- Powąchaj kwiaty, pamiętaj wdech nosem, wydech ustami  

2 – Pomaluj pisanki – malujemy językiem podniebienie 

3 – Owieczka przeżuwa trawkę – wypychanie językiem policzków przy zamkniętych ustach   

4 – Chrup marchewkę jak zajączek

5 – Kurczaczek wykluł się z jajka, rozgląda się dookoła – wysuwaj czubek języka do nosa, brody i na boki

6 – Ile pisanek zmieści się w koszyku – oblizywanie językiem zębów (dolnych, górnych, liczenie ich)  

Dobrej zabawy życzę

        

Gratulacje dla Alinki za udział w konkursie „Portret Babci i Dziadka”

Gratulacje dla Mai, Anastazji, Kacperka i Karola za udział w konkursie „Drzewo genealogiczne”

Gratulacje dla Lenki za udział w konkursie „Jak wyobrażam sobie niebo” i zdobycie I miejsca

Święta – bija dzwony

1.Ciasto pachnie na świątecznym obrusie, obrusie
wokół stołu się krzątają mamusie, mamusie.
Wszyscy poważni są tego ranka
niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.

ref. Święta, święta – biją dzwony,
każdy dzwon jak roztańczony,
tańczy, tańczy każdy dzwon
Bim bam bom, bim bam bom.

2.Szynka mruga z okrągłego półmiska, półmiska
tatuś chętnie by z radości zagwizdał, zagwizdał.
Wszyscy poważni są tego ranka
niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.
Święta, święta – biją dzwony…

 

Święta Wielkanocne

Święta Wielkanocne cieszy się zajączek
Zerwał bukiet bazi, co rosły na łące
Zerwał bukiet bazi, co rosły na łące

Święta Wielkanocne cieszy się baranek
Zaraz pomaluje koszyczek pisanek
Zaraz pomaluje koszyczek pisanek

Święta Wielkanocne cieszy się kurczątko
I na obrus kładzie talerz ze święconką
I na obrus kładzie talerz ze święconką

Fotogaleria

„MOGĘ! Zatrzymać SMOG – Przedszkolaku złap oddech” 

Pomagamy zwierzętom ze schroniska 

Gimnastyczne wyzwanie – Dziki Zachód z Lwem Lolkiem

Łapiemy pierwsze promienie słońca w przedszkolnym ogrodzie

 

Realizacja zadań Innowacji Pedagogicznej „Poszukujemy wartości z Uczymy Dzieci Programować” – tym razem problem dotyczy współpracy

YouTube video

Walentynkowe serca

Nasze zabawy z SIgumą

YouTube video

Przygoda pingwinków

Zimowa kraina, liczne przeszkody, pingwinek w niebezpieczeństwie i roboty, które wyruszają mu z pomocą…to skrócony opis naszego zajęcia „Zimowe zabawy”. Czy uda się ocalić pingwinka? To już zależy wyłącznie od tego, jak uda się dzieciom zaprogramować naszego GiniBota.

YouTube video

Tłusty czwartek

Nasz taniec do piosenki udostępnionej przez EDUMUZ „Płatek śniegu”

YouTube video

Przedszkolne laboratorium

Efekt naszego doświadczenia : krystalizacja soli

Bal karnawałowy

YouTube video

 

Wigilia w przedszkolnej rodzince

Tak powstawały nasze stroiki na akcję charytatywna DLA DOMINIKA

Kreatywne poranki – układamy świąteczne obrazki

Mikołajki

YouTube video

Kącik regionalny

YouTube video

YouTube video

25 listopada nasze zajęcia były ściśle związane ze Świętem Pluszowego Misia – oglądaliśmy prezentację multimedialną, poznając znane misie z bajek i programów telewizyjnych oraz niedźwiedzie ze świata natury, nauczyliśmy się tańca „Gummy bear”, rozwiązywaliśmy zadania matematyczne i misia trzeba było nakarmić dłuuugim makaronem; na zajęciach popołudniowych wyrysowaliśmy zakodowanego misia 

 

 

Święto Niepodległości w Przedszkolu

SZKOŁA DO HYMNU 2020 – nasze przedszkole brało udział w kolejnej edycji akcji MEN 

YouTube video

Piosenka utrwalająca symbole narodowe

YouTube video

Galeria sławnych Polaków: Fryderyk Chopin – Contredans  

YouTube video

 

Biało-czerwone wstążki

W październiku w różnych momentach przedszkolnego życia towarzyszyła nam piosenka „Co przyniesie jesień?”: zabawa ilustracyjna, gra na dzwonkach i bum bum rurkach, śpiew

YouTube video

Jesienne zabawy – malowanie kasztanami

Zabawy sprawnościowe w przedszkolnym ogrodzie

Zakodowany obrazek – Lisek

Kodowania nigdy za wiele – nasze kolejne zmagania

Grupa „Motylki” przystąpiła do programu Cała Polska Programuje i wykonuje kolejne zadania konkursowe.

Zadanie 10 – Debugowanie czyli błędy są ok z Uczymy Dzieci Programować

Zadanie 9 – Pętle czyli szukamy powtórzeń w życiu z Uczymy Dzieci Programować

Zadanie 8 – Bezpieczni w sieci z Uczymy Dzieci Programować

Zadanie 7 – Gesty, symbole, bloczki – programy na różne sposoby utworzone z Uczymy Dzieci Programować

Zadanie 6 – Zakodowane gry planszowe z Uczymy Dzieci Programować

Zadanie 5 – Kubeczki od A do Z z Uczymy Dzieci Programować

Zadanie 4 – Rysuj, maluję, koduję z Uczymy Dzieci Programować

Zadanie 3 – Marzę, myślę, konstruuję z Uczymy Dzieci Programować

Zadanie 2 – Muzyczny kod z Uczymy Dzieci Programować

YouTube video

Zadanie 1 – Zaprogramuj zdrowie z Uczymy Dzieci Programować

Dzisiaj DZIEŃ CHŁOPAKA – Oj, działo się. Czy potraficie nas rozpoznać?

Zajęcia gimnastyczne na powietrzu – wykorzystujemy słoneczną pogodę

Tak powstały nasze prace – Ruch uliczny

Pierwsze dni w przedszkolu

Wielkość czcionki
Kontrast